rättikatto??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja ebalen, 22.6.2011.

  1. ebalen

    ebalen Gearhead

    onko porukalla tietoa mitä uuden teettäminen voisi maksaa?kaavan sais vanhasta!
    tai paljoko uudet maksaa ja mistä niitä vois kysellä?
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä en noista tiedä, kun en valitettavasti oo koskaan avoa omistanut, mut veikkaisin et jos haluat saada järjellisiä vastauksia niiltä jotka mahdollisesti tietäisivät, niin kannattais varmaan kertoa mihin autoon sitä on hakemassa...
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulle tuli darttiin rätti, takalasi(muovi), padsit, top bootti yht. 640€. Asennus 460€.
     
  4. Missä rätin asennus?
     
  5. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ticabo, vantaalla.
     
  6. Buddy

    Buddy 1st gear

    Eipä ollu kallis asennus. Onko ryppyjä kun katto on päällä? Tohon hintaan voisin viedä omanki lullan katon asennettavaks jos lopputulos on virheetön. Rätissä kun ei kuulu olla yhtään ryppyä tahi löysää kohtaa kun katto on ylhäällä niinkuin valitettavan usein niissä näkyy olevan kroponikkarien asennuksien jäljiltä. :( En tarkoita Ticabon olevan näitä em. asentajia mutta niitäkin on...
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    juu, mä maksoin rätin asennukseta 900e, paskaa sain.
    Suhisee todella lahjakkaasti katto ylhäällä, pädsit asennettu aivan liian ylös, jää rako. Katto aivan liian kireellä, ohjuri tapit ei osu laisinkaan , etu kulmissa 2-4x cm aukot. Todella rypyssä kun katon laittaa ylös, sitten kun tuolee lämpöää ja aurinko kuumottaa, sitten siitä tulee aika sileä. Sivuissa on lieviä ryppyjä.. Ikkunat ei istu.. jne jne..

    JOs mä saan paskaa ammattilaiselta (toiminta loppunut :rotfl: )
    niin kuka saa 460 e:llä laatua ???? :odroll:
     
  8. Buddy

    Buddy 1st gear

    Hei Mika! Eikös tää ol käyty läpi jo monta kertaa elikkä sul on rättikehikos klappii josta noi kaikki ongelmat johtuu. :soosoo: Et sä voi verhoilijan kontolle laittaa sitä ettet ole vaihtanu nivelien tappeja!!! Sama juttu ku yks tuttu automaalari lopetti harrasteautojen maalaukset tällasen tapauksen johdosta... Asiakas oli tehny ite pohjatyöt ja autoon tuli seuraavana keväänä ruostekukkasia. Asiakas tuli maalaamoon raivoomaan että maalipinta oli liian ohut koska auto rupes ruostumaan. :rotfl: :lol:
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ehei ei oot siit kii, hyvin vähä on klappii jos on ollenkaan.
    vaikee sitä todeta. badisen päi persettä asennus (1cm liian ylös) aiheuttaa suurimmat suhinat. ei ainakaan oo siit kiinni. Ammattilainen olis osannu kompensoida kanssa katon kireyttä jos klappia olis, heh heh
    Ja ammattilaisen jäljiltä olis kanssa yleensä ryppyset takakulmat olleeet rypyttömiä.

    saas nähdä miten ja millon ellin katto menis paikalleensa.. jos itte asentais pädsit ainakin . ja sitte kokeeks lainapeite niin sais tuntumaa onko toivoo itte asentaa :rotfl:

    mutta sitä enne kait kaikki muu : maalaus ja sisusta...
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Sä et pysty niit klapei toteamaan kotikonstein sillä ERITTÄIN pienet klapit kertautuu moninkertaiseks jos joka tappi on vähän väljä. Ei sen badsin tarkoitus ole olla mikään tiiviste siellä reunassa. Se on vaan pehmuste kulmakohdissa. Aina nuo rätit tuppaa suhisemaan reunoista. Varsinkin jos auton valmistaja ei ole älynnyt laittaa vaijereita reunoihin. Mä en ikinä uskaltais tehä sulle mitään jos Hakalan Erkki on sun mielestäs ammattitaidoton! Ehdottomasti suomen verhoilijoista top kolmosessa jos työnlaadusta puhutaan. Opettajamme joka Erkin mestaritutkinnon tarkasti sanoi samaa että hänen työstään on kertakaikkiaan mahdotonta löytää ainuttakaan virhettä. :wink:
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    tuu kattoo tätä kattooo... not perfect.

    jos pädsit olis 1 cm alempan, ne kiristäis raon umpeen.

    jos olis kompensoitu mahdolinen klappi nivelissä , olis kireys oikea.
    Kun näät rakenteen, toteat että rakenne on sellainen että ei taida voida olla klappia... vaikee selittää.. "jännät nivelet"

    Sanoin asentajalle, että siellä on takana säädöt, niintä voi säätää tarvittaessa.

    Katon olis voinnu myös heftata kii ja katsoo miten esim ohjuri tapit osuu,
    niin kenties olis tullu mieleen hieman säätää kattoa. Hyvin helppoa sitä etu osaa säätää itseasissa, enää se ei vaan onnistu kun katto on todella kireellä. NOh tästä sain kokemuksen, tiedän mitä osaan vaatia ellin katolta! Ehköhän samaan not sou perfekt laatuun kykene.

    PErhana hyvältä kyläl Galaxie näyttää tuareella katolla
    8) , suhinoista viis.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    No okei. Emmä jaks enää täst asiast jänkätä. :wink:
    Taidan laittaa omaan Cadiin rätin ite vaik se onkin mestaritutkinnon suorittaneiden hommia. Mul on ollu rätti valmiina odottamas jo noin about 4-5vuotta. Ostin sen jostaki amerikkalaisest puljust ja tilasin samal vihreen lasi-ikkunan taakke. Perkel ku badsei ei tullu mukana elikkä tarttis löytää katon sisäpinnan värist (tan) vahvaa kangast jostaki. Jotaki denimii mul onkin mut se tarttee varmaan pestä ekaks pesokonees yheksäskympis ettei kutistu enää. Kuka muistaa viel ajan ku Levi`s 501:set piti aina pestä ennen käyttöön ottoo et niist tuli oikeen kokoset? :D
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ei tää meikän katonasennus mikään virhetön ole. Ryppyjä löytyy, mutta väittivät että auringon lämpö oikoo löysiä pois. Epäilen ettei noi kaikki kyllä lähde. Ihan ok.
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    Tyypillisiä selityksiä. Se löystyy entisestään kun aurinko lämmittää. Olen yhen rätin asentanu omaan Caddyyn viitisentoista vuotta sitten ja niittejä sai kyllä nitoa, irrotella ja nitoa uudestaan enempi ku tarpeeks ennen ku se oli täysin rypytön.
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    Selittivät halkeavista takalaseista, repeävistä räteistä ym. Vähän oli selittämisen meininkiä, mutta kelpaa mulle.
     
  16. lincoln

    lincoln 1st gear

    Itelle ja parille kaverille tilannut katot tuolta www.ezsofttops.com eikä vielä ainakaan moittimista tosin ei ole paikalla ollut vasta kuin pari kesää.
     
  17. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mun rätin tilaamises oli se rajoittava tekijä että joka puljust ei saa värillisii canvaskattoja. Halusin tummansinisen rätin jok sopeis suunnittelemaani erittäin tummansiniseen korin väriin. Se jäi harmittamaan et tummansinistä rättii ei saanu muulla ku beigenvärisellä sisäpinnalla. :(
    Jospa täytyy tehä kattoon saksalaistyyppinen sisäverhoilu... :wink:
     
  18. KALE

    KALE Gearhead

    Meillä menossa katon laitto parhaillaan -68 Buickkiin. On sellainen
    jossa takaakkuna muovia. Onko hyviä neuvoja antaa korkojen laitossa,
    käytettiin jo kerran uudestaan irti kun näytti jäävän liian eteen.
    Katon mukana ei ollut mitään ohjeita. Takaosassa 3-pistettä puolellaan
    liitulla merkattuna, nyt liitumerkit taka kiinnityskaaren alaosan tasolla
    ja näyttäis sattuvan jotenkin kohilleen. Ekana oli ikkunaosan ja katon
    reunat tasallaan ja ei istunu. Sitten kysymys katon nostopumpuista.
    Tässä oli toisen sylinterin varsi mutkalla ja se käytettiin irti ja oikaistiin
    rässillä. Lytkuista tuli öljyä ulos, mitäpä lie se öljy , minkäverran sitä pitäisi olla ja mistä se täytetään. Tässä ei näyttäis olevan erillistä säiliötä.
     

Kerro tästä muillekin!