Rancheron polttoaine mittarin elämä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CeeDee, 30.7.2012.

  1. CeeDee

    CeeDee 1st gear

    Joo ei nyt mahu mun pienee päähän mikä fordin polttoaine mittaria vaivaa.
    Auto on ollut mulla nyt kuukauden päivät.
    Haettaessa ei mittari paljoo mitään näytellyt vaikka oli täysi tankki.
    Noin puolen - tuniin ajon/käynnissä olon jälkeen saatto jotain näyttää.
    Viime viikon pe. ajoin sitten tankin tyhjäksi. No lavalta laitoin 20l ainetta tankkiin ja kaks mittari värähti samantien.
    Ajoin sitten tankille ja tankkailin enemmän ni mittari rupesi näyttämään jo melko paikkaansa pitäviä lukemia.
    Voisko joku viksunpi kertoa et mikähän sitä vaivaa??
    Vai onko henkimaailman juttuja :lol:
     
  2. Mandula

    Mandula 1st gear

    Varmaan joku kosketushäikkä anturin päässä tai sitten mittarin päässä. Liittimet auki ja putsaus ja sormet ristiin.

    Noista sähkölaitteista (ainakin piirikorteissa joissa IC-piirejä, sama toimii kait myös antureihin) saa aika hyvin viat selville myös ruiskuttamalla kylmäsprayta niihin.
    Jos on rikki/menossa rikki, niin sillon vika tulee yleensä esille. Sama homma jos kuumailmapuhaltimella tohottelee.
     
  3. CeeDee

    CeeDee 1st gear

    Juu mä kävin jo aikasemmin liitokset läpi.
    Mittari tuntu toimivan kun johdot löi tankin puolella ristiin ni viisari liikku taulussa. epäilisin ennemmin tankin anturia...
     
  4. turboruuvi

    turboruuvi 1st gear

    En tiedä millainen anturi kapineessa on, mutta mulla oli aikoinaan
    Opel, jonka polttoaineanturi (mekaaninen) jähi. Vähän putsausta ja taas toimi. (No joo, mikäpä Opelissa ei ruostuisi: "Opel saa muovin ruostumaan".)

    Luulisi että Rancherolla anturi "tottuisi" lojumaan pohjan tuntumassa ja saattaisi ruveta jähimään, jos on mekaaninen. :lol:
    Ellei sitten tankki ala mennä lommolle... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!