Ram e-hyväksytyt valot vaiko joku todistus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja EeroO, 6.2.2019.

  1. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    -71 MoPar vastasikin jo sen minkä olisin itekin vastannut
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Auton kokonais ja akselimassoja voi muuttaa vain valmistaja. Eli ei oikein iteltä onnistu. Mut voit tietty ostaa 1500 ramin, se on alle 3500kg
     
  3. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Juuri tämä! Esimerkiksi tämä valoasia ois ihan todettavissa konttorilla että valokuvio on oikean puoleiseen liikenteeseen tarkoitettu. Leima paperiin ja keltaiset vilkut.

    Nyt sinne sitten viritetään rosvoliittimiä iso kasa ja jatkoapikoita ja solmittuja liitoksia hapettumaan ihan itse kotipihassa ja viritetään jotkut kuplavolkkarin 7" hellat keulaan niin että ne tsäkällä pysyy leiman ajan suuntauksissaan ja seuraavassa polttimonvaihdossa jo viritys pettää niin kyllä on turvallista kun on oikein E hyväksytty systeemi eikä se mikä on tarkoitettu tehtaalta oikeanpuoleiseen liikennöintiin.
     
    mukko ja mikaa7146 tykkäävät tästä.
  4. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ainut noissa jenkki tehdaslampuissa on vain kummallinen tähti valokuvio, näkyy kolmen kilometrin päähän mutta, näyttävät 15metriä.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Ei enää oo tarvinnu mitään pariin vuoteen muuttaa. Jenkkivalot kelpaa sellaisenaan mitään poistamatta ja mitään lisäämättä.
     
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kelpaa kun auto tulee suoraan "Jenkeistä" , mutta jos auto tuotu ensin EU;n sisälle ja rekisteröity johonkin esim. Viro ja tuodaan Suomeen , niin pitäisi olla E- hyväksytyt valot rek.katsastuksessa , ja voit myöhemmin muutoskatsastaa takas jenkkivaloille , on tää hullua rahastusta.
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Ei tartte, jos auto on i kirjaimen mukainen eli suurina sarjoina valmistettu usa auto niin kelpaa kaikki dot valot. Ja se todetaan siitä oven pielen tarrasta. Se lukee suoraan trafin ohjeessa. Jos siihen on vaihdettu jotain e valoja vaikka saksassa tai virossa niin ne voi vaihtaa vaikka ennen leimausta. Jos sulla on joku euroopan mallin jeeppi niin sittem on eri asia mutta niissähän on e valot jo alkuperäisinä.
     
  8. Sattuujatapahtuu

    Sattuujatapahtuu 1st gear

    Laittelin yvtä aiheesta. Itsellä just sama tilanne. FMVSS merkintä puuttuu ja ilman sitä pitäisi alkaa valoja vaihtamaan ja toinen ongelma on massa. Auto on Saksassa rekisteröity yli 3500kg ja siitä on TÜV paperit ja tietenkin Saksan rekisteröinti paperit mutta ei katsastusmiehelle käy.
    Auto on tosiaan 2012 vuosimallia ja sillä on TÜV yksittäishyväksyntä papereineen päivineen mutta FMVSS ja massa on ongelma. Pitäisi saada valmistajalta todistus että kyseinen auto on yli 3500kg.

    Onhan tämä hankalaa...

    Mutta sait kuitenkin sen jotenkin leimattua? Niin kaikki apu otetaan vastaan kiitos
     
  9. EeroO

    EeroO 1st gear

    Vastasin sulle sattuujatapahtuu.

    Kesti vastaus kun tulee niin harvoin täällä foorumin puolella käytyä ja kun ei kauppapalstalla näy jos on tullu ilmotuksia.
     
    Turre11 ja Sattuujatapahtuu tykkäävät tästä.
  10. MikKoi

    MikKoi 1st gear


    Onnistuiko, Leimaus Saksassa muutetuilla painoilla? Itsellä samanlainen ongelma.
     

Kerro tästä muillekin!