Range Rover

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Sleeper, 9.6.2004.

  1. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Kyselisin millaisia kokemuksia porukalla on Range Rovereista? Tulee ajeltua Land Cruiserilla melko vähän vuodessa ja laskeskelin, että bensa Range ei tulis kovin paljoa kalliimmaksi kuin Cruiseri. Siis, jos lasketaan kulutuksen ja dieselveron mukaan. Muutenkin Toyota on liian hyvässä kunnossa metsässä ajelua ajatellen, joten vähän metsää nähnyt Range Rover tuntuu melko mukavalta ajatukselta. Range olis varmasti mukavampi maantiellä ja käsittääkseni aika hyvä maastossakin? Millaisia kulutuksia ootte mittaillu 3.5 ja 3.9 koneille? Tyyppivikoja? Kumpi parempi manuaali vai automaatti? Ruostuuko? Halvat/kalliit osat? jne.. Hyviä Range Rover aiheisia linkkejäkin saa laittaa!

    _________________
    -----------------------------------------
    Ei se vauhti tapa, vaan se äkkipysähdys..
    -----------------------------------------

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Sleeper 2004-06-09 00:36 ]</font>
     
  2. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Mulla on ollu rangeroovereita 90luvun alusta asti.Kulutus on maantiella ollut vähimmillaan kaasutin moottoirilla ja kovalla lootalla 16.l matkaajossa 80vauhdilla. Talvella tuplat pikku ajossa.Maasto ajossaa päihittää useimmat ilman lukkojakin pitkien joustojen ansiota.Vetoakselit alaimitoitettu jopa vakio renkailla ,perät usein vioittuneeita syystä että jos suditellaan ja voimaa tulee kahden tasauspyörästönkautta voi sutivanpyörän nopeus olla todella suuri.Suurimmassa osassa nyky maasureita alkaa olla alustan ja voimansiirron rakenne saman tyyppinen jonka roover esitteli v1969. lisäyksenä että pintapellit ei ruostu kun ovat alumiinia, runko ja korin sisä rakenteet tuottaa usein ikäviä yllätyksiä.Sopii hyvin tämä vanha "moni kakka päältä kaunis". Mootorit on yhtä ahnaita ja kestäviä.Automaatteissa oli kait jossain vaiheesa 80lukua ryslerin loota jota pidetään parhaana mitä rangessa on ollu
    Otin pikku torkut ja päätin jatkaa.Rangen osat on ihan järkihintasia ja normaalit kulutusosat löytyy kaikista tarvike liikkeistä.Maastokäyttöön ei kannata kovinsuuria renkaita hankkia nopeudenkasvun ja vetoakselien hentouden takia.
    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: kryofiili 2004-06-09 03:26 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: kryofiili 2004-06-09 12:04 ]</font>
     
  3. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Miten isot kumit Rangeen saa laillisesti alle? Joutuuko kuinka paljon korottamaan? Miten noita Rangeja on yleensä korotettu ja kuinka vaikea ja kallis operaziooni se on? Siksi kyselen, kun suurin osa myynnissä olevista näyttäisi olevan aika vakion näköisiä alustaltaan ja rengastukseltaan..
     
  4. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    En oo varma mutta luulisin että33 tai joku 245/85 16.joka on noin32 korkunen ja mahtuu muutenkin helposti.Korotus on helpoin tehdä vaihtamalla pidemmät jouset tai laittamalla jousten alle korotus palat,jos jouset on muuten normaali kuosissa.33 tarvii 2-3" korotusta.Toinen tapa on laittaa korin ja rungon valiin palat.
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    Jos ostat "uudemman" tuo -89/90 3,5Efi ei enään vie niin miehekkäästi soppaa, ja on automaatilla tosi mukava ja käytännöllinen peli, kulutus jää maantiellä jos ei urheile, tonne 10-12L paikkeille, ja kaupungissa puolet lisää, mutta kun se on yksipiste ruisku ei muutos maantie ja kaupunki ajon välillä ole niin dramaattinen ...

    Kestää kaiken mitä normaali ihminen sillä tekee, eli ei ole suunniteltu alumperikään työkaluksi kuten vaikka toyota mutta on paree kuin mitsut jne, yleensä noi maasturit, range on se aito-asia, eli kaikkki mökki ja vaunu tai veto hommat hoituu ja pääsee talvellakin perille ilman sen suurempia, normaaliin aktiiviseen käyttöön se on kuin hanska, ainut auto jonka hinnat muuten on käytettynä pari viime vuotta vain nousseet ...

    Varaosia saa, vaikka laatu-auto / off-road center tai vaikka Off-road paja on hinnotellu osien hinnat varmasti kannattavalle tasolle, mutta ei niihin rahaa tarvi laittaa niin paljo jotte sen takia autokaupat pitää jättää, netistä löytyy sitten kaikkea muuta kivaa...

    Mikä siinä on sitten vikana, no eturipustus tai se ohjaus-tuenta-pallo-nivel, niitä kun jätetään huoltamatta ja jos ovat ruosteessa se maksaa pahinnasssa tapauksessa rahaa, kun joutuu vaihtaan, ja varaosana, no kallis, ja käytettynäkin arvokas, mutta jos se on rasvattu ja huollettu ja sinne on muistettu vaikka 1/2-vuoden välein vaihtaa öljyt ja aina välillä tarkistaa jotta sitä siellä on pelaa kuin se kuuluisa junan vessa / buick, eli eipä ole ollut ongelma, ja tavallinen atf käy hyvin ...


    Muita ei ole, no ajan mukaan noissa sisutuksen muoveissa alkaa näkyä ikä ja takapaksin lasin kehys, joka on muuten väärin tehty, vesi jää seisoon, tuppaa vaatimaan huomioita jne pientä fiksaamista jotta liki 20-vuotias näyttää uudelta ...

    Kaiken kaikkiaan parhaimpia ellei se paras maasturi jolla olen ajanut, käytännöllinen suht edullinen pitää, takuu varma, ja mikä nyt ei ehkä ole niin tärkeää mutta, jos jenkki maasturilla ajelu tekee hyvää egolle mitäs luulette jotta aristograattinen engelsmanni jonka rinnalla perus kilpailiat eli nipponit näyttää leluilta, ja kaikki muu arvottomalta muovi roinalta, tekee ...???

    :-o :-o :-o
     
  6. Tarmo

    Tarmo Gearhead

    Itellä on ollut '88 Range vasta viime syksystä lähtien ilman mitään suurempia huolia.
    Takaluukku on aika huonossa hapessa, mutta ensi viikolla tuleepi uusi.

    Kulutusta mittailin viime talvena ja satasella vein himpun päälle 12 litraa...
     

Kerro tästä muillekin!