"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Tattis kummallekin. Ja mä kun luulin, että se on ollut SataShell alustaan 1964 asti. Mistäs se Nop- nimeen tuli?
     
    Muokattu: 2.3.2017
  2. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Siinäpä onkin hyvä kysymys,no "Arska" tai Hantta tietää.
     
  3. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Nop tuli luultavasti nopeudesta. Eli aja omalle mittarille ja tankkaa ITSE. Ei enää palvelun odottelua.

     
  4. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja taisipa olla niinkin, että nopshell nimi siirtyi Satakunnantien (nyk. länsikeskus) shelliin, ja linja- autoaseman Shellistä tuli satashell, niin kyllä tuo jälkimmäinen jäi nopshelliksi, eli kutsumanimi nopsi.

    Hantta
     
  6. hla

    hla Gearhead

    Eikä se ollut pelkästään Turkulainen ilmiö, vaan valtakunnallinen. Muissakin kaupungeissa käytettiin samaa nimitystä.
     
  7. bbu-26

    bbu-26 3rd gear


    Joo. Multa hait silloin sen TD-152 Faikun ja tosiaan, se kerkes mulla viikon olemaan ja sitten lähti se talli alta. Kun firma, jolla oltiin vuokralla meni nurin. Faikku sitten ekana myyntiin ja sen jälkeen piti luopua niistä ´66 Coroneteista, ja tuossa mainitsemassasi kunnossa se faikku mulle tuli Turun suunnalta,mitä se tuli multa sulle. Itse asiassa en edes tiennyt sen olevan noin :wc: No projektina sen hommasin, ja projektina sen hävitin. Varsinainen kiertopalkintohan tuo näyttää olevan,eli kyllä sen joku vielä paalaa vitutukseensa.
     
  8. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Hantta kertoi SataShell nimen oikein vieden sanat suustani.
    Ei niitä autoja kannata paalata (TD-152) vaikka onkin hieman viritelmiä, kyllä ne saa korjattua, vaikka vähän enemmän meneekin aikaa. Loppujen lopuksi niitä 50, 60, 70, lukujen autoja ei tehdä enää, niitä ei tule uusia, ja kuitenkin vahingossa osa poistuu kolareissa, palamalla jne käyttökelvottomksi. (ja osa ruostuu pihalleni , kun kukaan ei halua maksaa järkeviä hintoja)
    kuten kerroin aiemminkin, niin aina ostaessa on kaikenlaisia viritelmiä, kun auto on välillä ollut kädettömien käytössä, tai jonkun syyn takia ollut korjaamolla, jossa apupojat eivät viitsi tehdä kunnolla mitään, kun ei ole oma.
     
  9. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Eräskin ostamani auto oli varustettu automaattilaatikon tyhjennystropulla. Öljypohjan alaa suoraan alaspäin hitsattu mutteri, johon liika pitkä pultti oli parilla prikalla saatu lyhyemmäksi sisäpuolelta. Ei se haitannut minua, mutta myytän sen kaverille, niin hänen ajaessaan lossilta pois, niin tämä viritelmä tietysti murtui ottaessaan lähikosketuksen maahan. Öljyn tullessa pihalle. Ja jätkä vihaisena minulle. Vaikken minä ollutkaan se idiootti ollut. Poistin sen alapuolen tötsän, ja laitoin tropun sivulle josta sen öljytyhjennyksen voi tehdä, ennenkuin ottaa öljypohjan irti.
    Tämä oli vain yksi lukemattomista älyttömyyksiistä joita tullut esille aloittaessani 60 luvulla autoilun, ja köyhänä niitä huoltanut itse.
     
  10. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Muistaako joku Paraisilla 70-80 luvun taitteessa ollutta -67 Malibua joka oli metal flake sininen, 5 puola vanteilla, sivuputkilla ja kutosella, neliovi tolppa jonka rekkari oli ENR-6 , auto ostettiin Paimioon(Juke T) ja veljeni (Juha R) osti sen, veljeni myi sen Turkulaiselle kaverille pikkulohkolla ja 4 lovisella manuaalilla, päätyikös se paaliin vai mikä sen kohtalo oli??
     
  11. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    Niitä autoja on niin paljon kierrellyt katukuvassa, ettei kaikkia muista, jollei ollut lähiystävällä. Joten tuo sininen Malibu ei tule mieleen, kuten ei moni muukaan.
    Aika hiljaiseloa kesäloman jälkeen tässä kirjoittelussa.
    Vaikka oikaisin joitain väärinmuistamisia minusta, niin se ei tarkoita, että muisteleminen pitäisi lopettaa. Virheet vain oikaitaan ja jatketaan kirjoittelua.
    Ja kuten alusta asti näyttää olleeen, niin tässä ei pelkästään minun autoista tarvi kirjoittaa . . .
     
  12. Raggari-Arska

    Raggari-Arska 1st gear

    En ole minäkään täällä ehtinyt joka päivä käydä, kun sivuston ulkopuolistakin elämää on. Kuten niitä kuvien latauksia fb. Hidasta tällä kännykällä.
    Mutta silti mielelläni ottaisin kuvia autoisya laitettavaksi sivustolleni, jossa toiset oikaisevat kertomiani vääriä tietoja. Kun muistan väärin.
    Mutta kyllä se siitä sitten tieto oikaistuu . . .
     
  13. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Harmi että nämä nelioviset Suomipelit on hävinny katukuvasta, niitä tosiaan kaipaa, missä ne kaikki 70 luvun neliovi Coronetitkin on? Niitä näkyi 80 luvun alussa täällä Paimiossakin liikkellä, muistan myös nassikkana ihastelleeni paikallisen nakkipajan edessä punaista pientä Stubebakeria, taisi olla kasilla silloin..törmäsin joskus 90 luvulla samaiseen laitteeseen Hevosenkengässä, oli vielä punainen.Täällä kävi myös musta El Camino Turusta, oli hieno 70 luvun Camino, omistajaa kutsuttiin Pastoriksi.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Studebaker voisi olla E. Vahdon, ja kuvankin olen joskus laittanut jollekin. Pastori pyöri jenkkiporukoissa myös -70 luvulla, ja eka auto, jonka muistan hänellä, oli laatikkomallinen Alfa- Romeo. Skogin Jukalla ja Japilla oli hopeanvärinen -65 Malibu, evl- 4, Eetulla punainen Malibu ttg- xx, Leenan valkoinen- 65 Malibu, Kikin 65 Malibu ht, Varissuolla hieno valkoinen 65 2 d ht. Kuusiston Mikolla oli isolohko- 66, 2 d pumpulla, eli siihen lienee mennyt joku kanta- autoksi.

    Hantta
     
  15. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Voitkos Hantta laittaa sen Studebakerin kuvan tänne sivulle? Auto oli niin erikoinen, en ole toista sellaista nähnyt, omistaja kertoili autostaan meille pikkusälleille auliisti, lieköhän ollut itse Ekko..muistoihin palasi myös punainen Charger joka pari kertaa poikkesi Paimion raitilla, kovin oli voimaa pellin alla kun suditteli raitoja asfalttiin, oiskohan ollut -71 mallinen, muistankohan oikein jos omistaja oli Andersson..tai jotain.
     
  16. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Tuon näköinenkin liikkui Turun seudulla -80 luvulla. Rekkarilla NEL-24. Kuvan auto ei ole sama, mutta samanlainen väriä myöten. Virallinen nimi Chevrolet Corvair Monza Sport Sedan. vm.-65 http://www.azcarsandtrucks.com/bcraigie1p.jpg
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ite en saa kuvia laitettua, mutta se Ekkon Studebaker on joskus ollut kai vanhoissa valokuvissa, mutta en muista, kuka sen laittoi, taisi olla nimimerkki Mudracer, jolta on kai laittamani kuvat hukkuneet.

    Hantta
     
  18. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Metallihohto vaaleansinisen Corvairin muistan. (kuva ylhäällä)
     
  19. Vesiapina

    Vesiapina 3rd gear

    Tässä on yksi kuva Ekkon Studebakerista. Lisää kaivataan. :)

    [​IMG]
     
  20. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Juuri tämähän se oli..Voisko joku kertoa jotain auton tekniikasta ja mistä se oli kulkeutunut Ekkolle, ja vieläkö auto on tallessa.
     

Kerro tästä muillekin!