ramin jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja autoilija, 4.9.2002.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eli,ei sitten leimaa kirveelläkään.Takaoikea heikkotehoinen...Kaksi kertaa näytetty ja sama vika.Sain jo männän sieltä liikkeelle,mutta nyt katkaisin tietenkin ilmaruuvin sieltä.Eli ilmaa on nyt ja brake-häiriövalo syttyi,mitä se haluaa kertoa?Taitanee littyä siihen jakoventtiiliin.Siinä on joku tappi päässä,mitenkä tää nyt pelaa?Takasylinterit joutuu nyt uusimaan,arvatkaa vituttaako ku ei ees vanhat yhtään vuoda.Ostaako joku multa tän pois?
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Nou hätä...valo syttyy todennäköisesti siksi kun pedaali menee liian syvälle ts. ilmaa jarruputkessa.
    Ota sylinteri irti (jarrukengät pois tieltä),
    saatko katkenneen nipan porattua/vastakierretapilla auki (uusi nippa tilalle)?
    Mulla oli Capricessa joku katkaissut toisen takajar. nipan muttei se kuitenkaan vuotanut.
    No, vaihdoin sen kuitenkin.
    Onko Ramissa sellanen jarrukenkien autom.säätö?
    Sylkky ylhäällä ja tää säädin alhaalla kenkien välissä?
    Se voi olla jumissa eli kun laitat rummun takasin, pyöritä säätö että rumpu menee just "nahkoineen" kenkien yli.
    Ei jää turhaa tilaa eli kengät jarruttaa heti.
    Ehkä hyvä pyyhkäistä hiekkapaperilla pikkasen liinoja ja rummun pintaa?!!
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Joo,on juuri kuvaamasi kaltainen systeemi.Kaikki vermeet liikkuu ja toimii melkein itsekseen...oli jo auki.Ongelma syntyi kun liikuttelin mäntää että liikkuis paremmin,se toinen puoli tietty pongahti pihalle,eli ilmaa meni.Kaikki ilmaruuvintyyppiset avautuvaksi tarkoitetut osat umpiruosteessa.Koitin ilmata laskemalla nestettä läpi kumia raottamalla,huonoin lopputuloksin.Eli rahaa luovuttamaan ja uusi tilalle,tyhmänä en ottanut uusia putkia kun ajattelin että aukeaa ainakin kun sylinteri on irti ja siitä vääntää.No aukes se putki lopulta,sen jälkeen kun oli hehkutettu punaiseksi ja rälläkällä pilkottu sylinteri ympäriltä pois.Normaalisti varaan aina uudet putket+sylinterit näihin toimenpiteisiin vaan nyt on kiirus saada leima paperiin,toisen puolen vaihdan sit joskus.Etusylinterit oli tarina sinällänsään kun prässillä saatiin vähän nitkahtamaan ja takas kiinni ja jarrupaineella taas toiseen suuntaan...harvoin mitkään jarrut näin jumissa.
     

Kerro tästä muillekin!