Raskaana olevaa naista huijattiin autokaupoissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja minnakang, 9.3.2016.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead


    Just näin. Rungolliset jätit subbarit ja excursionit voi jyrätä allensa yhtä sun toista mutta kyllä noista pitkäkatoista on sekä aktiivinen että passiivinen turvallisuus aika kaukana. Saahan sitä fanaattinen jenkkiharrastaja olla ja pitääkin mutta järki päässä tietyissä asioissa. Sillon kun noi vaavihommat oli ajankohtasia niin eipä olis tullu mieleen katella sivusta kun vaimo hommaa siihen saumaan laululintan ja vielä sokkona... siis omaan käyttöönsä. Ja pitkäkattoja vastaanhan mulla ei sinänsä ole mitään,päinvastoin haluun joskus laitella nelivalokeulaisen letukan ryhdikkääseen tikkiin,maalaus ja muuta....
     
    Muokattu: 11.3.2016
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Törmäysenergian sitominen. Perikunnalle voi jäädä yllättävän ehjäkin jenkki jos vaikka tulee ihan nokakkain tai ajat seinään, kun mikään autossa ei juurikaan jousta. Paitsi ihmiset sisällä.


    Tollanen pelti myös repee helposti eikä suojaa kuten uusissa vehkeissä.


    Kaupunkivauhdeissakin niskat nytkähtää helposti kun penkit on mitä on.


    Painoerotkin on pienentyneet. Toki vajaa 2000kg kova paino vieläkin mutta moni ylemmän keskiluokan auto jo liki noita painoja.



    Puolen keulan mälli - tyyliset törmäykset tuntuu olevan muutenkin jenkkien heikkous uudemmissalin. Euroncap kun tutkii tuota ja jenkit koko keulalla päin.
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Tässä tietysti hieman äärimmäinen esimerkki, mutta omaa -79 Caminoa keulasta katsonut, niin aika pitkälle ne pellit siinä on antamassa vain muotoa. Sisälokasuojatkin on vielä muovia ja muutamalla pultilla vain kiinni. Vähänkin kovemmassa vauhdissa jos törmää niin runkoon asti menee ja se sitten ottaa vastaan minkä ottaa.



    Alkuperäinen kirjoittaja hiljennyt aika nopeasti, mutta saipahan herätettyä keskustelua.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Nyt kun viimeisissä viesteissä on tullut kovasti pyyhkeitä leppäkyljen suuntaan, niin mitä autoa raati sitten suosittelee raskaana olevalle nais immeiselle??

    Se on tietty totta että 30 vuotta vanhassa autossa konepellin saranat ei pääse jumiutumaan, koska ne vaatii vähintään nesteiden tsekkaamista huomattavasti tiuhempaan tahtiin, kun joku nykykikkare.
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Onneks meillä sai emäntä kuljetella lapsia Buickilla silloin kun lapset oli pieniä...hengissä selvisivät...ja parempaa autoa ei ole vielä tullut vastaan....
    Ja mitä tulee turvallisuuteen...niin ei varmasti ole huonoimmasta päästä....vaikka uusien suurlujuuskorit turvatyynyineen meneekin ohi...siis jos tyynyt sattuvat toimimaan....
     
    pas2 ja Crash_ tykkäävät tästä.
  6. jar

    jar Gearhead

    Ite vien suht turvallisin mielin muksuja harrasteautoksi liian uudella, mutta käyttöautoksi liian vanhalla Suburbanilla. (kelpaa mulle)

    2000-luvun autoissa kyllä on sitten esim. takanakin kaikille matkustajille 3 pistevyöt ja niskatuet ja henkilöauton pysäköintiominaisuudet. Erikoista on se, että esim. Silveradoissa ei takana keskipaikalla vieläkään taida olla niskatukea ja Dodge Rameissakin täytys olla vähintään se MegaCab.

    Ne kuitenkin (niinkuin Subruban) ovat autoja missä kolme voi mahtua istumaan vierekkäin, vaikka olisikin kaksi lastenistuinta, ainakin meillä mahtui. Suburbanissa on usein se kolmaspenkkirivi vielä tuomassa apua istuinjärjestelyihin.

    Semmoinen huomio, että kun auto on matala, niin niiden turvaistuimien ja kaukaloiden kanssa on todella ärsyttävä ährätä, eli siinä mielessä tommoiset uudet "etuvetomaasturit" ymmärrän. Itseni kokoiselle vähän korotettu Suburbani on just passeli, jos täytyy lasten turvavöiden kiinnittämistä tms. auttaa.
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Juu ja puskurikin on vain muovikuori ja uretaania pehmikkeenä....
    Ja toi esimerkki on mainos.... eikä kerro edes puolta totuutta....tai toisaalta jos ei osu keulaan, niin sitten ei osu....
     
  8. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Tuossa hintaluokassa 1500-2000eur ostaisin mb w210 farmarin, tilaa on, hintaisekseen huippu ajettavuus, dieselinä kulutus alkaen 5-6litraa sadalle.

    http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7839469

    Tässä vain esimerkiksi tutustumisen arvoinen kohde. Tosin näissä voi konepeltikin olla raskas auottava, kun viihtyvät yleensä tiellä aika hyvin.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Kyllä Caminossa on ihan metallipuskuri.

    Oli mainos tai ei niin kyllähän tuo nyt kertoo aika paljon. Vai meinaatko, että tuosta -59 puuttuu tekniikka ja runkoa leikelty että menee paremmin kasaan mainoksen vuoksi? Harvoinhan noi kolarit täysin nokkakolareita on.

    Onhan noita muitakin videoita.



    Mutta asiastahan voi keskustella vaikka hamaan tulevaisuuteen saakka.
     
  10. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Eipä mulla pitkäkattoa oo kyllä, ihan sedani. Mut iteppä päätänmil ajan ja mielummin kuskaan tolla ku jollain ahtaalla uudella muovikopilla. Toki sitä vanillakin kuljettu.

    MUTTA näin teijän viesteistä päätellen lasten kuskaaminen siis pitää kieltää vanhoilla jenkeillä? Koska kolarihan voi sattua sille kesän ainoalla cruisinki matkalla. Eli kieltäkää siis alla 18vuotiailta matkustaminen vanhoissa autoissa.
     
    viikinki75, Nikuzai ja bottipoika tykkäävät tästä.
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    OT reilusti :)
    Ennen 60-70 luvun vaihteessa alle kouluikäisenä räkänokkana , naapurin isäntä keräsi kaikki kulmakunnan kakrut+ omansa, tietenkin vanhempien suostumuksella autonsa kyytiin ja lähdettiin läheiselle jääradalle päiväretkelle nuotiolle makkaran paistoon ja kyydissä kiljumaan ei ollut pistepenkkejä eikä muuta ja härpäkkeitä.

    Nykyään tuosta tulisi varmasti lastensuojeluilmoitus iltapäivälehtiin lööpit pedofiliasyyte ja mitä kukkahattutädit sitten keksivätkään.

    Aika entinen ei koskaan enää palaa voi sanoa.
     
    Saetkae, Nikuzai, Crash_ ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. plagu

    plagu Gearhead

    Eipäs nyt olkiukkoilla siellä, ei kukaan ole sanonut että pitää kieltää mitään.

    Aloituspostauksessa yksi peruste tuollaisen jenkin hankinnalle oli turvallisuus & luottettavuus, tässä nostettiin vain esille että tuon ikäisessä autossa kumpikaan ei toteudu. (turvallisuus ei koskaan, luotettavuus ei ainakaan tuossa hintaluokassa) ja joo kyllä ennen meni koko suku ja naapurinkin 600:lla fiatilla, mut eipä siihen aikaan tiedetty paremmastakaan, nykyään ei ole mitään syytä ajaa ns "turvattomalla" autolla kun reilu 10v vanha autokin on jo melkoisen turvallinen verrattuna 90 luvun saati sitten sitä vanhempiin tuotoksiin, ja noita reilun 10v vanhoja vehkeitä kun saa jo tuohon mainittuun hinta luokkaankin.

    Sitä paitsi kyseessä oli tässä tapauksessa täysin käyttöauto, ei mikään harraste jolla ajettaan kerran kesässä sinne cruisinkeihin.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jep. Faijan ralli-Cooperilla mentiin mökille. Vanhalla porvoontiellä ei ollut nopeusrajoitusta.
    Muistan vieläkin kun katsoin takapenkiltä kuinka suuriin lukemiin auton nopeusmittari kohosi. Jos ei ollut ruuhkaa, niin siinä 170 kmh kieppeillä se neula oli koko matkan.
    Eli niin kovaa kuin koppi kulki. Ei turvavöitä, ei turvaistuimia.

    Tuossa muuten 1980-luvun fullsize GM:n törmäystesti. Läjään menee nokka, mutta matkustamo näkyy pysyvän melko hyvin kuosissaan.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ohjaamo kuosissa mutta mitkä energiat siellä jyllää ihmisille on toinen asia...

    Sikshän ne uudet menee ruttuun että sitoutuis energia koriin eikä matkustajiin.


    Onhan tollanen vanhempi amerikkalainen varmasti aikalaistensa parhaimmistoa painon vuoksi. Mersukin silti panosti 80-luvulla jo jotain turvallisuuden eteen ja muuan volvo varsinkin. Volvolla ja lepällä tosin + 600kg painoero.


    Mullekin käy jos joku kuskaa vanhalla, onhan se kiva piristys liikenteessä. ​
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Voihan sen väykynki toki ottaa jos tykkää viettää migin kanssa auton kanssa enempi aikaa ku 30 vuotta vanhan jenkin kanssa.. :rolleyes::D
    Väykyt on halpaa jätettä ja ihan syystä
     
    viikinki75, eilhik ja Crash_ tykkäävät tästä.
  16. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Äkkinäisesti chättiautosta 2000-3000 euron haitarilla ei kovin mädän näköisiä kulkineita ollut ainakaan tarjokkaat MB-merkkisinä ja farkkuina löytyy bensaa ja dieselinä.

    Onkos se ensimmäinen sitten ostettava vaikka aloittajallakin oli se kuumeilu auton perään löytyy niitä pelleiltään kelvollisiakin.

    Monta myynti-ilmoitusta varsinkin jenkkipeleistä joissa kuvissa öljy ja oluttörpöt kahvimukeilla vahvistettuna jalkatiloissa apukaapelit ja vara-akku onko ne ihan vakiovarusteita kyseisissä autoissa vai iän tuomaa lisävarustelua ?

    Uskoisin ne 30v jenkitkin oletettavan kempinliimaa tarvitsevan jos ei heti niin kohta.
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa "airbag" vuosimallia 1967. Eli Mustangin ratti, jonka oudon (hyvän) näköinen keskiö on oikeesti suunniteltu turvavarusteeksi. Seuraavana vuonna tuli kokoonpainuva rattiputki, jolloin tuo poistui.

    [​IMG]
     
  18. ari2004

    ari2004 Gearhead

    VW t3 vois olla hyvä?
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Turvallinen ajoneuvo loukkaantuminen mahdotonta [​IMG] [​IMG]
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tossa toisesta kuvakulmasta. En enää löytänyt täyspitkää videota.
    Olin tulossa linkittämään tämän heti, kun näin tuon Chevy-mainoksen.
    Kumpaakin uskon yhtä paljon.:rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!