Rata-autoilua, Roadsport ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 22.11.2008.

  1. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Täällä on hieman?lisätyötä teettänyt nuo myöhässä tulleet osat.. eli normi meininki. Taakse piti vielä tehdä reilusti lisää tilaa joustoa varten ja kaikkea muutakin eri aiheisiin liittyvää hommaa on tehty taas jo vähän ikäänkuin vuorotöissä.. eli tuo loistomekatsu alias motorfreak on kyllä painanut siellä hommaa,kun itse on ollut töissäduunissa! Ja kyllä tuossa illalla oli vakavamielistä keskustelua aiheesta - huussi käyntiin ja pyörille heti kesäkuun ekapäivä! -eikä olla kun pariviikkoa aikataulusta jäljessä :mad: Noh, huominen antaa osviittaa tulevasta. eikös nuo peruslaitteet toimi kuin tupakki, kun nippuun vaan saa!! heh heh :D

    :edit 1.6.09 23:04 , ei vielä tänäänkään tonttiin ja ajolle.. vähiin käy aika ennenkuin loppuu!! :eek: MotorFreak painaa yövuoroa :eek: Tää menee aamusta kun nämä velvoitteet antaa myöten. -nightsift ... :-?
     
  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No nyt on kahdeksanmukia herätetty eloon ja lähtikin aika kivuttomasti ilman palaneita kulmakarvoja ym. perusjutut tuntuu pelaavan ja huomenna jos vähän ajelisi lisäksi. ylihuomennahan sitä on jo meininki lähteä kohti pohjanmaan lakeuksia täältä karjalan kunnailta! Vielä on kyllä riittämiin hommaa jäljellä, maalausta,alumiiniverhoilua,spoilerinlaittoa ym.ym. Kunhan ei huomenna joutuisi monsuunikelin testeihin... 8) ? http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html
     
  3. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No niin , testiajot ajettu ja tuntuu toimivan suurinpiirtein. Eli huomenna toispuol suomee kohti jurvaa,kunhan saadaan tuo pitkähkölista noista tekemättömistähommista ojennukseen. Nähkäämme Botniaringilla! :D
     
  4. karra

    karra Double Gearhead

    ja tässä siis pari kuvaa laitoksesta :p :

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Komeata menoa oli tänään kun aika-ajoja käytiin katsomassa. Tosin kylmä viima ei oikein vuoden aikaan sopinut mutta välillä aurinkokin lämmitti..
    Paljon oli kalustoa ja veekasivehkeitäkin runsaslukuisesti. Jotenkin noita vajaamoottorisiakin seuraili ihan mielenkiinnolla kun oli tosiaan hyvännäköistä ajosuoritusta radalla.

    Yleisö loisti poissaolollaan mutta toivotaan että huomenna varsinaisena kisapäivänä on enemmän kansaa kannustamassa radan varrella!
    :D

    Kuvia tulee ihan hetkisen kuluttua.. :wink:
     
  6. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tosson, vassokuu:
    http://public.fotki.com/Rinnewood/races/gulf09/

    :lol:
    Ei oo heleppoo tuollaisten liikkuvien laitteiden kuvaaminen kun ei osaa kameraakaan käyttää ihan kunnolla. Onneks tuli otettua niin paljon että oli varaa heittää pahiten tärähtäneet ym hutilaukaukset roskiin. Silti niitäkin jäi muutama.. :oops:
     
  7. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    malibumiehillä taisi olla taas kovasti säätämistä pyörissä. Havaintona myöhäiseltä perjantai-illalta, että hienot rata-saundit ootte saaneet aikaan vempaimeen. Onko siinä mosassa joku firing order swap nokka vai vaan x-putki ?
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo,kyllä siellä alkoi joku antautumaan,kun auraus tykkäs muuttua ihan ominpäin jotain 6-8mm luokkaa,eikä ehditty selvittää mistä johtui. On muuten mielenkiintoinen ajaa moisella automaattiauraus tune upilla :mad:
    Joo kyllähän tuo hauskalta kuulostaa,kun antaa patakakkosen laulaa, siinä on vanhanliiton mekaaninennokka ja erittäin jouheva X-putki. taitaa vieläkin vähän korvissa soida,kun ne torvet päättyvät tuohon kuulolaitteen tuntumaan!! :D
    Jätkällähän pelasi keltuainen komeesti muuten! Niin ja meitillä on toisessa ovessa renkaan jälkiä ja keltaista maalia... ne tosin tuli erään herrasmiehen lasikuitu sukkulasta. oli välillä aika tiukkaa vääntöä! Ja nyt saatiin in-car matskua kaikista ajosessioista. mielenkiintoista :eek:
     
  9. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Hyviä kuvia, meikäläisen nipponin kostokin oli tarttunut filmille.

    Hyvin tuo pelasi siihen nähden että ensimmäinen ajokerta autolla oli kun ajoin kärrylle lauantai aamuna.

    Nyt alkaa alustan säätötyöt....

    Ja iso kiitos vastapäiselle Malibu teamille, estitte pienen palovahingon.... :oops:
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Ollos hyvä vaan :D . Kiva oli seurata siinä vastapäätä toimintaa koska autonne on ihan mielenkiintoinen :) .
     
  11. karra

    karra Double Gearhead

    Tässä nyt muutama kuva, J.L:n pyynnöstä :) .

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Saiko noita kuvia nyt siis linkittää suoraan kun ovat "omasta kansiosta" ??
     
  12. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo. Kuvaaja sanoi,että kun nimi on näkyvillä kuvia saa käyttää julkisestikin.

    ja nyt oli webmasteri askarrellut päivitykset kauden avauksesta : http://www.chevelle67rs.net/ viimeksipäivitettyä Botniaring..
     
  13. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    miten se sorvette tolleen ? Rifutinkit oli kemorassa samana viikonloppuna.
     
  14. karra

    karra Double Gearhead

    Sitähä miekii; olin kuvaamassa lähtö- ja pääsuoran mutkassa ja aina meni sladitteluksi kun avasi kaasun siinä pääsuoran alussa. Ja ihan kun olisi mennyt samalla vaihteella molemmat suorat ja mutkankin siinä välissä :eek: .
     
  15. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No niin poijjaat.. niin se muuttuu äänikellossa! Tosin voihan sen tuumata nytkin niin,että mites se corvette tolleen =) 1.22 kemoralla vakiokoneella ja keskinopeutta taisi olla hyvänmatkaa yli 118kmh.. siellä taisi olla poppamiehet varikolla :eek: . Omalta kohdaltani kisat menivät päin pers..ttä ja vauhtia puuttui melkoisesti. pisteitä saatiin ja ainut mikä nyt näyttää hyvältä on sarjapistetaulukko ja sekin ominpäin laskettuna.. saas nähdä milloin HRF päivittää pointsit. kuten raportissa ilmenee,nyt pidetään suunnitelmat ja toteutuneet hommat omana tietona ja apparalla tsekataan 8)

    Raporttia http://www.chevelle67rs.net/info.html#paivitys1
     
  16. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Gran race lähestyy....

    Ilmoittautumisaika loppuu 3.8.2009


    AIKATAULU
    HISTORIC GRAND RACE 2009
    Gulf Historic Race Cup 2009, osakilpailut 5 ja 6
    15. - 16.8.2009 Ahvenisto, Hämeenlinna
    PERJANTAI
    18.00 - 20.00 Kilpailutoimisto avoinna
    18.00 - 20.00 Katsastus avoinna
    LAUANTAI
    8.00 - 16.00 Kilpailutoimisto avoinna
    8.00 - 17.00 Katsastus avoinna
    9.00 Ohjaajakokous
    9.30 - 9.50 Van Diemen SR Sport, SS 1300, Locost harjoitus
    10.00 Harrasteajoneuvoparkki avataan
    9.55 - 10.15 Historic Formulat harjoitus
    10.20 - 10.40 Roadsport A ja V8 hajoitus
    10.45 - 11.05 Roadsport B ja C harjoitus
    11.10 - 11.30 Historic F/A, F/B, F/C ja F/D harjoitus
    11.35 - 11.55 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 harjoitus
    12.00 - 13.00 Tauko
    12.00 - 13.00 Harrasteajoneuvojen ja historiallisten moottoripyörien paraati
    13.00 - 13.20 Van Diemen SR Sport, SS 1300, Locost aika-ajot
    13.25 - 13.45 Historic Formulat aika-ajot
    13.50 - 14.10 Roadsport A ja V8 aika-ajot
    14.15 - 14.35 Roadsport B ja C aika-ajot
    14.40 - 15.00 Historic F/A, F/B, F/C ja F/D aika-ajot
    15.05 - 15.25 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 aika-ajot
    16.00 - 16.20 Van Diemen SR Sport, SS 1300, Locost 1. kilpailu
    16.25 - 16.45 Historic Formulat 1. kilpailu
    16.50 - 17.10 Mini 1000 1.kilpailu
    SUNNUNTAI
    9.00 - 17.00 Kilpailutoimisto avoinna
    9.00 Ohjaajakokous (tarvittaessa)
    9.30 - 9.40 Van Diemen SR Sport, SS 1300, Locost ja Sport 2000 Warm Up
    9.40 - 9.50 Historic Formulat Warm Up
    9.50 - 10.00 Roadsport A ja V8 Warm Up
    10.00 - 10.10 Roadsport B ja C Warm Up
    10.10 - 10.20 Historic F/A, F/B, F/C ja F/D Warm Up
    10.20 - 10.30 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 Warm Up
    10.30 - 11.00 Tauko
    11.00 Van Diemen SR Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu
    11.20 Roadsport A ja V8 1. kilpailu
    11.40 Roadsport B ja C 1. kilpailu
    12.00 Historic F/A, F/B, F/C ja F/D 1. kilpailu
    12.20 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 1. kilpailu
    12.40
    13.00 - 14.00 Tauko
    13.00 - 14.00 Harrasteajoneuvojen ja historiallisten moottoripyörien paraati
    14.00 Historic G/A, G/D, H ja G-H/r1 2. kilpailu
    14.20 Roadsport B ja C 2. kilpailu
    14.40 Historic Formulat 2. kilpailu
    15.00 Historic F/A, F/B, F/C ja F/D 2. kilpailu
    15.20 Mini 1000 2.kilpailu
    15.40 Roadsport A ja V8 2. kilpailu
    16.00 Vapaa pääsy varikolle
    Huom.: Järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin
     
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Aina se on se RS osalta kaluston "hajoitus" . Ihan ku ne ei muuten hajoais :rotfl: .
     
  18. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo-o. Hajoitus ajoiksihan se sitten meni.. Tasauspyörästön lukko on välttämätön pyrittäessä nopeaan ajoon. Roadsportin säännöt sanovat,että auton tulee olla kaksivetoinen tehdasvalmisteinen laite. Eli meitillä oli sääntöjen vastainen auto kyseessä,koska vetotapa oli yhdestäpyörästä! rimpuilu luokan 2.paikalta päätyi pääsuoran jälkeen tuonne... http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... 62orig.jpg viimevuoden ajoista jäätiin sekunti kaupalla ja juuri pahimmassa saumassa. Ei paljon kiinnosta tuo homma tällä hetkellä..... :mad:
     
  19. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  20. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kauden finaali lähestyy,saa nähdä tarvitaanko siellä jo nastarenkaita.. 26.9.09 http://www.alastarocircuit.fi/ Hermot on osittain palautunut viimekisasta ja nyt on viimeinen vääntö tallilla meneillään -sarjassamme radikaali muutos syyskuussa... alkaa saada omituisia piirteitä tuo hassunhauska harraste. no yritetään kerran vielä! pointsit : http://www.historicrace.fi/hrfcup2009.pdf
     

Kerro tästä muillekin!