Räps,ja taas meni sulake

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 7.10.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Auto on chevy van.
    Takavalot,mittarivalot,rekisterikilvenvalo ja parkit tuntuvan olevan saman sulakkeen takana.
    Epäilen jonkun johdon olevan maissa.
    Mutta mikä johto se sitten onkaan,siinä onkin etsimistä.
    Hetken sulake kesti ja valot toimivat.Sopiviin kuoppiin ajettaessa sulake paloi taas.
    Tämä surullisenkuuluisa sähkäri on käynyt tekemässä sähkötöitä myös minun autooni.
    Johtoja menee ristiinrastiin.
    Etuvalojen johdot näyttivät ehjiltä kun niitä tutkailin.
    Mieleen tulikin että mistä johdot menevät perään?
    Josko sieltä löytyisi jotain?
    Takavalot voisivat olla ihan kivat näin syyspimeillä.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos autossasi on vetokoukku, tarkista, ettei sen kytkennät ole pielessä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ole koukkua.
    Luulin löytäneeni jo vian,mutta ei.
    Irrotin rek.kilvenvalon liittimen ja sulake kesti taas ekaan kuoppaan asti.
    Täytyy jatkaa ihmettelyä.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Miten jos otat takaa jotain hehkuja irti...auttako hakusessa kumpi puoli kytkettynä polttaa??
    Ei ole vilkkuun tai jarruun liittyvä??
     
  5. kane

    kane 1st gear

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2002-10-09 07:29 ]</font>
     
  6. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Onko auto tuotu jenkeistä.Tarkista,että ei vanha peräkoukun johto ole työnnetty takana palkin sisään.Mulla oli ja oireili samalla tavalla kunnes löysin syyn.Voit tarkastaa myös,että ei rattiputken juuresta ole ryöstäjillä otettu sähköä takakoukun liittimelle.Jos on niin katkaise johdot.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuota en ole kokeillut.Täytyykin koittaa.
    Vilkut ja jarruvalot toimivat normaalisti.
    Auto on Suomiauto ja myyjän mukaan Metro-Auton maahantuoma.
    Vanhaa koukun johtoa en löytänyt.
     
  8. Teemu

    Teemu 1st gear

    Vai että polttaa sulakkeen kuoppaan ajaessa... tuli vaan mieleen kun kerran autoa vaihdettuani ajelin (kaahasin) metsätiellä ja joka helvetin kerta, kun ajoin kuoppaan, poltti sulakkeen josta tuli radiolle ja muille lisätilpehööreille virta.

    Vaihdoin sulakkeen noin viisi (5) kertaa, kunnes älysin mistä se johtui. Kojelaudan takana heilui paaaljon sellaisia johdopäitä joissa oli virta, ja kun ajoin kuoppaan osuivat johdonpäät toisiinsa ja polttivat sulakkeen...

    Ylimääräistä johtoa (joissa lähes kaikissa virta) löytyi tässä tapauksessa yhteensä noin 230cm.
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Ei niitten lamppujen johtojen irroitus mitään auta.Jos sulakkeet paukkuu, niin oikosulku on johdossa sulakkeen ja lampun välissä.Yks minkä voit tsekata on ratin alla oleva vilkkumekanismi,jonka johdot on melkein kiinni rattiputkessa.Rattiputken alapäästä johtonippua työntämällä(siis rattiin päin) voit saada sulakkeen palamaan.Jos näin käy,niin vedä johtonippu kireämmälle ja kokeile ajaa.Jos ei pala sulakkeet,niin ota ratti pois ja laita eristelevy johtoliitoksien ja rattiputken väliin.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Ei johtojen irrotus vaan hehkujen, jos pohjat on hapettunut klönteiksi ja piuhat pohjissa melkein irti niin kyllä maattaa ja polttaa sulakkeen...
     
  11. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    ChevySTW6,2_lle, OK.Käsitin asian väärin.
     
  12. kane

    kane 1st gear

    oolrait! "Nimim. itse sulakkeita polttanut" :odroll:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitokset kaikille neuvoja antaneille.
    Nyt taas valot pelittää.
    Keskikonsolin ja konekopan välissä on hirvittävä johtohässäkkä.
    Niitä hetken pöyhittyäni kokeilin laittaa sulakkeen paikalleen.Toimii.
    Täytyy kuitenkin vielä perehtyä ajan kanssa niihin johtoihin mitä sieltä löytyy.
     

Kerro tästä muillekin!