Radiaalikumeilla aikas kovaa...

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja valiant65, 9.10.2008.

  1. valiant65

    valiant65 Gearhead

  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jassoo, nyt se Dave Hance täräytti sen ekan radiaali-kutosen 6.93/207!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=uXxYDBUrzYU

    Ei ole tuo kaveri ihan eilisen teeren poika, ajelee myös NHRA ProModia (auto 57 chevi, on muuten Prolinella päivitettävänä parille solmulle). Tossa mussessa on nokalla 632 "chevy" twinturbo.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Huima aika ja todella huima loppunopeus (332 km/h) tollasella tiiliskiven mallisella aikas vakion näkösellä kopalla ajettuna :eek:
     
  4. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo mut se edellinen lähtö oli 7.05/227 (365km/h) :eek:
     
  5. c-305

    c-305 3rd gear

  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Siinähän oli myös yks kolarivideo samalta ennätysautolta, niin mielenkiintoista sinänsä miten nopeesti se lähti lapasesta kun se sutas ja rupes spinnailee... niinkuin ois jäällä ajanu.

    Monesti nähny noissa videoissa kun rättikylkirenkailla ajavat autot kaatuu kun tollasesta vauhdista spinnaa, toi vaan teki piruetteja niinkuin jäällä. Liekkö renkaiden jäykemmät kyljet vai mikä. Vai onko radiaali-slicksin ominaisuus että kun pito irtoaa niin sitten se kans on irti?
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sekä, että. Kyljet on likipitäen yhtä jäykät kuin "oikeissakin renkaissa" ja paineet reilusti kovemmat kun normikatuslikseissä. Ja kun pito irtoo, ni se sutii sit ja, lepo ja liukukitkan ero on valtavasti suurempi kun rättirenkaissa.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Mut hattuu täytyy nostaa sekä ton auton rakentajille että kuskille, täytyy olla jo aika umpiluu ettei tee mieli alkaa ennenaikojaan yhtään nostella tuolla päälle 350 nopeuksissa moisella kinnerillä 8)
     
  9. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo ja täytyy myös huomioida että alustaltaan tuo auto on vakiompi kuin jotkut kotomaiset street-D:t, ei siis mikään täysputkirunko.
    [​IMG]
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kevin Fiscus ja pikkulohko Ford. Samaan pääsee sb Fordilla mihin 632 cid twinturbo "chevyllä". :rotfl:

    Jokatapauksessa äärimmäisen asiallista!
     
  11. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Minäs vuonna se foordi tekikään sitä 454 pikkulohkoa..? :rotfl:
     
  12. c-305

    c-305 3rd gear


    Uskoisin että jos käskee kummankaan näyttämään moottorista yhdenkään FORD/CHEVROLET ALKUPERÄISEN moottorin osan niin aika hiljasta on :argue:
     
  13. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Noita radiaali vilmejä kun "Amerikan UsA:sta" kattelee , tulee vaan mieleen, mihin tarttetaan wheelie barsseja ja pitkiä burniksia? :odroll:

    Onko noissa joku luiston esto käytössä? Joku controlli tsydeemi noissa on oltava!

    Vai riittääkö tarpeeksi kehittyny "ahtopaineen autotune" tommoseen?




    Isolohkot ahistaa..
     
  14. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ihanko totta? Olen kuullut että sulla on semmonen Moparin 340 hiperf-motti siinä dartissa? :p
     
  15. c-305

    c-305 3rd gear

    Eiku se on 318
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kaikki on käytössä mitä ihminen on keksinyt ja mitä ruiskutsydeemeistä löytyy. Päällimmäisenä mun käsittääkseni pelataan nimenomaan ahtohallinnalla ahdetuissa. Nopeimmat 60-jalkaset noilla radiaaleilla taitaa olla siinä 1.2:n puolin ja toisin. Ja aika paljon on pro äijää yhtä tollasta, tai mitä tahnsa noista jenkkien katuvessoista tekemässä ja tuunaamassa. Et ei ne siinä mielessä oo millään lailla verrannollisia mihkään täkäläiseen vehkeeseen. Niillä on ennen ekaa julkista vetoakin tyypillisesti allaan enempi testiä kun mitä meille tulee koko autono elinikänä.Ja toisin kun miellä, se testi on tosiaan testiä joka on suunnitelmallista ja jolla pyritään järjestelmällisesti johonkin. :rotfl:
     
  17. Cuda

    Cuda 1st gear

    http://www.youtube.com/watch?v=t8uX0lTj ... re=related

    Tossa katsomossa kuvatussa pätkässä näkyy kuinka viimenen kolmannes menee ei ees pidon rajoilla, vaan sen verran yli, et renkaat savuten vetää viimeset sata, sataviiskyt metriä - tais elektroniikka pistää siinä ahtoja progressiivisesti lisää koko matkan ajan ja melkeen inan verran enämpi ku oikeen ois ees pidon puolesta mahdollista.

    Mut näköjään kauhun rajamailla vaan-vähän-liikaa-sopivasti - kun näköjään noin hieno lopputulos sit oli. Mut siin saman autos crashi videos sit näkyykin kovin selkeesti miten veitsenterällä nuo radial-ennätystavoite -laitteen joka nepin menee... kun nyt ei sit menis takavuosien Pro 5.0 malliin .. siellä ei taidettu ilman muutamia pahoja onnettomuuksia ennätystehtailuista läpi selvitä.

    No, ajavathan nuo ennätysyritys/kamikaze/banzai -lähtönsä - edes - yhden auton lähtöinä. Ettei normi tavan tavis parilähtöinä. On takuulla homman epäterveellisyys tiedossa noilla ennätysyritys-tiimeillä.

    Mut ei siinä mitään, hienoja enkkoja, hienoja aikoja ja hienoja loppunopeuksia. Vähä normivaarallisempaa äkkilähtötouhua vaan, ku jokainen tollanen 2000hp/pitsaleikkureilla -lähtö on kuitenkin melekosen potentiaalinen kakskytvolttia-kaiteen-päältä-kerien. Olisin mielelläni tässä asiassa luulottelujeni suhteen mahdollisimman väärässä.
     
  18. Katselin näitä vanhoja topikkeja Drag Radial kumeista. Onko niin että kellään katukisajärjestäjällä ei ole tulossa Drag Radialeille luokkaa 1/4 mailin matkalle?
    Tälle vuodelle? Ens vuodelle?

    Me tiedetään että on pirun kovassa vedossa jenkeissä, engelsmannit ajaa radialeilla ja varmaan Länsinaapurissakin. Kiinnostaisi tämä homma kovasti , jos siihen porukka alkaa satsaamaan.
    Toki voihan Drag Radialeilla ajaa Drag ryhmiä ja varmaan katusliksiryhmiä, mutta luulisi että näistä tulee samanlainen buumi päälle kuin muuallakin. Esim. kun tätä jutteluketjua katsoo 10v takaa, ja mitä sen jälkeen on drag radial jutuissa tapahtunut....

    A
     

Kerro tästä muillekin!