Rataspää, ohjelma jenkkiautoista ja suomalaisista metsälöydöistä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja raycroft, 11.5.2020.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Peltivelhon jutustelu suorastaan terapeuttista. Tuossa leppoisassa murteessa on puolensa. Täällä Vetelä-Suomessa kun tuntuu kiire ja suorastaan paniikki aina kaikessa. Ja sillähän ei lopulta tule kuin sutta ja ongelmia. Hienosti etenee hommat! Itse en saisi tuollaisia muotoja noihin pelteihin tehtyä, ei ole sitä silmää. Hatunnosto mestareille!
     
    sepi-ukko, PPRCuda, FuryIII '71 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Mukavaa antia ja vertaistukea olisi nähdä noitten puslien kanssa taistelut.
    Kuumentelut, kumin käryt ja prässin kanssa temuaminen.
    Välillä meinaa itellään usko loppua kun 20t kiinanprässissä alkaa runko antaa periksi ennen kun pusla irtoaa.
    Kun saa kumisen sisäosan pois, niin metalliholkin saa irti kun vetää hitsipalkoa holkin sisäkehälle.
    Hitsatessa laajenee ja jäähtyessään kutistuu niin paljon, että lähtee melkein vararalla napauttamalla.
    Samaa konstia voi käyttää myös jos laakerin ulkokehä jää navan sisään jumiin.
    Ja huimat peltityöt, nyt omat tuskailut projektin peltitöitten kanssa tuntuu lastenleikiltä tuohon verrattuna...
     
    raycroft tykkää tästä.
  3. raycroft

    raycroft 3rd gear

    On siellä vielä muutama pusla jälellä. Täytyy seuraavaan jaksoon laittoo erimetodit puslien irroittamiseen :D
     
    maverick999 ja f34 tykkäävät tästä.
  4. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Pari jaksoa kerennyt tulemaan. On kyllä tuo Elcat melkonen peli :D

     
    Muokattu: 27.3.2021
    f34, maverick999 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Joo ei muuta kuin laitat sen sähköauton tekniikan käkkylään niin siinä on porukat ihmeissään kun ei kuulu kuin rengasäänet .
     
  6. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Ei kyllä raaski siihen laittaa, jos sitä etes 10v sais vielä bensalla ajaa.. :rolleyes: Vähän sillä tuo tuli että on ainakin yks sähkötekniikka ja toisaalta sähkökopan paperit. Automaattina olis huomattavasti parempi. Jos tekniikkaa meinais johonkin vaihtaa niin pitäs melkein tuo koko taka akseli vaihtaa. Eipä nuita Elcatteja ole tosin kun 160 ikinä valmistettu, osa niistäkin sitä uudempaa koppaa. Vaikka se ihan hirveä ja naurettava kippo onkin niin osa Suomalaista autoilun historiaa se on :D
     
    sepi-ukko, Dataviilaaja, Morbidelli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Joo en minäkään sitä tosissani laittaisi kunhan vitsailin. Mutta noita LS motteja saa niin edullisesti ja ovat sellaisenaan ihan luotettavia ja edullisia käyttää . Lisäks niitä jo paljon swapattu niin tietoa löytyy , eikä vaatis paljon muutoksia runkoon tai koriin . Ja jos myöhemmin saa sen oman 390cid koneen kunnostettua voi vaihtaa takas jos haluaa museoida , sitä en sitten osaa sanoa kuinka tarkkoja ovat noiden peltitöiden kanssa . En tarkoita että olis yhtään huonompi kuin tehtaan pellit mutta samanlaisiahan ne ei ole kuin muotissa prässätyt.
    Ja varmaan toi Elcatti olis taas arvokkain museokuntoisena kun niitä tehty todellakin vähän ja toi vähän ajettu (luulisin) . Eikä toi sen naurettavampi ole kuin muutkaan sen ajan pakut .
    Ja toihan käy sulle hyötyajoon sielä maatilalla. ;)
     
    sepi-ukko ja raycroft tykkäävät tästä.
  8. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Sekin on käynnyt mielessä tuossa caddyssä. Arvelin että teen päätöksiä sen suhteen kun on kori takaisin rungossa. Se on varmasti totta Elcatissa, jos kunnon akut vaan meinaisi hommatta niin on kalliita. Täytyy vähän sponsoria siihen kysellä. Juu, on tosi kätevä vaikka 750kg lannoitesäkki pistää konttiin :eek::D Jos laittas pari lisäpenkkiä taakse ja uudet keveämmät akut niin sillähän ois hyvä kesätapahtumissa porukalla kurvailla telttailualueella Ace of Spadesit soiden :D
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Gearhead

    El cat, errankin auto, jonka tulevasta tekniikkamuutoksesta kukaan ei narise :)
     
    raycroft tykkää tästä.
  10. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Tuli nosturilla käytettyä tuota Elcattia, täähän on ihan runkoauto :D Oishan se heti eri mukava kun pistäs vaikka jotain roadsterin koppaa päälle :rolleyes:
     
    hantta tykkää tästä.
  11. hantta

    hantta Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta; onko siinä käytetty valmiita komponentteja, tuskin kaikkea on Suomessa tehty? Tarkoitan korin osia, ohjauslaitteet, jarrut jne.
     
  12. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Sähkötekniikka on ilmeisesti kokonaan suomalaista. Autohan on tilattu ihan valmiina koneen kanssa tuonne "sähkötehtaalle" ja siellä otettu moottori pois. Loota ja kytkin yms on alkuperäistä, samoin koko muu auto käytännössä. Webasto vielä lisätty suomessa. Eli ei tuosta ole vaihdettu kun ne pakolliset että on saatu sähköauto.
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Gearhead

    Eli bensatekniikka paikoilleen ja menoks, eikä tarvi 100 metrin ajon jälkeen huolestua, pääseekö takaisin :dTai sitten ihan uusinta akkuteknologiaa. Pieni kokonaiskilometrimäärä varmaan johtuu alkuperätekniikasta, tuskin meno on ollut mitään Teslamaista niskanvenyttelyä 500 km akkukapasiteetilla.
     
    raycroft tykkää tästä.
  14. Ace66

    Ace66 3rd gear

    No mutta se isoukin Chevroletin koppa tuohon Elcatin rungolle...:D:eek:
     
  15. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Ei kyllä sitä viitti mennä tekemään :D ainot mikä vielä siinä isoukin autossa on hyvää niin on runko :rolleyes: joku lasikuitu kyhäelmä ois tuohon ihan omiaan, pysyis painokin pienenä.
     
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    No mutta onhan sulla vielä se Messersmith , sen kun nostaa tohon rungolle niin jo luulis lentävän.
    Onko noi Elcat korit Toyota LiteAce vai muistanko väärin , ja tehtiin etupässä postin jakelu kuljetukseen.
     
    raycroft tykkää tästä.
  17. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Yks pyörä liikaa :D subaru domingoja oli nuo kopat. Posti ja vr ne isoimmat käyttäjät vissiin oli. Sähköyhtiöillä kans jokunen
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  18. aircool

    aircool 2nd gear

    Elcatteja vaivaa sama ongelma kuin muitakin aikalais Subaruja, niistä on tullut hyvin pitkälti humusta. Mikähän on tämän historia jos on kori vielä kunnossa. Postilla tuskin on ollut kun on ratti vasemmalla.
     
  19. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Tämä oli reilu kymmenen vuotta seissut siinä paikalla mistä minä sen hain. Sitä edellisestä ei tietoa. Tämä tosiaan ollut sähköyhtiöllä. Luulen että on ollut vähän markkinointiautona, hanskalokerossa oli sähköauto "ajokortteja" numeroituna 1-90, sähköesitteitä ja vertailu hinnasto. Vähän tuli sellanen mielikuva että jos sähkönmyyjä on saanut kaupan tehtyä niin on asiakkaalle annettu se sähköautokortti jolla on sitten saanut käydä koeajon ajamassa. Harvinaisen hyväkorinen on kyllä.
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  20. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Bensa-autossa Defa ja sähköautossa Webasto :D
     
    raycroft tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!