Range rover 89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jukka63, 5.4.2007.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Nyt olis tämmönen tarjolla.Kuukauden verran oon etsinyt edullista vetoautoa.Jenkit oli tietysti ensimmäisenä mielessä,ikävä kyllä aika monessa vetokyky leiman puolesta loppuu.Rangessa ois 2500 kg:n koukku.Riittäis mulle.Tekeeko autolla mitään kun perässä on 2300 kg:n puntti.Tyyppivioista ja muusta infosta olisin kiitollinen.
     
  2. armas

    armas 3rd gear

  3. Karva

    Karva Gearhead

    Hyvä se on ajaa, oikea ja ainut herrasmies - kartano maasturi, tuon ikäisessä on vielä yksinkertainen, sytytys box, pelkääjän jakkaran alla, se menee vaihtoon varmasti jossain vaiheessa, maksaa sen 2-600 E paikasta riippuen, muuten kone ja tekniikka on pommin varmaa.

    Toinen paikka on etu-pallonivel ripustuksen suojaaminen ja kunnossapito, siitä riittää esson baarissa juttua, pelaa isältä pojan pojalle, jos vaihtaa öljyt ja huoltaa, omakohtaisesti on pidetty vaihtoväliä 1/2 vuotta, kymmenen vuotta menty tälleen eikä hätää.

    Jarrut joutus sorvauttaan ja aikanaan kuluneet vaihtaan, Off paja myy edullisesti ja southhamptonista löytyy range firma josta saa kotiovelle saman tavaran puoleen hintaan normaalilla postiennakolla. Syylärin joudut korjaan jossain vaiheessa, myyvät pakosta tuohon vuosimalliin sitä missä on vaihteiston öljy lauhdutin sisään ängetty, 700 E mutta näissä se on onneksi vielä erillinen, syylärin saat englannista alle 200 E, kotomaassa uudelleen kennostettuna samaan hintaan.

    Kori ei muuten ole alumiinia, pinta pellit on, ja sisä rakenne ruostuu ihan kuin muissa autoissa, takapaksin lattian alla on pahin tai herkin paikka, sen poikki palkin joutuu korjaan jos ei ole jo laitettu, muutoin normaalia huoltoa ja laittoa, TLC

    Auto on aikanaan tehty parhaalla mahdollisella tavalla, eikä ole vielä sähkö-himmeli hirvitys, saattaa viedä kuorman kanssa hivenen enemmän kuin odotti mutta perässä tulee vaikka tuomio-kirkko, mikään ei ole täydellistä mutta Range on yksi parhaista ostoksista ... onneksi olkoon.
     
  4. jukka63

    jukka63 1st gear

    Kiitoksia KARVALLE infosta.Täytyy nosta range listan keula päähän.Pikkasen tuo pieni moottori arveluttaa.3,5 litraa.Tänään näin rangen minkä peräkontissa oli 4,6 ja tekstiä.Taitaa olla liian uus,ei saa mun rahoilla :(
     
  5. minorv8

    minorv8 Gearhead

    4,6 litraisilla on vähän huono maine, väittävät että on ahnehdittu seoksia liian laihalle ja kone käy kuormalla kuumana , ja seurauksena on putkien liikkuminen lohkossa. Se taas aiheuttaa sen että alkaa pikkuhiljaa syömään jäähdytysnesteitä. Esim jos saksan ebaysta katsoo 4,6 rangeja niin valtaosassa on pikkuisen verlustia (hävikkiä) tuossa syyläriosastossa. Muuten tuo 4,6 litrainen on väkevä pannu.
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei kai toi 2500kg tossa vielä missään tunnu kun max vetopaino on 3500kg
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Suurimmat ongelmat taitavat olla nimeen omaan sähkö ja tietokoneboxin puolella. Muuten tekniikka varmaan kestää vetohommissa.
    Esim. omassa kulkupelissä vetopainot ovat jo minimin mukaan täydet, eli 1,5*2200kg ainakin katsastuskonttorin mukaan, mutta tämän jo taisit tietää :D
     
  8. DaFox

    DaFox Gearhead

    Kokemusta on kahden Rangen verran. Autoja siinä missä muutkin eli pieniä vikoja jo vanhassa tulee väkisinkin vastaan, se niistä.

    Menee yllättävän pahoista paikoista jo "vakionakin", hyödyksi esim. metsä-raatoa hakiessa. Nyt talvellakin kuultiin että "Kevväämmällä neliveto traktorilla se on tuolta pakko hakea" mut mut.. hienosti tuli ja traileri perässä metsässä ja pellolla :odroll:

    Aikoinaan 3500kg tuli hienosti Hki-Rauma välin 3.5L koneisella, eikä paikat olleet moksiskaan.

    3.9L koneella oleva tuntuu sitten ihan erivehkeeltä tehoiltaan ja menohaluiltaan kuin 3.5L, eli kannattaa kattoa tuolla isommalla koneella olevaa.

    Kulutus pysyy 3.5L EFi manuaalilla maantiellä todella varovaisella kaasulla 10L tuntumassa, 3.9i automaatti vie 11L todella kevyellä jalalla ja normaalisti 13L. Kaupungissa n.20L.

    Raskaatkaan lastit ei oikein tunnu missään

    ..muualla kuin lompakossa, tuntuu meinaan tuplaavan kulutuksen :D

    Ja näiden vakuuttaminen on oikeasti todella halpaa! Monessa pikkuautossakin on kovemmat vak. hinnat :lol:
     
  9. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ja ruostesuojauksees oikeasti kannattaa panostaa. On meitin virmassa tullut parsittua noiden runkoja ja koria liikaakin. OffRoadhommissa heppoinen voimansiirto mutta normikäyttäjälle varmasti riittävän luja.
    Vaihteistossa (man) on öljypumppu joten kannattaa miettiä 2 kertaa mitä öljyä laittaa sinne, varsinkin talvella.
     
  10. Rover v8

    Rover v8 3rd gear

    Jos saan suositella kans pitemmän ajan perehtymis jaksolla kyseiseen merkkiin, niin osta joku vm 90- olava rankku 3,9si koneella, siinä on idioottivarma/ kestävä ruisku varrattuna 3,5seen jos tuo pelottaa että aivopoksi hajoaa. Tietääkseni 3,9sin pokseja ei ole hajonnut yhtään.
    Ruoste ongelmia on samalla tapaa kuin muissakin autoissa.

    Tosta 4,6sesta rangesta sen verran että se koneiden parannus on tapahtunut vuonna 99- kun autoon tuli eri ruisku, ja lohkon valu parani vuoden 96 jälkeen muistaakseni. Tossa uudemmassa ruiskussa rikastettiin seosta sen verran ettei kuumene enään niin paljoa kuormitettuna. Ja sylinteriputket eivät irtoa enään.
    Ja kyseisessä mallissa on myös moottoriin kokoon nähden alitehonen syyläri. Ja sit oli joku letku joka rupeaa vuotamaan, ja se kuumentaa moottoria liikaa jos neste pinta vajoaa.
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    No miten sen ottaa ... Tua -89 3,5 koneinen meni tänään 250 tKm rikki, on siihen se syyläri vaihdettu, tuli englannin kaupuntista asti, koko hintaa oli muistaaksenni sen 200 E, näissä ei ole lootan lauhdutinta syylärissä, onneksi on erillinen.

    Aivo-box mäni talvella, huomas kun bensa alkoi maistua ja puhti puuttui, se vaihtoon ja vanha tilalle. läns-rannikon ukot myi, ei viittänny etes kysyä muualta, hintaa sen kolmen satan päälle.

    Etupallot ei ole pettäneet, puolivuotta ja öljyt uusksi, mutta tiivisteet saip vaihdattaa, jokunen vuosi takaperin, mitä oli ollut satasia per-kerta, ja tästä on vuosia, euroja kuitenniin.

    Perspiä mätänee, sinne nyt kevähän karrella, suht iso-töiset palkkirakenelmat ja ruoste korjaukset, takalattia alumiini, niiteistä irki ja korin panelit, samaa tekee takapaksin luukku sekä sen kehykset, eipä tarvinna kuitenkaan pinta-alumiiniin koskia, edes maalia ei levitelty, mutta massaa sitäkin enemmän.

    Kumma kyllä pelaa ja kulkee entistä paremmin, ja hinta senkun nousee, taitaa olla eka auto josta saa nyt enemmän myydessä tai vaihdossa, kuin ostettaessa, eipä silti jos seuraavan kymmenen vuotta menis, kyllä ne kestää kun pitää huolta ja korjaa välillä ...

    Tuolla muuten kuvia :

    http://rides.webshots.com/album/551409984groQYB?start=0
     

Kerro tästä muillekin!