"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nää mun "muistot" on ~30v vanhoja.
     
  2. hannulento

    hannulento 1st gear

    No mulla on hieman vielä vanhempia...
     
  3. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead


    SataShellin kauppias oli Kari Kouki. Ennen Shellille tuloa 80-luvun taitteessa Kari isännöi Verkatehtaan Kesoilia. Mahdollisesti tuota ennen myös Sataman Kesoilia. 1970-luvulla hänellä oli allaan ainakin kaksi jenkkiä: Firebird ja -74-> mallin Camaro. Muistaako joku noita autoja?
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olikos myös Lassi Eko isäntänä molemmissa huoltiksissa. Karihan teki sen jälkeen elämäntyönsä Naantalissa veneiden ja autojen parissa.

    Hantta
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja se toinen kääntöpaikka, eli Rike. Ensin kilvanpäästäjä Risto Rike, sitten Gunnin Kale, sitten Peltonen, ja kukahan sitten?

    Hantta
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pikku tarinanpätkä tuosta Gunnista: Jostain syystä paikkaa kutsuttiin kunta kinteksi, lienee jokin telkkusarja vaikuttimena. Japa Hyppäsi keskikaupungilla taksiin, ja sanoi kuskille, että kunta kinte. Kuski porhalsi hotelli maakunnan eteen. Onneksi homma korjaantui, ja suuremmilta vahingoilta vältyttiin.

    Hantta
     
  7. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Bongasin You-Tubesta Mustan Ford Fairlanen 1963.Kuinkas ollakaan sehän oli ECJ-16.Porvoo Cruicing 18.6-2011.
     
  8. Raggari Arska

    Raggari Arska 1st gear

    Heippa.
    En päässyt enää kirjautumaan puhelimeni vaihdon jälkeen vanhalla tunnuksellani monista yrityksistä huolimatta, joten oli helpompi luoda uusi, ilman väliviivaa.
    Lukemaan pääsin kuitenkin jo aiemmin.
    Joten Rapelle kiitos oikaisuista hänen autoistaan.
    Kiitos myös muille jotka oikaisevat kirjoituuksiani.
    Vastaus:
    Koskelo omisti sataman Kesoilin ja Raision Kesoilin, johon Kari Kouki meni diileriksi, nosti myynnin, ja osti Kesoilin itselleen.
    Verkatehtaan Kesoilin tultua myyntiin Kari osti sen.
    Satashelliä piti Shell, ja siellä oli diilereitä aiemmin, joten Kari halusi Turun suurimmalla myynnillä olevan huoltoaseman itselleen.
    Lassi Eko ei tietääkseni ole koskaan ollut näiden huoltoasemien kanssa tekemisisissä, en tiedä kuin Kaskentien Motorestin olleen hänellä.
     
  9. Raggari Arska

    Raggari Arska 1st gear

    Ollessani Raision Kesoilissa hommissa huoltomiehenä Koukin aikana, kari osti Pontiac Firebirc Formula 440vaalean sinisen, myin hänelle monista pyynnöistä, vaatimuksista jostuen jenkkipoliisisireenin, jonka itse olin saanut ostettua Kaielta, että kari sai tietä paremmin kiireisissä ajoissa.
    Kerran Kari valitti ettei Pontiac kulje, että minun pitää hieman säätää sitä.
    No, paikalliset hieman nuoremmat juuri kortin saaneet siinä naureskelivat, ettei siinä ole tehoa, kun ei pidä mitään ääntä.
    Laitoin takapyörät pyörimään paikallaan pikku hilljaa melkein tyhjäkäynnillä, ja pojat eivät vieläkään oiken uskoneet tehoihin.
    Päästin auton liikkeelle, ja sen liikkuessa lisäsin kaasua, jolloin pihalta kurvatessani jäi pari mustaa viivaa pihalle.
    Karin tultua takaisin, näki jäljet, ja sanoi: "Hyvä, nyt näyttää toimivan"
    -Kari oli ystäväni jo moottoripyöräajoilta.
     
  10. Raggari Arska

    Raggari Arska 1st gear

    Autoliike Sipilä, "Puusilmä Kaitsu, Sipilän Kari, ja hänen veljensä Kaitsu ovat neljä eri asiaa/henkilöä.
    Sipilän Karilla oli vihreä Faikku n. -64, jolla opetin Tarppia hitsaamaan, musta Faikku n.-57-62, joka meni Hyrynsalmen Masalle, joku TG-8 tapainen rekkari, myöhemmin Monaco tumman sininen hänen muutettuaan Ruotsiin, josta hankki Challengerin 440Magnumilla, sitten etuvetoinen rättikatto Cadillac, joissa olin kuskina toisinaan.
    Challengerin aikoina Kaitsulle haettiin Hesata tummanvihreä Fairlane LTD n. -67-69, Kaisun siirryttyä myös Ruotsiin, osti sieltä ainakin punaisen Corvetten, johon vaihdoin takapään jarrusylinterin kumit Koivulantien verstaallani.
     
  11. Raggari Arska

    Raggari Arska 1st gear

    Risto Rike piti Alakyläntien Essoa, ja hänen vaimonsa Sirkka Muhkurin baaria siinä yhteydessä.
    Muistan, että sen jälkeen Peltonen piti Essoa ja baaria,
    jonka jälkeen Kalevi Gun piti Essoa, ja hänen veljensä myöhemmin rakennettua Motorestia siinä samalla pihalla.
    Peltosen näin viimeksi pitämässä pientä huoltista Tampereentien alussa Raunistulassa, "Puubaaria" vastapäätä.
     
  12. Raggari Arska

    Raggari Arska 1st gear

    En muista Koukilla koskaan olleen Camaroa Satashellin aikoihin asti, mutta ennen Pontiac Firebird Formulaa oli n. -74 ruskea metallihohtoväri Mustang etuspoilerilla.
    Opel Admiral oli joskus aikoinaan nuorempana ollessaan Koskelon sataman Kesoilissa ollessaan töissä.
    Ihailin usein sitä Opelin hanttarin paikalla ollutta kaunotarta . . .
     
  13. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Oliko Mattilan Anterolla Vampulassa Chrysler rakenteilla noin 2010v. Jos oli? Niin Tiedätkö "Raggari Arska" minkä vm Chrysler?
     
  14. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Hantta silloin kun kerroin A F Aaltosella töissä olleesta kaverista,niin se ei ollutkaan Kai Holmström,se olikin Kai Helström.Anteeksi vain.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Siitä on tänä vuonna 40 vuotta, kun vietin ensimmäisen kesän Rikellä ja Noppshellillä, joten hiukan varmaan saakin jo muistaa väärin. Eka oma jenkki v.-76, joten aika kultaa muistoja, ja miten se meneekään..

    Hantta
     
  16. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Muistuuko mieleen Oldsomobile ninety eigt rek. EKY-90 ?
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistan kyllä rekkarin, mutta tuttu auton omistaja ei ole. Lisäksi oli valkoinen rätti-98, jostain v. 66/ 67, majaili Rauhankadulla.

    Hantta
     
  18. hla

    hla Gearhead


    On olemassa edelleen, mut muuntautuneena rättikattoiseksi kalliimmaksi merkkisisareksi....
     
  19. Raggari Arska

    Raggari Arska 1st gear

    Heippa taas. En ollut loppuaikoina Mattilan Anteron kanssa tekemisissä, kun yritin tätä tonttia saada inhimilliseen kuntoon.
    Ansun poika tietäisi paremmin.
    Fasepuukkiystäviäni on myös ansun vaimon sisko, mutta häneltä ei saa varmoja tietoja, kun ne vaihtelevat aiemman verenkiertohäiriön aivoissa tapahtuman takia.
    Ihminen on vähän heikko kapistus, auton voi korjat helpommin.
    Minä hankin eka autoni -67joulun jälkeen, saatuani kortin takaisin Kukkamäen pöytälaatikosta, joten miinäkin saan jo jotain muistaa väärin.
    Saa oikaista minun suuttumatta.
    Mutta kuitenkaan en tiedä varmaksi mitään niistä Ansun projekteista.
    Pitäisi varmaan tulevana kesänä jotain itsekin räpeltää, ettei unohtuisi, mitenpäin jakoavainta pidetään kädessä
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Arska kirjoitti: Minä hankin eka autoni -67joulun jälkeen, saatuani kortin takaisin Kukkamäen pöytälaatikosta, .

    Itselläni oli kortti Kukkamäen laatikossa 10 vuotta myöhemmin, oli vissiin hiukan kostea, kun piti kuivattaa:)

    HanttaArska kirjoitti: Minä hankin eka autoni -67joulun jälkeen, saatuani kortin takaisin Kukkamäen pöytälaatikosta, .

    Itselläni oli kortti Kukkamäen laatikossa 10 vuotta myöhemmin, oli vissiin hiukan kostea, kun piti kuivattaa:)

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!