Ratissa tärinää kierrosalueella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Nupa, 24.9.2015.

  1. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Kysytään nyt vaikka tässä osiossa, vikana ratin täristys kierroksilla ~700-2000. Ihan kuin ajaisi nimismiehenkiharaa, vaikka paikallaan käyttää eli ei suurempaa eroa onko parkilla, vapaalla tai vaihteella ja kylmänä pahempaa.
    Lähtee käyntiin kuin palmun alta kylmänä ja kuumana.
    Käy hyvin, kiekat ei heijaa.
    Moottorissa vetoja hyvin ja ottaa kierroksia hyvin, tehot tallella.
    Ei vikakoodeja.
    Käyntiäänessä ei mitään normaalista poikkeavaa, ei kilisekolise tai räi putkessa.
    Nesteet ei häviä eikä sekoitu.
    Tämän oireen takia oli jo aiemmin vaihdettu opti, tulpat, johdot, egr, puola, sytkämoduli, lambdat, antureita, vaihteiston tukikumi ja viimeisinpänä maf. Ei muutosta.

    Voiko viallinen suutin tai kaksi tehdä tuollaista oiretta? 180+ kmailia jo kuitenkin mittarissa ja 20 vuotta.

    Vai tulisko sittenkin jostain päin vaihteistoa? Mikä?

    Piuhan päähänkin yritin livedataa, mutta kaapeli/läppäri/ecm ei suostuneet yhteistyöhön joten mitään käyntiarvoja ei ole nyt tähän antaa...

    Pitäis olla vakio LT1 ja katti on putkessa, päästöarvot oli
    vapaa/kierroksilla
    CO 0,003/0,387
    CO2 14,62/14,21
    HC 45/52
    O2 0,35/0,55
    lambda 1,014/1,011
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ensinnäkin, jos auto on kunnossa, ei nimismiehenkihara hakkaa rattiin, mutta asiaan; jos koneen korvakkeet ehjät, niin otapa apulaitehihna irti, ja kokeile uudestaan, näin seulotaan vikaa.

    Hantta
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuliko se vaiva itsestään vai jonkun korjauksen/muutoksen yhteydessä? Mites noissa LT-moottoreissa on dampperi, voiko se rikkoutua?
     
  4. GPA

    GPA 1st gear

    Oisko vetolevy?
     
  5. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Vika ilmaantui kuulemma aiemmin keväällä "hapenannon" jälkeisenä aamuna.
    Kun tuo nyt kävi pihalla niin ensimmäisellä koeajolla en tuntenut yhtään mitään erikoista. Sitten sammutus ja jutustelua ja toiselle koeajolle ja takaisin pihaan - siinähän se sitten tuli tärinät taas kun rullas pihaan.
    Hihnaa en käyttänyt irti, mutta tyhjäkäynnillä ei dampperi tai muut pyörivät normaalia enempää vipattaneet.
     

Kerro tästä muillekin!