Ratin ulosvetäjä?

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Stone, 20.3.2005.

  1. ford 460

    ford 460 1st gear

    pakko kans vähän kertoa miten kävi!!!!!!

    joo yritin sitte voortin rattia irti kaikki poppakonstit käytin ja lopputulos ratti edelleen paikallaan ja virtalukko paskaks(ei lähe avain pois) :eek: ja mikä parasta simpukasta öljyt mäelle :eek: :eek: :eek: noniin ja ratti akseli heiluu kuin hullunmul..... :mad: :mad: :mad: :eek: :eek:


    että näin (en omista ulos vetäjää mutta ostan kun osuu silmään k.o. kapistus)
     
  2. Stone

    Stone 3rd gear

    Motonetissä tais olla 5€ sellanen kolmikynsinen, ei varsinaisesti tarkotettu ratin ulosvetämisen, mutta nätistihän tuo lähti...NAKS...ja ilman lisävekkejä naamassa yms.
     
  3. rt68

    rt68 1st gear

    Älä missään nimessä hakkaa akselin päähän sillä rattiakseli on uudemmissa (eli jotain -67 ja uudemmat) teleskooppimallia joka on lukittu muovisilla tapeilla ja nämä katkeavat helposti jolloin rattiakselin osat voi painua sisäkkäin eikä välttämättä yletäkkään enää tehostimen koplinkiin, Moparissa ainakin on mahdollista että akseli pullahtaa ulos simpukan "kupista". Näin siis teoriassa, eri asia kuinka ruosteessa akselin teleskooppiosa on ja kuinka herkästi akselit liukuvat sisäkkäin.

    No joo olisi pitänyt lukea palstaa vähän pidemmälle, joku oli kertoillutkin nämä samat saarnat mutta kertaus ei liene pahasta, on meinaan senverran monta rikottua rattiputkea nähty. :soosoo:
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Nostetaas vanhaa topikkia. Mistä saisi tuollaisen hienon ratin-irroitus-ulosvetäjän? Motonet eikä Biltema kumpikaan kauppaa enää sellaista, jossa olis tuumakierteisiä pultteja ym. Pulma on tuon rantasaunan, Dodge Ram Vanin ratin irroitus. Sinne ei mahdu mikään tavisulosvetäjä ja ratissa itsessään on kierteet kahdelle ruuville/pultille. Enpä vielä löytänyt perintötuumakokoisten purkista sopivia. Kyseessä kun on tuo kokoonpainuva akseli, ei mitään voimakeinoja sovi käyttää. Samateen hirveä repiminen vaan purkaa couplerin.
     
  5. Karck

    Karck 2nd gear

    Helppo tehdä oma, ostat lattarautaa jengatankoa ja muttereita. Keskelle reikä reunoihin haarukat, jengat ratin reikiin ja keskelle. Reunimmaisiin mutterit raudan yläpuolella keskimmäiseen eli rautaa nostavaa alapuolelle. Voi tehdä paremmankin, itte tein tommosen jämä osista ku oli jumissa yksi ratti pahemmin.
     
  6. artz

    artz 3rd gear

    Kävisiköhän joku dampperin ulosvedin? Noissa on paikka useammallekin pultille mutta kaksi on ns. samassa tasossa. Minä tollasella olen ratin irrottanut mutta muistaakseni siinä oli jotain ongelmaa. ..taisi olla että jouduin ostamaan pultit erikseen tohon sopivat.
     
  7. WBBC

    WBBC Gearhead

    Olisiko tuossa? Mulla on kuvan perusteella samanlainen, ja siinä on tuumaisia pultteja, joilla olen itse ratin irroittanut. En kyllä muista mistä oman setin ostin 15 vuotta sitten.
    https://www.vannetukku.fi/ulosvetosarja-46osainen-p-6887.html
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Kiitos WBBC, hieno vinkki. Se ratti sitten irtosi pojan toimesta sellaisella kaksileukaisella Motonetin ulosvetäjällä. Kunhan ensin purettiin käsin, siis rikottiin loputkin ratin muovisesta taustaverhoilusta ja töötti piti hiljentää, meinas soida toimenpiteen ajan.

    Nyt on Nuova Raid puuratti Grantin adapterilla ja hienolla bossilla eli Grant-3-hole-to-six- hole-välisovittimella. Kaarreominaisuudet parani heti :)
     
  9. 455STW

    455STW Gearhead

  10. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Olis muuten hienoa jos noi vanhat mainokset jäis talteen niin vois sitten reilun vuosikymmenen (tämän topikin ikä) jälkeen vertailla hintoja
     

Kerro tästä muillekin!