Rakennetaan TH350 yhdessä (street/strip)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jankinnu, 9.12.2007.

  1. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Noniin. Olisi aika ruveta rakentamaan ensi kesäksi TH350 lootaa 1400kg painoiseen ajoneuvoon. Välitykset on 2400rpm@80km/h ja 3000rpm@100km/h (mitattu nopeusnäytöstä). Koneena 383sbc.

    Ajoneuvo tulossa kadulle, kruisailuun ja joskus vois omaksi iloksi testata tuota varttimailiakin.

    Loota sais kestää ainakin 400hv ja nyt kun rakentaa, niin sais kestää jatkossakin, jos vaikka vaihtaa paremmat kannet.

    Tässä on tämänhetkinen ajatukseni osista, joita olen ajatellut laittaa laatikkoon (Summitilta). Bubjetin pyrin pitämään kohtuullisena:


    Hughes Automatic Transmission Rebuild Kit, Premium Race with Kolene, GM, TH350, Kit
    HUP-HP3288K

    TransGo Shift Kit, Performance, GM, TH350, Each
    TRG-350

    Tyhjennystulppa lootan pohjaan helpottamaan tyhjennystä
    BMM-80250

    Hughes performance turbiini 2500rpm stall
    HUP-GM25

    Tuosta turbiinista löytyy myös "heavy duty" versio HUP-GM25HD
    Liekkö se jo ylimitoitettu näille tehoille?

    Korjausopas tällaiselle aloittelijalle lienee myös tarpeen :)

    Oisko tossa sellainen järkevä paketti? Autolla tulee ajettua myös pidempiä matkoja tapahtumiin, mökille yms. Mietin tuota turbiinin stallia, että kuumuuko se loota enemmän jos matka-ajossa on kierrokset alle stall-speedin? (2400rpm vs. noin. 2500rpm)?

    Ainiin. Minulla on kaksi lootaa, hajonnut 6" hännällä ja ehjä 9" hännällä. Kai tuo 6" hännän vaihto ehjään lootaan onnistuu korjausoppaan avulla, vai onko siinä jotain mysteeristä, mitä pitää ottaa huomioon?

    Autossa on kaksi pientä öljynjäähdytintä laatikolle auton keulaosassa. Lisäksi ajattelin laittaa yhden lämpötila-anturin laatikkoon, oisko järkevin paikka laatikon öljypohjassa? Mitä tuollaisten automaattilaatikoiden öljyjen lämpötilat ovat yleensä ja missä lämpötilassa on syytä ajaa vaikka tien sivuun?
     
  2. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    HUP-HP3288K
    TRG-350
    BMM-80250
    sekä korjausopas tilattu. Tutkin vielä netin saloja tuon turbiinin osalta.
     
  3. New

    New 1st gear

Kerro tästä muillekin!