Rata-autoilua, Roadsport ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 22.11.2008.

  1. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Eli harrastepohjaista rata-autoilua yli luokkarajojen.

    -Linkkejä kotisivuille, sekä muita aiheeseen liittyviä linkkejä/videoita.
    -kotisivujen päivityksiä

    -Kuulumisia tallien puolelta ja suunnitelmia tulevaan,ehkä jopa kuvien kera
    kaudelle 2009 .. 2010 ..

    -ja tietty vanhojen ajojen/aikojen/autojen kuulumisia ja kyselyjä.

    -höpinää ja vänkäämistä faktan ja fiktion rajamailla
     
  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  3. V6

    V6 Gearhead

    Huhu kertoo että Vantaalla on valmistumassa ensi kaudelle Roasportiin
    V6 moottorinen Capri.
    Ei millään vakiotekniikalla, vaan kaikenlaista herkkuosaa ostettu.
    Eikä korikaan ole kauheen vakio, enemmän lasikuitua kuin peltiä.
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No niin,sehän on hyvä! Olenkin ihmetellyt,ettei Capreja ole oikein siellä näkynyt. Olikos se toissavuonna vai sitä edellisenä,kun B luokan mestaruuteen ajettiin V6 coupe taunuksella/cortinalla?

    Täällä alkaa tuon oman laitteen maksimaalinen madallusprojekti ihan just. Hommaa näyttäisi olevan,mutta minkäs teet. Olisi pitänyt jo rakennus vaiheessa vetää kunnolla tonttiin kiinni! No toivottavasti #002 versio valmistuu ensi kesäksi.

    RS431
     
  5. poikelin

    poikelin Gearhead

    Missäs tällaista Capria tehdään? Vestrassa?
     
  6. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    OT: Mikkäs vanteet sulla pyörii alla? Korkeus ja leveys?
     
  7. Yksi ooppelimies päivittää talven aikana lähinnä ison keltaisen Coupensa moottoria. Yritetään vähän kirrata sitä puolta, josko sais lähemmäksi neljä kuin kolme markkaa niitä koneja. Pirkkalassa pitäisi kanssa käydä parin Getragin toosan kanssa, josko takasin saisi version jossa synkkarenkaiden tilalla jotain kytkentälevyjä, koiriksi sanovat niitä englannissa.

    Kesällä sitten taas ajellaan huimaa kovaa, vai mitä.
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Ne on nuo BMW:n 120*5 eli jotkut M5 valssit. 17"-8"leveät et 15.
    Jos jollain muuten on ylimääräisenä 17-8" käyttötarkoitukseen sopivia
    vanteita ylimääräisenä olisin kiinnostunut. ET-luku voisi olla isompi,eli
    enempi ulospäin levittävä olisi parempi,eikä keveydestäkään haittaa olisi.
     
  9. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Jos sääntöjä yhtään ymmärrän, niin saat keveemmän auton 8" leveillä vanteilla? Vai saatko, kun en sun moottorin kokoa oo kattonu.
    Nuo Bemarin valssit jos ei ole kopio-M5:t ovat suht keveet. Onko spacerit sallittu, arvelisin ettei oo?
     
  10. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No tottamooses!

    Mites,saisiko sinne Pirkkalan koiratarhalle yhden Doug Nash/Richmondin
    hammaslääkäriin,pitopalojen muokkaukseen?? Saisi tuonne koirankoppiin
    ensikesäksi taas lisää sudenulvontaa ja sen viidennen vaihteen! :D

    Ja on se täälläkin kova yritys saada tuo uusi kiuas ensikesäksi ja
    siinä on samoin n.100hv lisäys viimekesäiseen hakusessa.
    -Pakkohan tässä on jotain yrittää,kun noita teidän kirjoituksia tavailee...
     
  11. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Tuo 8" on tuolla konetilavuudella maksimi. eli 380cid asti minimi 1300kg ja yli 380cid minimi 1450kg muistaakseeni. tuo 431 oli 1360 viimekesänä eli
    dieetille menee. Joo noiden et lukujen takia haeskelin,samoin kuin sen,että ei ole sadekelin renkaille vanteita vielä lainkaan.
     
  12. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kotisivuille päivitetty kooste kaudesta 2008. työn alla myös pieni videokooste johon kenties linkki myöhemmin. www.chevelle67rs.net
     
  13. Olen saattanut missata jotain, mutta mistä löytyy nuo eri autojen luokitusrajat? Jos auton pitää sääntöjen mukaan olla luokiteltu ennen vuotta -85, mistä löytyy tieto siitä mihin vuosimalliin asti vaikkapa 80-luvun laatikkocamaron tai corveten luokitus on voimassa? Saako esim. -87:lla vielä ajaa jne.
     
  14. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Eiköhän tuolta www.historicrace.fi sääntö osiosta löydy. Ja kyseisen kerhon tekninentoimikunta varmaan osaa ainakin valaista asiassa. Itselläni on sen verran varmanpäälle vanhalossi,että ei ole tullut ko.asia vastaan.
     
  15. V6

    V6 Gearhead

  16. Joo just ton Opel-miehen kirjoituksen tavalla olen tän asian ymmärtänytkin, eli siihen asti täsmää. Kysymys on siis enää se, mistä ne tiedot löytää? Jos esim. Camaro on luokiteltu ennen vuotta -85, mitkä vuosimallit ja versiot se luokitus kattaa? Kuinka uudella saa ajaa, onko vaikka IROC-Z vielä sallittu jne. Olen yrittänyt googlettaa, mut taidot ei riitä, tietääkö joku mistä näitä näkee?
     
  17. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Auton vuosimallilla ei ole merkitystä, voit rakentaa luokitusta vastaavan auton mistä vaan vuosimallista olettaen tietysti että on sama korimalli kyseessä

    Tuolta voit katsoa mitä luokituksia löytyy
    http://www.fia.com/resources/documents/ ... ions_a.pdf

    Niin ja v8-luokkaanhan ei tarvi olla edes luokitusta vaan riittää että automallia on joskus tehty v8-moottorilla
     
  18. Käsittääkseni Suomen tyyppikatsastustodistus täytyy löytyä, että pääsee viivalle V8-luokassa. Muuten hommaisin itekin Holdenin Commodoren ausseista aihioksi, muttaku muttaku ei oo tyypitetty pohjolaan ja FIA-luokkarikin on V8 moottorille vasta -87 tms.
     
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Lainaus HRF:n sivuilta

    "FIA:n hyväksymästä luokitustodistuksesta tai V8-luokan osalta myös suomalaisesta tyyppikatsastustodistuksesta tulee ilmetä, että automallia on valmistettu V8-moottorivaihtoehdolla. Kyseisen autoyksilön ei tarvitse olla alunperin varustettu V8:lla. Jos autossa ei ole olemassa kumpaakaan todistusta voidaan kilpailulupa saada HRF:n tekniseltä toimikunnalta mikäli voidaan luotettavasti selvittää, että ko. autoyksilö on alunperin valmistettu V8-moottorilla. Tekniikka voi olla myös peräisin toisen merkkisestä autosta. Auton ei myöskään tarvitse olla rekisteröity Suomeen. Säännöt ovat suht vapaat ja antavat mahdollisuuden innovatiiviseen autonrakentamiseen muiden Roadsport-harrasteautoluokkien tapaan."
     
  20. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaisen Commodoren avaruusrekkakuski hommais ja miksi? Onko tohon jotain race-perusteluita vai ihan vaan ylösalaisin kääntynyt maailmankatsomus?
     

Kerro tästä muillekin!