Rahti ja tullausihmettelyä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mudracer, 10.9.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tilasin kamaa taas jankkilasta ja maksoin osat ja rahdin "kotiovelle" etukäteen.
    Palikoita ei kuulunut piiitkään aikaan kunnes vantaalta firma x soitti että sun osat olis täällä. No kerroin puhelimeen että pistä ihmeessä ne tulemaan tänne niin se halus hilloa lisää :eek: .
    Sitten tuli lasku sähköpostiin ja pyydettiin tällaisista hintaa.
    terminaalikulut 10.50
    ympäristömaksu 7.50+alv
    tulliselvitys 65+alv
    tulli xxx
    A L V xxx
    tietoliikennekulut 10.00+alv
    kotimaan rahti+brnsalisä 21.90+alv.

    Palikoitten hinta nousi vajaat 150€ eli melkein vanha mummo ton ihme firman takia. Miten vitussa toi firma x pystyi "kaappaamaan" ton mun lähetyksen itelleen tosta välistä :eek: . Ennen kaikki on tullut suoraan tullipostiin jonne on maksettu verot ja tullit suoraan ilman välikäsiä.
     
  2. cam68

    cam68 1st gear

    itsekin kun keksisi tuon tyylisen bisneksen.. viddu ei tartteis muuta tehdä kun odotella puhelimen pirinää ja kertoa paljon tartteen hilloo sun osista ynm. muusta tavarasta mitä maailmalla kulkee :poff:
    meitä kusetetaan niin paljon että.. :mad:
     
  3. palotila

    palotila Gearhead

    Mulle on käynyt samalla lailla 2 kertaa. Molemmilla kerroilla Schenker DBTL rahasti välissä. Eka kerta paketti lähti Year Onesta Bax Globalilla ja päätyi Schenkerille. Annoin kiukkuista palautetta Year Oneen, että miksi eivät käytä esim USPS:ää. Vastaus oli että USPS:n lähetyksiä ei pysty reaaliajassa seuraamaan. Sittemmin kun olen tilannut tavaraa pyydän käyttämään jos mahdollista USPS:ää. (Huom ei UPS:ää, joka samanlainen kallis-kuljetin kuin Bax Global). Nämä on mun havainnot asiasta, saa oikaista ken tietää paremmin?
     
  4. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Pitää kai kulut ja verot maksaa. :lol:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toinen puusilmä :eek: .
     
  6. nippelit.fi

    nippelit.fi 1st gear

    Veikkaisin että rahti on maksettu ainoastaan helsinkiin asti,
    joten, yleensä toimitusehdon mukaan lähettäjä päätti kuljetustavan/huolintaliikkeen. normaalien, yleisten kaupankäynnin sääntöjen mukaisesti.
    sikäli kun toimitusehto on ollut väärä voit vaatia lähettäjältä korvauksia, tarkista kuitenkin että tilausta tehdessäsi et ole antanut myyjän päättää kuljetustapaa. Huolintaliikkeiden tariffit on tuota luokkaa, ei niistä mihinkään pääse.
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    http://network.ilehti.com/uutiset/logis ... lelle.html
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun kyselin palikkaa ja hintaa niin kysyin hintaa rahteineen naantaliin ja maksoin mitä pyydettiin.
    [​IMG]
    Niinkuin tosta näkee niin toimitus piti olla mun mielestä Naantaliin??
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Vaikka nimeäisitkin mut puusilmäksi niin ALVeja ja tulleja et voi maksaa etukäteen Ameriikkaan. Näin se vaan menee. Suomen valtio vaan haluaa omansa, halusi sitä tai ei. Noi muut rahtimaksut lienevät kuitenkin pelkkää ryöstöä.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    AARGH! Kerronko?
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kerro vaan. Sulla lienee eniten kokemuksia näistä jutuista täällä :-?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuka se eka puusilmä on :rotfl: . Kyllä noi tullit ja alvit oli tiedossa ja toi rahtikin piti olla tiedossa mutta kuinkas kävikään :mad: .

    Anna rebeli tulla vaan!!
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lyhyt kaava repeliktä. Lisää jos kansa vaatii? Homma nenee sillai että ku tilaat roinaa tai auton niin lähettäjällä on vastaanottaja tiedossa. Kansainvälisten lakin ja yleisissä olevien käytäntöjen mukaan se menee siten että joku nappaa siitä paistin eli pokan. Tämä täkäläinen varustomolta saanut pokan oleva edustaja hallitsee ja omaa org bill of ladingin. Se pitäisi saada haltuun jo lähtiessä. Sitä ei yksityinen saa. Tai saa, mutta siinä omat kiemuransa.
    Mulla tuli siinä vaiheesa ongelmia isojen firmojen kanssa kun mun liikevaihto ylitti miljonan viikossa. Olin tullin suurin käteisasiakas ja sitä kukaan ei ole vieläkään rikkonut. En lähtenyt luottolinjalle vaikka tulli ja pankkini sitä suositteli. Olis pystyny pitää pokan rahoja pari viikkoo tilillä ja keinotella niillä. EI! Siihen en lähtenyt, vaikka firmani kaatuikin. Periaate nääs. Isot firmat mua nuoleskeli kumppaneikseen ettaä nyt tehdään isoa rahaa. Vitut niille konserneille. Tienasin tarpeeksi ei se kuluisa jaffa noussut päähän, vaikka niin puhuttiin.
    Se linja mitä noi isot firmat pitää on se että ne nappaa paistin ja sitten se laskutus. Se on kuulemma normaalia liiketoimintaa huolinassa. Jos rupeet kilpailee, niin sut yritetään ostaa tai muuten vaan tekee kimppaa. Kimppaa tein esim Maerskin kanssa, mutta se ei huolintafirma vaan laivavarustamo. Volyymin mukaan sain alennesta kun konteja rupes tulee urakalla. Nämä rahdit sai hyötynä asiakkaani. Muut huolintafirmat laskutti oman rahtinsa asiakkaalla ja noi muut kulut sen päälle. Niiden rahti oli alhaisempi kuin mitä laskutti asiakkaalta. Tullauksen tekivät noilla laskuilla ja sen jälkeen uuden missä kulut pienempi eli esim oikea rahti ja saivat valtiolta fyffee takaisin. Tätä ei tietenkään asiakkaalle makseta takaisin. Tuoya mulle Isot firmat ehdotti että lähde mukaan tähään bisnekseen niiden säännöillä. En lähteny ja siitä se niiden kampittelu alkoi. Tää meni aika rankaks. En sano firmojen nimiä enkä niiden henkilökuntaa. En suostunut moisen ja tappouhkauksia tuli. Niistä en välittänyt vittuukaa ku mulla oli puhtaat jauhot pussissa ja ryssien maaffan suojelu.
    Toi on miljoona bisnes ja siinä pyörii iso raha. Se on laillista. Pitää vaan osaa keinot millä tuoda roinat suoraan tänne. Mulla ei enää firmaa ole. Se vei terveyden, parisuhteen ja sen konkurssiin ja melkein mun hengenkin. Eka kerta kun olin puol vuotta maan alla ryssissä suojeluksessa tulin takas tänne ja luulin että kaikki ok. Ei ollutkaan. Vielä li torpeedot perässä ja niden toimeksiantajat selvisi. Kiitos KRPn väkivalta yksikön ja sen pomom Maken, ja mun maaffaan suojelijoiden. Tätäkän ei pitäisi kirjoittaa. En mä viel' ole kaikkea kirjoittanutkaan. Nyt ei oo mitään vitun välii enää. Tulkaa saatana nin lähden mutta en lähde yksin ja mulla kirjoitettu testamentti mistä kaikki selviää. Ainakin yksi iso huolintayhtiö ei sitä haluaisi päivänvaloon.
    Olkis tarpeeks avautumista vai pistänkö lisää?
     
  14. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Älä maksa, sano, että lähettää tavarat takaisin Jankkilaan :wink:
     
  15. fe390

    fe390 Gearhead

    No jopas. Minä hoidin tuohon aikaan muun ohessa myös autojen maahatullauksia isossa firmassa jonka nimi lyhennettiin J.N. Ei me ainakaan sinua uhkailtu.
    Muistan Rebelin hyvin Länsisatamasta. Mulla oli firman Hiace ja hakulaite jos joku halusi tavoittaa. Rebelillä oli keltainen avomuskeli ja tiiliskivenkokoinen NMT-puhelin.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    FE390, kyllä mula oli tiiliskiven kokoime js painoinen känykkä. Ja se muskeli ei ollut keltainen, vaan Hemi Oranssi. Myös musta 58 avo Buick tuli sulle tutuksi? Helvetti viäköön mä en tunne sua? Hiace ei sano mid..
    Kyllä teidänkin rirmasta yhteudenottoja tuli. ja pientä yhteisyötä tehtiin. Ehdotuksia tuli siiltäkin suunnalta, mutta ei lähdetty kimppaan yleisillä ehdoilla. John Nurmiselta ei tulut tappouhkauksia. Sen voin tässä kertoa. Teidän kanssa homma toimi, jas jos mun kontteja oli eksynyt teille, niin John Nurminen luovutti ne mulle normaali rahdilla ilman vedätystä. Kävi muutaman kerran päin vastoin, enkä vedättänyt. Teidän ex pilkuttaja Janne oli vähän aikaa mulöla duunissa. Muistatko? Se meni sitten satamalaitokselle duuniin. Tienas hyvin ja mä hommasin sille Fordin omakustannushintaan. GMää suosittelin, mutta se halus Fordin pick upin. Just silloin niiyä ei ollut, mutta kun farmari tuli niin se otti sen. Hölmö!
    Viimeks näin sen ku lähettiin ryssäläisten "liikemiestien" kanssa laivalla ja oltin takakanella ottamassa viinaa. Siellä Janne oli irrotamassa köysiä laivasta ja me kaikki huudettiin sille että lähe mukaan! Ei ehtinyt. Jannen seuraavan kerran kun näen niin bonukset hyvästä työstä tulee. Se oli hyvä jätkä ja tiesi kuviot. Sääli että ku mun firma horjui, ei kaatunut vielä, niin Janne lähti takas normityöhön mutta se oli saanut tarpeekseen huolintahomm ista, mutta veri veti satamaan. Ymmärrän täysin. Sillä on mökki Porkkalassa ihan kärjessä missä se fisustaa ja saa olla meren rannalla. Ja se diggaa musaa ja V8 autoja. Hyvä jätkä ja tiesi kuviot kun tehtiin duunia.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos vinkkejä miten voi välttää noi lähetyksen "kaappaukset" tulevaisuudessa??
     
  18. fe390

    fe390 Gearhead

    Lähdetään siitä, että mikä sulla on toimitusehtona kauppalaskussa?
     
  19. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    lainaan hieman aihetta, miten jenkeistä kannattaa tavara lähettää jotta se on edullisimmillaan ,mutta kuitenkin suht nopiaan, kyseessä takavalot.

    pääasia et on suomessa, on sitten tullissa tai kotona.
     
  20. palotila

    palotila Gearhead

    Minä edelleen väittäisin että USPS, eli United States Postal Service. Sitten voi vielä pyytää Flat rate International, se on jokin ulkomaan lähetysten perustaksa tmv.. Mun paketit ainakin on tulleet suunnilleen viikossa tulliin.
     

Kerro tästä muillekin!