R.I.P Rod & Custom 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja essexcountycoroner, 8.8.2014.

  1. Jeps
    Toukokuusta on Hambissa ollut juttua siitä, että klassikko lehdykkä Rod & Custom lopetetaan taas. Septemper 2014 olikin sitten melko normi numero, mutta kannessa oli teksti jäähyväisnumerosta. Isot konsernit ottivat marginaali lehdykästä niska perse otteen ja pistivät stopin lehdelle. Lehti on lopetettu 2 kertaa aikaisemmin vuosien saatossa.

    Aika jännää jos tällainen pikku skene ei kanna tuollaista lehteä edes tuolla maanosassa ?

    Anyway ... Meitä tilaajia tietysti kiinnostaa kuinka käy näiden mahdollisten jopa 5 vuoden jo maksettujen tilausten kanssa.
    Viimeisessä numerossa kerrottiin, että R&C jatkaa Street Rodderin kansien välissä. Tämä ei tietenkään mitenkään sovi puritaani aikakorrektien lestaan. Asiakaspalvelun kautta on kuulemma voinut kommunikoida jos ei halua Street Rodderia tai Car trendiä.... Ilmeisesti siellä on voinut vaihtaa lehden vaikka kaappikellontekokurssikirjaan ( Auliz onko se yhdyssana?) jos sellainen tässä isossa lehtitalossa on.

    No Y-Not tänään tippuikin luukusta uusin Street Rodder October numero ... Selasin lehdykän läpi ja totesin, että en keksi mitään negatiivista sanottavaa. Materiaalia on kiitettävästi ja jutut ovat kaikin puolin kiinnostavia. Heti sivulla 22 on Foordin -33 roadsteri joka varmasti antaa vaikutteita omaan keskeneräiseen Hoppaan. Mainoksia on tietty paljon, mutta mielestäni kuitenkin suhteessa vähemmän kuin aikaisemmin. Hambissa puritaanit syyttelivätkin numeroa R&C lukijoiden kosiskelusta ??? Itse en näe siinäkään mitään pahaa. Hyvä jos taso pysyy tuollaisena ...

    Nimimerkki tyytyväinen ECC
     
  2. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Kiitos tiedoista essexcountycoroner! Olin jo harkinnut R&C:n tilaamista, mutta se siitä sitten.

    No, täytyy kohdistaa huomio sijaisjärjestelyihin.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Johan tästä oli juttua tuolla "hyvät lehdet lopetettiin" topikissa, mutta kattelin tuon lopettamisen taustalla olevan The Enthusiast Network mediahirviön (entinen Interlink media tms) filosofiaa, niin se keskittyy nyt vahvasti 18-34 vuotiaiden miesten viihdyttämiseen.

    Rodiharrastus on omien jenkeissä ja kanadassa tehtyjen havaintojen mukaan valtaosaltaan valkopartaikäluokkien touhua. Luonnollinen poistuma on jo syömässä pohjan pois koko harrastukselta, ja tuo hormonien voimalla reuhaava 18-34v räkänokkaikäluokka on muutenkin vieraantunut painetusta mediasta. Sanosin että ei tullut yllätyksenä. Jenkeissä on muutenkin kovat ajat, minkään loppettaminen ei oikeestaan tule yllätyksenä.
     
  4. ata

    ata Gearhead

    Toi kyllä pitää paikkansa. Domestic autojen harrastajat muutenkin ovat pääosin vanhemmanpuoleista porukkaa. Nuoriso rakentelee Hondia, Subaruita ja Mazdoja. Eikä osta tai tilaa paperilehtiä.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    On siis odotettavissa amerikkalaisten autojen rakentelun raju taantuminen lähivuosina? Osia saa vielä ja aika edullisestikin, mutta kuinka pitkään...?
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja street rodder lehti on sillai kivasti järjestetty että suurin osa mainoksista on siellä peräkkäin lehden loppu osassa eikä keskellä artikkeleita jne. minusta tyylikkäämpi ratkaisu kuin muilla.

    SR on minustakin ihan toimiva lehti. tullut tosin vasta pari vuotta joten ei ihan niin tuttu kuin nuo monet muut. ja onhan se selvästi kalliimpi vuosi tilaukseltaan kuin rc (sen takia ei olekkaan "aina" tullut minulle)

    siinä ei ole ihan niin selvästi omin käsin rakennettuja projekteja ole minusta ollut ..siis lehden /toimittajien autoprojekteista puhuttaessa. enemmän hot rod lehden tyyppisesti viedään projekti ammattilaisille tehtäväksi. se kai on näiden "isojen" päälehtien tehtävä olla (hot rod, street rodder jne).. ovat yleis lehtiä ja enemmän suunnannäyttäjä ja nämä pienemmät ovat saaneet keskittyä enemmän erikoisempiin juttuihin ja näperrykseen.

    minusta olisi ollut kiva että olisivat puristaneet keskeneräiset projektit valmiiksi viimiseen lehteen mennessä.. tai ainakin kertoneet että projekti jatkuu loppuun saakka siellä toisessa lehdessä tms.. tai nykyaikaisesti edes nettipainoksena.

    siihenhän ratkaisuun olisin ollut tyytyväinen toisaalta.. jos lehden printtaus on pakko lopettaa niin olisi jatkettu jonkinlaisena nettijulkaisuna vielä, vaikka harvemmalla julkaisuvälillä. ja ei se niin paljoa olisi maksanut nykyään tehdä niistä artikkeleista itse printattavia sivunkokoja että "tee oma lehtesi koti printterillä jos et halua tai osaa lukea nettilehteä". (minusta lehti on lehti.. se on tukeva ja pysyvä.. ymmärrän paremmin konkreettisesti hypisteltävän paperin tekstin kuin minkään tietokoneen ruudun pikselit)

    tuli noista kanadan tai muun maailman lehdistä mieleen.. onko jollain kokemusta millainen esim on tuo Canadian HotRods? tai Nz-hotrod.com? tai customcarmag.co.uk? (tässä kun etsii korvaajia RClle ja phr lehdille tulivat nuokin vastaan jossain netin syövereissä)
     
  7. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    ei ole ihme jos näin marginaali lehti on lopetettu kun isompi Popular Hot Rodding:kin lopetettiin. veikkaan että 5v päästä ei montaa paperilehteä enää ole.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kalustosta tulee varmasti ylitarjontaa. Eihän niille millään löydy ottajia.

    Tota canadian hot rods vai mikä se nyt onkaan olen joskus kaupassa plärännyt. Kauppaan jäi, sisältöä en muista. Pitäskin katsoa uudestaan jos se olis vaikka hieman vähemmän mainosmainen sisällöltään kuin jenkkilehdet.
     
  9. ana gto

    ana gto 1st gear

    Ei mikään ihme että nämä lehdet loppuun kun niitä on myyty lähes ilmaiseksi tilaajille. Meikä tilas himaan 7 eri autolehteä ja keskimääräinen hinta oli 15$ vuosikerta!
     
  10. JanneK

    JanneK 3rd gear

Kerro tästä muillekin!