"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Juttua riittää.....heh,Mitäs sitä kysyis,ettei hantta ainakaan tietäis?No Virtasen Hatia,tai Toivosen Harria,et tietenkään tunne,Chppereitten kanssa pelasivat Pääskyvuorella.
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Toivosen Hati vaikuttaa vieläkin autopuolella, ja olihan hän uranuurtaja diesel- Oldsien kanssa -80 luvulla, vaikka siinä välissä tekikin kiukkuisen -65 mustangin, 289+ man. Virtasta en ole nähnytkään sitten vähhään aikaan..

    Hanttaa
     
  3. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Kiitos,Onko iselläsi mitään harrasteautoa tällä hetkellä?
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Noihin aikoihin oli sitä valianttia ja chevy ii: ta, mutta oli minulla kymmenisen vuotta 2 d ht monaco vm- 66, mutta siitä on jo viitisentoista vuotta, kun sen möin. Sen jälkeen muijalla joku käyttiscaprise.

    Hantta
     
  5. jkv

    jkv 1st gear

    Vieläkö touhuatte näiden jenkkien kanssa,
    itsellä ainakin 40 v riitti hakata päätä seinään.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hauskahan näitä on muistella, mutta tiedän, että alueella on sellaisia, jotka muistavat varmasti paremminkin, kuin meikäläinen, joten sormet sauhuamaan.

    Hantta
     
  7. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Heti jos Keno antaa, 7 oikein on paras tähän asti.Kyllä heti ostan kun ylimääräistä olisi.Vaikka olen 58,niin mieleltäni 25.Riisipussi saa nyt kelvata.Vaik harmittaakin kun jenkki menee ohi joskus muristen.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei ole korttia ollut pariinkymmeneen vuoteen, eikä perheessä edes kuskiakaan, mutta pihalla seisoo uuudenkarhea kiinantötterö.

    Hannu
     
  9. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Parta-Jussin sininen -66 Yorkeri ostettiin Hannun-niittuun ja maalattiin punaiseksi.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Täällä toinen mieleltään 25v, tai 15v? Syntymävuosi näkyy nimimerkissä. Yli 40 vuotta harrastanut ja harrastan hautaan asti. Tää tuli isältä pojalle ja näköjään perinne elää koska mun poika on täysi autofriikki. Ei jenkkiä tällä hetkellä :oops: , mutta Jaggessa letukan akkalohko. Ilman V8 motin vääntöä ja ääniä ei voi elää.
     
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Hauska lukea että Turussa on ollut jotain meininkiä joskus. Nykyään toiminta on vähintäänkin näivettynyttä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis pelkkä kone joka laukes Alastaron varalaskupaikalla ja kun se oli Kekkosen veneen vanha motti niin se haudattiin mereen.
    Eka oma jenkki tuli ostettua -79, vieläkään kukaan ei ole onnistunu vieroittamaan ja nyt niitä on pikkasen enemmän :rotfl: .
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä -70 luvulla sattui ja tapahtui, mutta nyt taitaa suuri osa ukoista olla muilla cruisailumailla. Aipin Cadillacista oli täällä od: llä kuvakin, siis se flakemusta, jossa alppitorvet keulilla, ja Arska osaisi kertoa lisää Kummituksen zyhistä, joka oli aikansa silmäterä. Lisäväriä toi Ruotsinsuomalaiset,- oikeat raggarit, jotka kävivät näyttämässä kalustojaan täällä Turkkusessa. Mieleen tulee esim. Jaran -60 2 d ht impala, jossa jo kauhtunut flakeväri. Muistellaan lisää toivoo Hantta
     
  14. pequli

    pequli Gearhead

    Tuossa yksi kuva Aipin cadillacista
    [​IMG]
    Ite oon ihan nöösi, kun eka jenkki tuli hankittua vasta 1982. Siitä asti on koukussa oltu ja nyt 4 kilvissä olevaa ja 4 projektiaihiota ynnä käyttikset 87 Custom Cruiser ja 300C, jota nyt ei oikein voi jenkiksi laskea.

    U.S.Cruisersiin tuli kuuluttua 1982-2012. Nykyisin vaan Demented ja Vapaan Kasvatuksen Herranlahjat.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mudracer kerro lisää tosta Siks Päkistä ja Hemistä. Olin Hemiä etsimässä, tai mielummin koko autoa. Toi Hemi oli Paraisilla Nyströmillä myynnissä 65.000mk mikä oli silloin Hemin hinta alkaen. Kallen kanssa kerran otettiin kunnolla yhteen ja se(kään) ei pitäny mun naamasta. Sinne jäi Hemi ja tää 70 Charger minkä omistajan nimeä en muista kävi ostamassa sen. Kerro toi nokkajuttu miksi sikspäkin nokka siihen hemppaan laitettiin? Mä olin silloin ostanut Hemi Cudan mikä oli korinvaihto mitä ei vähätelty silloin niin kuin nyt. Sillä oli mennyt siihen paljon rahaa ja oli selvästi vittuuntunut koko autoon. Kai siinä oli tehoakin, mutta sen siihen panemat rahat paloivat renkaiden kanssa savuna ilmaan ja se kulki vain 14.2sek. Sitten se laittoi myyntiin sen eikä myöhemmistä vaiheista ole tietoa. Ai niin, siitähän oli juttu V8 tai Street&Race lehdessä.
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kiukkuisia kulkineita oli ainakin 440 Duster, pari vanhakoppabarracudaa, j: n Olds 455- 66, pari 340 Swingeriä, joista ainakin punainen alkuperäinen 340. Myöhemmin - 80 luvulla ilmestyi katukuvaan babyblue nova ss, joka näyttää voivan hyvin vieläkin, joskin ei enää sinisenä.Mikko K:n pumppuChevelle meni Ruotsiin.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun muisti pätkii liikaa jotta sais mitään ihmeellistä kerrottua tosta Salmisen sarkkerista. Senverran muistan että se kulki hemmolla Alastarolla matalan 14 sekkaa. Tolla vauvanvärisellä SS Novalla käytiin kalajoella -87? se kulki vakiolla vanhanliiton LT1 mosalla 13.4 .
    Ite tuli aiheutettua pahennusta viikonloppuisin -68 Polaralla joka ostettiin kimpassa -79 turkkusse.
     
  18. jkv

    jkv 1st gear

    Nykyäänkin jenkit aiheuttaa pahennusta,
    onkohan ihmisten asennekysymys,vai mikä lie
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Hienoa lukea vanhoja tarinoita Turusta; ajalta joilloin itse en ollut vielä edes syntynyt.

    Ihan mielenkiinnosta kysyn, muistaako joku 80luvulta mustaa vm73 plymouth satellite customia? On ollut helsingissä uutena, ja tullut naantaliin 80luvun alkupuolella.. ollut siellä kolmella eri omistajalla ja 90luvun viettänyt turussa.

    AJA-25 oli rekkari ja pikkulohko
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    En tuota Plymistä muista, mutta outoa on tuo lyhyt rekkari vuodelta -73. Pari vuotta vanhempi Satellite, eyr- 1 on kyllä jäänyt mieleen, ja toivon totisesti, ettei se ole tontissa mattamustana ja isolohkolla:)Tuo Plymis toimi vanhalla pariskunnalla mökkireissuautona, ja oli ulkona suuresta tallista vain kesäisin.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!