Rata-autoilua, Roadsport ym.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 22.11.2008.

  1. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  2. street and race

    street and race 3rd gear

    roadsport luokkaan oli ilmeisesti tullut sääntö muutoksia kaudelle 2010?

    ainakin minimi painot tullut luokkiin ja vaihdekaavion pitää olla H-kaaviolla
     
  3. mke77

    mke77 3rd gear

    :eek: mahtaa tulla hassu käyttää automaatti-askia manuaalikoneistolla??
     
  4. street and race

    street and race 3rd gear

    Ei taida automaattia koskea tuo sääntö :poff:

    eiköhän tuolla ole ajateltu vaikeuttaa moottori pyörän koneen käyttöä ja karsia sekventiaali laatikot pois vai onko niitä saanut edes aikaisemmin käyttääkään
     
  5. B-66

    B-66 Gearhead

    H-kaavio ollut pakollinen sarjan alusta alkaen manuaaleissa.
     
    MadMike tykkää tästä.
  6. mke77

    mke77 3rd gear

    ...^

    nii munki mielest!! sillä mää tota H-kaavioo ihmettelinki
     
  7. street and race

    street and race 3rd gear

    Ilmeisesti tämä laatikko sääntö on nyt sellainen jos autossa on kaksi vaihdelaatikkoa niin toisen laatikon vaihteita ei saa pystyä vaihtamaan ilman laatikon purkua. Eli koskee näitä pärrän moottorin käyttäjiä.
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tere, ajatuksissa on kokeilla V8 luokkaa ensi kesänä, ei koko sarjaa mutta kisa tai pari.

    Olen driftingiä ajellut useamman vuoden, ja teen nyt 2gen Camarosta (Ex-Kuisma) kilpuria siihen puuhaan ensi kesäksi. Sen verran kompromissejä tehdään kuitenkin rakentelussa että kahden lajin ajaminen pikku muutoksin on mahdollista.

    Katsellaan kesällä :wink:
     
  9. hiacekuski

    hiacekuski 2nd gear

    hyvä, jos uusia autoja tulee lähtöruudukkoon. Ja ne talleissa makaavat valmiitkin tars saada liikkeelle. Akut latinkiin ja tankkiin bensaa :D
     
  10. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo, H-kaavio on ollut jo alusta pitäen. Minimi painoja tarkistettiin noissa muissa Roadsport luokissa, kasiluokka pysyy käsittääkseni samana eli alkaen 1150kg ja siitä sitten koneen mukaan aina ylöspäin. Yksi muutos joka tuli on vannekoko kaseissa eli +,- 1" jolloin vihdoin luokat A ja V8 ovat vanne säännön osalta samalla viivalla. Kyl mää sitä niin kauhiast ihmettelin, et kui sää ajat saman levysel renkaal ja kabial vanteel ja bainavalautol... se on nyt ok.

    Sieltä pääkallo paikalta tulee varmaankin päivitetty sääntökirja tässä kun maltetaan odotella. Mutta näistä asioista oli ainakin syyskokouksessa puhetta.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    "Kuljettajan oven rakenteen, toimintatavan ja materiaalin on oltava alku-peräinen tai luokitustodistuksen mukainen. "

    Tuollainen kohta sääntökirjasta, oven rakenne. Eli saako Camaron ovesta poistaa vahvikeraudan sisältä, hieman kaksipiippuinen tulkinnan kannalta? Runko-osan kairaamista reikäjuustoksi, ei mikään liene estää?

    Mulla tulee 376cid koneella ja saanen auton kevyesti tuohon 1300kg minimipainoon, ehkä allekin.

    Mulla ei ole rata-ajosta kilvanajomielessä aiempaa kokemusta enkä ole touhuissa pyörinyt, mikä on hyöty mihinkin suuntaan tästä säännöstä.

    "Minimipainot saa alittaa asentamalla normileveyttä kapeammat vanteet. Jokaista kavennuksen täyttä tuumaa kohden on vähennys 5%, maksimi vähennyksen ollessa 10%. Täysimääräisen vähennyksen saa joko kaventamalla toisen akselin vanteita kahdella tuumalla tai molempien akseleiden vanteita yhdellä tuumalla. Vastaavalla periaatteella laskien normivanteen leveyden saa myös ylittää yhteenlasketun maksimiylityksen ollessa 2 tuumaa. Tällöin minimipainoa kasvatetaan 5%:lla jokaista alkavaa tuumaa kohden. Levityksen voi tehdä joko toisella tai molemmilla akseleilla. "
     
  12. valtope

    valtope Gearhead

    Motti renkaat, paino

    nykyisen käytännön mukaan menee näin:

    motti alle 380 cid, , vanteet 8" renkaat 245, paino min 1300 kg

    - 5% = esim. etuvanteet 7" renkaat 225 => min paino 1235 kg

    - 10% = etu/taka vanteet 7", renkaat 225 => min paino 1170 kg

    motti alle 330 cid, vanteet 7", renkaat 225 => min paino 1150 kg

    huom. laittamalla samat renkaat/vanteet, ja +20 kg, saa laittaa + 50 cid motin, onko siitä hyötyä, kuka tietää ?

    ps. uusi sääntö ei ole puuttumassa renkaiden leveyksiin.
     
  13. hiacekuski

    hiacekuski 2nd gear

    Eiköhän se joku 327cid 1150kg auto ole lähtökohta "voittaja"-autoksi noilla säännöillä.
     
  14. pirre

    pirre 3rd gear

    Heps. Täältä myös uusi auto/kuski radan täytteeksi, V8 luokkaan Corvetella. Tuli pitkään funtsittua tuota paino rajoja ja kokeillaan tuota "paino min 1300kg", kone 339-380cid ja vanteet 8". Voi tosiaan olla että noi 1150 kiloset pesee

    Tuota sääntöjen rengaslistaa spekuloin (ja ynnäilin hintoja), mikä mahtoi olla viimekaudella suosituin (paras?) rengas? Onko se tuo Yokohaman A048?
     
  15. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kyllä se tuo Advan on käytännössä, pari sekkaa taisi parantaa porukka kautta linjan kierros aikoja ko.gummien tullessa listalle.

    Hyvä,että uusia nimiä pukkaa ilmoille tämän tästä! -Peksun vetelle haastaja!! taas kerran odotamme mielenkiinnolla ensi kevättä 8)
     
  16. Mosse

    Mosse Gearhead

    Moro. Tilasin tuollaisesta firmasta, tuli 50 punnan kuluilla brittein saarilta. 300 euroa halvemmalla tuli kierros kun vertasi hämeen hintaan.

    www.ears.co.u/motorsport/acatalog/

    Brittien audi foorumilta kyselin firmasta, ja suosittelivat, joten uskalsin tilata. renkaat tulivat just sinä päivänä kun lupasivat.
     
  17. hiacekuski

    hiacekuski 2nd gear

  18. hmr66

    hmr66 3rd gear

    Jurvan kisan aikataulu 2013

    Gulf Historic Race Cup 2013, Osakilpailut 1 ja 2
    Avoin Race
    11 – 12.05. 2013
    LAUANTAI 11.5
    08.00 Kilpailutoimisto avoinna ja katsastus alkaa
    08.30 OHJAAJAKOKOUS Avoimet ja formula 4 kuljettajat
    09.00 – 09.50 warm up lk 25,26,14,28,27 7min/lk
    10.00 Avoin gt / Porsche aika-ajo
    10. 25 Avoin Touring car aika-ajo
    10. 50 Avoin formula/ Formula 4 aika-ajo
    11. 05 Porsche racing club aika-ajo
    11. 20 Legends aika-ajot
    11. 35 Historic F ja E harjoitus
    12.00 Kilpailulähdöt 1 10 kierrosta järjestys
    Avoin GT , Porsche GT
    Avoin Touring cars
    Avoin Formula / Historic formula4
    Porsche racing club
    Legends
    TAUKO
    14.15 Historic G H, ja I harjoitus
    14.30 Historic Formula A C D E B ja FF harjoitus
    14.45 Roadsport A V8 ja 2A harjoitus
    15.00 Roadsport B C ja 2B
    15.15 Subaru sport, ss 1300, Logost harjoitus
    16.30 Mini 1000 harjoitus
    16.50 Kilpailulähdöt 2 10 kierrosta
    Avoin GT , Porsche GT
    Avoin Touring cars
    Avoin Formula / Historic formula4
    Porsche racing club
    Legends
    17.30 Historic E ja F aika-ajo
    17.20 Historic G H ja I aika-ajo
    17.40 Historic Formulat aika-ajo
    18.55 Subaru Sport, SS1300, Logost aika-ajo
    19.15 Mini 1000 aika-ajo
    19.30 Roadsport A V8 ja 2A aika-ajo
    19.45 Roadssport B C ja 2B aika-ajo

    SUNNUNTAI 12. 5
    8.30 - Kilpailutoimisto aukeaa.
    9.00 Ohjaajakokous .
    9.00 – 10.30 Aamun warm up (max. 10 min. per luokka!).

    11.00 KILPAILU 1
    Roadsport A, 2A ja V8 1. kilpailu, 8 kierr.
    Historic G/A, G/D, H, I, G-H1/r1A ja G-H1/r1C ja H2-I/r1 kilpailu, 8 kierr.
    Historic F/A-F/B, F/C, F/D, E-G1/E ja F/GTP 1. kilpailu, 8 kierr.
    Mini 1000 8 kierrosta
    Subaru Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu, 8 kierr.
    Historic Formulat 2. kilpailu, 8 kierr.
    Roadsport B, 2B ja C 2. kilpailu, 8 kierr.

    N 13.00 TAUKO

    14.00 KILPAILU 2
    Roadsport A, 2A ja V8 1. kilpailu, 8 kierr.
    Historic G/A, G/D, H, I, G-H1/r1A ja G-H1/r1C ja H2-I/r1 kilpailu, 8 kierr.
    Historic F/A-F/B, F/C, F/D, E-G1/E ja F/GTP 1. kilpailu, 8 kierr.
    Mini 1000 8 kierrosta
    Subaru Sport, SS 1300, Locost 2. kilpailu, 8 kierr.
    Historic Formulat 2. kilpailu, 8 kierr.
    Roadsport B, 2B ja C 2. kilpailu, 8 kierr.
     
  19. starcraft

    starcraft Gearhead

  20. hiacekuski

    hiacekuski 2nd gear

Kerro tästä muillekin!