Rakennetaampa Camino yhdessä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ylikalifi, 29.6.2006.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossapa olikin toisessa topicissa tyylikkään näköinen toteutus yksilöstä jossa oli puskurit maalattu eli tuo: http://www.y-blocksforever.com/finland06/html/3_46.html
    Komeampi tommonen on vielä kromipuskimilla mut jos ne on huonossa kunnossa niin hyvälle näyttää tolleenkin :D
    Mut toi lavakatehomma on kyllä Suomessa ihan hanurista. Kovaa levyä kun siis ei saa laittaa, pressun kyllä. Mut ei vaan mee mun kaaliin se peruste että se levykate pienentää tavaratilan liian pieneks jotta auto olis paku mut sit jos laitat siihen vaikka kuinka tiukan pressun niin tavaratila kelpaakin yhä mitoiltaan :odroll:
    Vaan tässäpä heraskin uus kysymys että kun nyt tuotuihin käytettyihin autoihin tulkitaan sitä uutta veroperustetta eli autoveroa ei mee kovinkaan paljon vaikkapa 20-30 vuotta vanhasta autosta niin mitenhän mahtaisivat tulkita jos tommosen vanhan pikupin kanssa tulis sanomista tosta katteesta niin että haluaisivat sitä sit verottaa henkilöautoks? Paljonkohan siitä joutuis maksamaan nykysäännöksillä veroa? Toi on aika mielenkiintoinen pointti, voiko samanikäisiä autoja sit verottaa eri lailla riippuen siitä tuodaanko se ulkomailta vai määrätäänkö sille muusta syystä ns. henkilöautoverot? Jos näin niin toihan olis oikeestaan taas eriarvoisen kohtelun takia valituksen paikka tonne Brysselin suuntaan :argue:
     
  2. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    perustelut vielä tuolle alkup takalaudan säästämiselle. eli kun sen laudan ottaa siitä pois , niin ne lavan sivuosat johon takalauta asettuu,ovat ruman näköiset ilman suojaa. täällä ajeli 1 79 camino jossa oli kokonaan pois otettu se teilgeitti, rumasti paisto ne kaikki saranat ja ne pellinpokkaukset sielä. eikä se verkko niitä kokonaan peitä.

    tosin jos ne sivut jotenkin muokkaa eli hitsaa umpeen tasaiseksi niin sitten verkko varmaan käy kuin nyrkki silmään :poff:

    edit:

    tässäpä näkyy hyvin nuo kohdat kun lauta on auki.
    http://www.elcaminoclassics.com/image/Mark%20Rhodes.jpg

    vertailuksi taas kun se on kiinni
    http://www.laurelautomart.com/78_El_Cam ... 00x600.jpg
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    Makuasioitahan nämä, mutta minä lähtisin myös tuolle Choo choo linjalle. Huomattavasti harvinaisempi mitä normaalit caminot, tuuninkia siinä on yhtäpaljon kun rs camaron luukkulampuissa.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  5. ViLU

    ViLU Gearhead

    Olen miettinyt juurikin tollaista pientä muutosta caminoon. Nimittäin takapenkkejä :) Uskaltaako konttorilta mennä kysymään, että saako tollaista tehdä jos joskus nousee niin kova kuume, että houreissaan alkaa väsäämään takapenkkejä?

    Ajatuksissa olen jo leikkinyt, että siirtäisi takalasia noin 30-40cm taaksepäin. Sen verran, että takalasi on sen "tavaratilan" takaseinän tasossa. Rälläköis koko takalasin laitoineen ja sivuineen päivineen irti ja siirtäisi taaksepäin...

    Lavaverkkoon palatakseni, eihän se maailman esteettisin ole, kun sieltä pilkottaa hieman niitä lavan reunoja. Tein vuosi sitten kuidusta sellaset palat siihen, että se perä niinkuin jatkuisi kaarevasti sen takalaudan reikien eteen ja peittäisi kaikki rumuudet. Se on vaan jäänyt asentamatta. Katotaan jos sen joskus sais paikalleen tai sitten väännän sen pellistä.

    Alkuperäinen suunnitelma niiden tekemiseen oli se, että olisin siirtänyt takavalot pystyyn peräpään nurkkiin :)

    Edit: tossa vielä muutama ihan siisti camino:
    - http://www.elcamino-real.com/event/2nde ... C_0010.jpg
    - http://www.elcamino-real.com/event/2nde ... C_0012.jpg
    - http://www.elcamino-real.com/event/2nde ... C_0043.jpg
     
  6. America

    America Gearhead


    Melko matala :eek: :eek:

    Mutta mutta, mun mielestä kaikista parhaimman näkönen kamina on musta, 15 tai 16 kokosilla kromipallukoilla ja mikä tärkeintä, kulkee helevetin kovaa.
    Toi takapenkki idea on myös todella hyvä!
     
  7. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jos ja kun alkaa virittämään caminoa, niin nopeusmittari loppuu armotta kesken. Alkuperäisellä välityksellä ajoin mittarin tappiin saakka. Mustalla alueella paineltiin menemään. Mittari loppuu 200km/h. Oikeaa nopeutta ei sitten tiedä erkkikään...

    Edit: Voisin pistää omasta El Ruosteesta kuvia, kunhan saan sen ajoon. Toivottavasti viimeistään 2viikon sisällä se komistaa etupihaa :)
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Pakko heittää tuohon takalauta juttuun, että luulisin että kun luukku on kiinni, niin lavalle jää "seisovaa" ilmaa, joka on sitten taatusti virtaviivainen. :)
    Ja minkäs takia scoopit on yleensä alareunastaan kiinni, ja se ilmanotto on ylempänä? No okei, voi olla että se ilma "hyppää" kun se kohtaa auton keulan, mutta entäs esim. Challengerin six-pack scooppi, joka on käsittääkseni jonkin sortin tuulitunnelissa suunniteltu vehjes?

    Jos kauhiasti tekee mieli :argue: ni rohkein avatkoon tällekin jutulle oman topicin, ettei "caminon rakentaminen" mee ihan pilalle. :wink:
     
  9. garagektc

    garagektc Gearhead

    Voihan mythbusterssit ja downforcet sentään.

    6000€ budjettihan kyllä sallii aikalailla tekemistä, etenkin jos tuo summa voidaan pistää likoon auton ja ostamasi moottorin lisäksi.
    ratateemalla vois olla kiva poikkeus massasta ja kun sopivasti tunaa niin ihan omaksi ilokseen vois radalla jopa käydä.

    choochoo keula ilmeen muutoksena loistava, siihen jatkoksi kuitupeitto maltillisella takaa aukeavalla skuupilla. tai sitten joku kidusmallin kuituhärpäke johon toimiva ram-air.
    vaikka aihio oliskin "hyvä" ajaa kahtasataa vakiona, ei keulan laihduttaminen ole ikinä huono ratkaisu.
    kahvojen ja listojen sheivaaminen itse tehtynä edullista joskin työlästä, mutta ulkoasu muuttuu kummasti.
    peilit tyylin mukaan, löytynee romikselta edukkaasti.
    puskurit korin väriteeman mukaiseksi ja tuhdit teräsvanteet alle. rengasprofiili mieluummin 55 kuin 75...
    ja maalausteemaksi joku muu kuin super stripe imitaatio!!

    poly-puslat, tuhdit vieterit ja vakaajat. säädettävät iskarit jos budjetti antaa myöten, kaasutkin hyvä parannus.
    ja ohjauksen nivelet kuntoon!!
    jos tuning tukivarsiin budjetti riittää niin ehdottomasti.
    äläkä ainakaan korota maavaraa :D

    350 automaatti jollain street/strip venttiilikoneistolla ja n.+500-1000 rpm öljynheittäjällä. 10 pulttiseen detroit ja 3,5 ruuvi. ja levyt taakse. ei tarvi olla mitkään jumbot.
    isommat jarrut muutenkin ehkä löytyy jostain muusta gm:stä, en tiedä.
    kunnon syyläri ja öljynjäähdytys. peltisarjat ja x-putkella oleva rosteriputkisto. kiillota jos intoa riittää...

    sivutukea antavat penkit, ei tarvi olla ihan kupit mutta jotain muuta kuin nahkasohva. ja sitten vyöt.
    pro touring/ muut ratanäköisvehkeet menettää uskottavuutensa täysin jos penkit on vakiot ja varustettu lantiovöillä. no, jos näkö on todellakin tärkeintä niin kait sekin käy.
    mittaristoon pikkutuninki autometereillä.
    joku pieni "personal touch" vaikka verhoilun tikkaus muun väriteeman mukaan niin valmis. :eek:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Kymppipulttinen eläkkeelle,jonka varmaan edellinenkin kirjoittaja hyväksyy :wink:
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Joo... 10pulttine joutaa vaihtaa tukevampaan kun kone on siina kuosissa etta tulee yli 500 hv oikeita aikusten hevosvoimia
    Muutoin on aika turha homma ja rahan voi kayttaa parempaankin paranteluun
    PS.detroit locker myytavana 7.625 10 pulttiseen :D
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ohoh, täällähän on päästy jo pitkälle :rotfl: Toi 6000€ ei vaan enää riitä kun pelkän koneen tekoon jos 350:stä haetaan 500 oikeaa hevosta eikä se sit enää oo juurikaan kätevä keksintö katuajeluun. En tiedä mitä toi jo tilattu kone pitää sisällään mut katukäyttöön 350:stä saa aika nätisti reilut 300 oikeaa hevosta vielä tinkimättä juurikaan auton käyttöominaisuuksista ja sehän riittää kokolailla mainiosti noin kevyeen autoon jos tarkoitus on kuitenkin tehdä cruisailuunkin sopiva peli eikä tavoitteet oo stripillä tai radalla.
    Toi garagektc:n mainitsema juttu "poly-puslat, tuhdit vieterit ja vakaajat. säädettävät iskarit jos budjetti antaa myöten, kaasutkin hyvä parannus ja ohjauksen nivelet kuntoon!!" on yks ehdoton kohta mihin kyllä kannattaa tota budjettia uhrata.
    Takapenkki-idean voi kai unohtaa samantein, ollaanhan nyt Suomessa :( Joskus ennenvanhaanhan lavakatteellisiin Fleetsideihin sai kovan lisäpenkinkin leimattua mut ei käsittääkseni onnistu enää nykyisin kun eihän enää taida saada pakuks rekisteröityihin vaneihinkaan moisia. Mut onhan tossa tietty se mahdollisuus että muuttaa auton henkilöautoks ja maksaa verot ja siinä onkin sit se mielenkiintoinen pointti että paljonko ne siitä sit haluais veroa, siis vanhan suomipakettiauton muuttamisesta :eek: Tai jos tois vaikkas maailmalta Caminon ja laittais siihen sen penkin jo ennen maahantuontia ja rekisteröis sen tänne suoraan henkilöautoks.
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Joo,kestäähän tuo kymppipulttinenkin paljon tehoa,itse en vaan oikein pidä tuota c-klipsi viritystä minään johtuen siitä et kerran on yks perä antautunut vauhdissa...
     
  14. garagektc

    garagektc Gearhead

    no mää yritin aikaisemmin olla sanomatta tätä, mutta akseliksi ehdottomasti 9-tuumainen. kylläpä helpotti :poff:
    jos akseli pitää vaihtaa niin miksei heti sit semmoiseen jonka varmaan kaikki hyväksyy vaikka sydänalaa puristaen :D
    ei klipsejä, irtomurikka, jarruvalikoimaa piisaa jnejne.

    aattelin tota 6000 € kassaa omassa kirjelmässäni, mutta ei tästä nyt sitten vissiin budjettikilpuria tehtykkään. mutta saahan tosta just ostetusta koneesta varmaan jotain kun sen myy että saa kisamyllyn tilalle.

    jos haluaa takapenkkejä lavalle niin miksei sitten samantien 2+3 vanista kattoa irti???
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

  16. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Laittele kerralla alusta kuntoon(puslat,iskarit,jouset ja kunnon 16-17" tuuman renkaat, ei tarttee olla edes hirveän leveet riippuu mausta) ja kunnon penkit sisälle ja sit kattomaan mihin muuhun rahat riittää. Kunnon alustalla varustettu auto pieksää mutka-ajossa tehokkaampia kamppeita joten hirveitä konetehoja(+350hv) ei välttämättä tarttee. Choo choo-keula vaan ja matala skooppi konepellille.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pakko kuitata taas: EI MITÄÄN MUOVISIA CHOO CHOO HÄRPÄKKEITÄ, ei ne kuulu Chevyyn vaan kiinalaisiin kertakäyttöautoihin :soosoo:
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kuultiin jo, sun mielipide, ei tartte HUUTAA
    niin kuin se lasikuitukappale jossa muovinen kromimaski ja muoviset lampunkehat on kiinni olisi jotain jalometallia.... :rotfl:
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä tämä on mun mielestä tän topicin komein Camino. Yleensäkin toi ykslamppunen malli sopii paremmin mun silmään. Yksinkertainen on kaunista joten chootchoot voit jättää toisille. Musta väri sopii Caminoon, ehkä punasta raitaa mukaan ja madallat sen oikein kunnolla. Siis tonttiin kiinni. Kerran vielä: matala. Ja teet putket siihen niin että on silti jotenkin maavaraa ja mukavat hörskynät. Konevalinta on aivan täys kymppi, laitat sen kiinni ja otat sitten irti kun alat kaivata lisää voimaa. Lootaksi oikeestaan mikä vaan automaatti kunhan se vaan kestää. Taakse vähän isompaa kummia kuin eteen ja vaikka klassista Centerlinen Autodragia alle. Eikö se ny siinä ala oleen?

    Niin ja EI kärrynpyörävanteita, 15" on aivan sopiva noin pieneen autoon. Yleinen 275/60/15 koko taitaa mennä pikkusovituksella taakse ja tulee pientä prostreet lookkia samalla. Muista muuten madaltaa se kunnolla.
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tartteepas huutaa kun täällä pokkana ehdotellaan että tekis Chevystä jonkun halvatun 80-luvun nissanin näkösen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!