Rammari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ähväsata, 18.4.2016.

  1. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Halpoja kustomointikikkoja lisää.
    Edellisen picupini Ford-logo oli kadonnut. Se siis piti nimetä uudelleen.
    Tein samalla fontilla paksusta alu-levystä vannesahaamalla tällaisen.
    Materiaalia on sen verran, että sain hyvin ne takaapäin ruuveilla kiinnitettyä.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.5.2016
    Saetkae, KajS, wilburi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Puskurin kävyt piti tehdä tähänkin ja vähän muutakin.
    Naputteli rosterista ja maalasin, koska puskurit alun perinkin olivat kromaamatta.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.5.2016
    mikkis83 ja wilburi tykkäävät tästä.
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Hieno Foortti, mihinkäs se joutui? Ostiko joku väkisin?
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tää on komee! Erityisesti nuo raidat. Ite oon suunnitellut moneen autoon maalaavani samantyyliset raidat. Jäänyt vaan suunnitteluasteelle.:oops: Aiemmin olisi ollut helpompi toteuttaakin, kun broidi oli ruiskumaalarina.
     
  5. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Kysymyksiä tipahtelee ja koitan niihin vastaillakin välillä.
    Nyt törmäsin taas noihin rautaköntsiin jotka ovat vastaus pillin-nappikysymykseen.
    Se litistyi tuollaisen sopivan sorvausjätepalan ja vetokuulan välissä.
    Kuula on jokin niistä useista USA-standardeista ja reippaasti isompi kuin euromalli.
    Rosteripelti eli prässättävä materiaali on muistaakseni 1.5mm paksua eli aika kireä vastus. Ohuemmasta yritin myös, mutta aina meni helmastaan rumalle rypylle.
    Kun "nappi" näytti valmiilta, tein vasta sen jälkeen sille puisen ympäristön, jousi-/ kosketinmekanismin jne.
    Tämäkin homma eteni jälleen esteettiset arvot edellä, näppituntumalla, juuri sen tarkemmin suunnittelematta ja mittailematta.
    Ratin ulkohalkaisijankin määrittelin vasta kun olin nostanut sohvaa ainakin pari tuumaa lattiasta (nyt näen paremmin miten ruoste kehittyy nokkapellin pinnassa). Tämän operaation seurauksena alkuperäinen ratti alkoi hinkkaamaan reisille, joka ei tuntunut hyvältä. Täten seuraavasta ohjauspyörästä oli tuleva säteeltään pari sormenleveyttä pienempi.
    [​IMG]
     
    tinareki ja wilburi tykkäävät tästä.
  6. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Jonkinlainen linjapäätös tämän Rammarin kanssa oli heti alkuun seuraavanlainen:
    Koska se lähtee hyvin tulille, en ala ehjää korjaamaan. Kajoan tekniikkaan vasta kun se luvatta hiipuu, sitä olen elämässäni rassannut ihan riittävästi. Nyt panostan johonkin muuhun. Mukavuuteenkin.
    Esimerkiksi se EI ollut mukavaa, että aina pidemmän ajon päätteeksi- vauhdin hidastuessa kabiiniin tunki kurkkua polttava ja silmiä kirveltävä kiisu. Se levisi pakosarjoilla kuplivasta öljystä. Venttilikoppien epätiiveyden aiheuttaman riesan vuoksi oli siis ryhdyttävä tiivistyshommiin. Tiivistin mukavalla korkeudella olevan konepellin takasauman. Sauhun oli sen jälkeen pakko ohjautua ratashuoneen puolelta johonkin muualle kuin matkustamon raitisilma-aukkoon.
    Kätevää, eikö :)[​IMG]
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Tämän projektin seuraaminen tekee iloiseksi. Kiva nähdä, hienon käsityön lisäksi, Redneck ja DDR-kyltti samassa aiheessa. Mullakin on Slanttivanissa RebelFlag ja työkalupakki Made In USSR. Kuski sitte vain muistelee derkkumeininkiä 80-luvulta, mutta se on eri juttu, kauppapolitiikkahistoriaa.
     
  8. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Yhteiskuntarauhan järkkyminen Manner-Euroopassa näkyy nyt polarisaationa Suomen Sarkolassa. Pelkkä peräkammarisomeraivo ei nyt enää auta, piti siirtyä kadulle.
    Panokset kovenee ja viesti on yhteinen!
    Eskaloituminen alkoi nyt. Klapikärrymme keväthuolto ei ollutkaan enää pelkkää herkistelyä ja säätöä, vaan nyt on kovat piipussa.
    Alkukesän lämpöaalto kuumensi minunkin tunteeni.. ja tervaämpärin. Otin estot poistavan tuplahenkoisen myrkkyhöyryä. Radikalisoiduin.

    Negaatioiden vallassa, suojakypärättä, turvajalkineitta ja ilman näkyvillä olevaa kuvallista- veronumerolla varustettua henkilökorttia, kippasin kärryn katolleen ja pensselöin siihen pohjavesialueen läheisyydessä litratolkulla yön mustaa Brysselin vainoamaa korkeaoktaanista mäntytervaa.
    Tämän päälle korostin kapinaani kuolemaa ja uhmaa symboloivilla liekkikuvioilla ja viimeistelin vaarallisesta ääriliikehdinnästä kertovan mielenilmaisuni peltisaksilla, eli kirkkoveneellä.

    Ai niin se viesti..
    Olen saanut tarpekseni ohittelijoista, Suomen hallituksen törttöilystä ja erityisesti tilapäisestä ajoneuvoverosta, joka pantiin täytäntöön jo kauan ennen syntymääni.
    Näistä asioista haluan vihapuhua sen, että voihan TAKALAMPPU!
    :(

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    pulttirengas, Naumasto, Vuokralainen ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Hikipedia kertoo:
    "Nikkelimyrkytys on sangen akuutti tila, jolle altistutaan herkästi saunan takana. Myrkytyksen saaminen johtaa usein nopeaan kuolemaan. Sen syynä pidetään tavallisesti nikkelipitoisia pikkuesineitä, jotka ovat vaarallisia vain poistuessaan tuliaseen suusta sen laukeamisen jälkeen. Jotkut vaihtoehtotieteilijät ja ufotutkijat pitävät kuitenkin myrkytyksen oireiden aiheuttajana reikiä, joiden he väittävät syntyneen kun nikkelipitoiset esineet tunkeutuvat sisään uhrin kehoon ilman hänen suostumustaan"
    Minä taas kerron että tälläkin taholla on sitteemmeinaan nikkeliä liikkellä, ja paksusti; Chevyn kapselit.
    Kaikki ei ole kromia mikä kiiltää.

    [​IMG]
     
    Naumasto, Vuokralainen, LPV ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Latasin näille sivuille kaikki kuvat kopioimalla suoraan FB-sivuiltani. Toimi hetken.
    Nyt niitä tipahtelee pois.
    Miksiköhän?
     
  11. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Rammarin lavalla kotiutui muutamaan Pompannappiin irto-osat ja kärryssä yksi kokonainen.
    Kusiainen on maannut viimmeiset 26 vuotta omassa pesäkolossaan jarrujaan ja männänrenkaitaan rauhassa jumittaen ja hyvin siinä onnistuen.
    Nyt menossa kevyt herkistely ja säätö.[​IMG]
     
    12345678910 ja KajS tykkäävät tästä.
  12. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Liian hapokasta
    Ennen juhannusjuhlintaa aloitin. Jäi kesken. Nyt jälkimainingeissa vaikuttaa liian mutkikkaalta tekniikalta.
    Päähän koskee. Jatkanko vai enkö?
    [​IMG]
     
    Make500 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jatka ihmeessä. ei tuolla ruosteisellakaan oikeen enää mitään tee.. tai ainakaa ei kannattaisi ehkä laittaa takaisin enää. :D
     
  14. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    No se vaan yksinkertaisesti on niin, että sähkömiehellä (olen kyllä) on tässäkin asiassa oikeus vetää omaa linjaansa.[​IMG]
     
    Anza, dart -66, tooke ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Kesäaskareita[​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  16. Damned

    Damned Gearhead

    Auto sille tarkoitetussa käytössä. Ihan mahtavaa. Reliikit on erikseen, autot erikseen!
     
  17. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Rasvaa rummussa.
    Ennenkuin alan purkamaan, kertoisiko joku mitä tässä on tapahtunut ja miten tuo akseli/ stefa/ laakeri puretaan?[​IMG]
     
  18. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    ..ja kyseessä siis tällainen perus- takaveto Ram.[​IMG]
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Melkoiset jarrupidonpoistorasvat. Tuo ei ehkä enää johdu pelkästään taka-akselin huohottimen tukkeutumisesta, niinkuin mulla slanttivanissa. Silloin oli koko jarru vain sellaisen hienoisen öljymoson peittämä. Bräkleenillä ja harjalla tuli taas katsastuskelpoiset.

    JAMANT kertoo sulle purkuohjeet ennenkuin minä ehdin hakea tähän Haynesin...

    Onhan tuo vasen puoli? Mulla oli juuri vasen se paremmin öljytty.

    Edit: Se huohotin piti tietty rassata puhtaaksi. Vaihdoin myös letkun.
     
    Muokattu: 11.12.2017
  20. ähväsata

    ähväsata 2nd gear

    Tämä on oikea puoli.
     

Kerro tästä muillekin!