ratrod projektia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja teesus, 14.1.2008.

  1. teesus

    teesus 1st gear

    eli olis tarkoitus rakennella tuollainen rotta tyylin pick up rodi.
    jotain tyyliin tämä:http://www.coogan.efirehose.net/
    dodgen koppa löytyi vaasasta ja se on todella hyvässä kunnossa.
    kaikki muu sitten onkin hakusessa. autojen kanssa on tullut touhattua mutta tämä on eka rodi projekti. joten todella tyhmiä kysymyksiä voi tulla ja tuleekin.
    eli autoon ei tule lokareita ja se ei tule kilpien väliin. auto pyritään rakentamaan todella halvalla budjetilla ja kaikki mitä mahdollista teen itse.
    kysymyksiä on paljon ja ostoslista on pitkä. sellainen pikku tavoite on heitetty ukkojen kanssa ilmoille että forssaan pitäis päästä ajeleen ja kesä olis 08.
    mikä runko autoon?
    mikä etu- ja taka-akseli?
    tekniikaksi varmaan tulee 350+350 kun sellainen lojuu kaverin tallilla.
    vaari on peltiseppä ja se vääntää lavan.
    mistä kannattaa renkaat hankkia jotkin kapeat valkosivut tietty ja helvetin halvat.
    auto pitäs saada ihan tonttiin ja ajomukavuus ei merkkaa yhtäään mitään kunhan kumi sulaa ja kulkee eteenpäin, kääntyvät etupyörät plussaa!
    kiitoksia jo etukäteen, pyrin heitteleen kuvia projektin edistymisestä.
    tarjotkaa harrastaja ystävälliseen hintaan rodi palikkaa ja seuraan tuota rodi puolen myyntiketjua tarkkaan.
    keskustelu alkakoon!
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Yks toteutusmalli:

    - Runko itsetehtynä sopivasta palkista
    - Jäykät akselit lehtijousilla (esim. eteen Ford ja taakse hiase tms.) Taakse jos haluaa hienostella, niin 4-link/hairpinnit ja coiloverit. Ehkä helpompi saada lähelle maankamaraa
    - Ite kun tekee rungon sopivilla "kiksautuksilla", niin varmasti saa tonttiin
    - rättirenkaat valkosivuilla maksaa, mutta sopivat tollaseen kun nenä päähän
     
  3. yfreak57

    yfreak57 3rd gear

  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jos ilman lokasuojia niin kannattaa etsiä joku jäykkä etuakseli. Transit ym. on halpa mutta liian leveä, vähän enemmän kun sijoitat niin saat kunnon Fordin akselin. GM:n farkusta koko takarunko tuentoineen ja akseleineen, kardaanista pätkä pois välistä. Mulla on halvat 6.00-16" rättirenkaat ylimääräisenä, tosin mustakylkiset. Ne on uudet mutta aurinko on polttanut poreille, sisärenkailla toiminee ihan OK tuollaisessa. 20e/kpl ja nouto Raumalta. Jotain muutakin roinaa voi löytyä, esim. niittokoneen rautapenkit.
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Luulempa että noita jäykkiä etuakseleita on lähtenyt Ämmälän laanilta jokunen propsi kuormallinen maailmalle ja niitä on tai ainakin oli vielä syyskuussa siellä vieläkin ja paljon! ei tosin fordin! Osto ilmoituksia vaan kehiin tonne toiselle palstalle!!
     
  6. teesus

    teesus 1st gear

    noniin.
    paljon on tullut vastauksia, hyvä niin.
    onko noista rungon mitoista mitään kuvia ja mittoja olemassa?
    onko kuvia esim miten on muutettu noita caprice classikin runkoja tuohon rodi touhuun sopivaksi? tuollainen auto olisi nurkissa... toi rungon itse tekeminen ei ole yhtään huono vaihtoehto.
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tuollainen GM:n G-koppaisen runko on aika sopivan kokoinen. Löytyy Malibu, Cutlass, El Camino vm-78-> autoista. Mulla on eläkepäiviä varten työn alla tuollainen hieman samankaltainen rojekti.
    Tässä olis jotain kuvia runkomodifioinneista. Klikkaa kuvan oikeasta yläkulmasta "previous" eli taaksepäin edellinen kuva niin aukeaa loputkin kuvat yksitellen.

    Jälkeenpäin ajatellen tuli tärvellettyä liian hyväkuntoinen runko. Ruosteeton, hitsaamaton ja kolaroimaton, jolle olisi nyt ollut käyttöä omaan käyttis/mutkarataprojektiin. Sen lisäksi tuossa rungossa ohjaussimpukka on akselin etupuolella jolloin ainoa järkevä koppa kyseisen rungon päälle on tuollainen "fat fender" malli. Sekin toki pienin varauksin.

    Itse tehtynä ei tarvi muuttaa mitään. Tekee vain sellaisen kuin tarvitsee eli melkeinpä järkevintä tuollaisessa tapauksessa tehdä suorasta raaka-aineesta runko johon sovittaa akselistot ja tekniikan.

    Onnea projektiin! :wink:
     
  9. teesus

    teesus 1st gear

  10. teesus

    teesus 1st gear

    melkein eletaan jalostamaan tuota runkoa suorasta tavarasta. eli nyt hakusessa se etu-akseli. koko paketti olis kaikista paras. fordin 4" laskettu olis aika passeli lähtökohta. missä hinnoissa jenkkilässä myytävät valmiit paketit liikkuvat?
     
  11. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    US-Partsista lähtee suoraan hyllystä nuo akselit ja 4-linkit ym.
    Kannattaa kysyä, pääset heti sovittelemaan.

    Mihinkä autoon tai papereihin aiot identifioida tuon rakennelman,
    onkin sitten jo hieman mutkikkaampaa...
     
  12. teesus

    teesus 1st gear

    auto ei tule kilpiin joten ei siitä murhetta. pitää kysyä hintoja sieltä mutta voipi olla että budjettiin aika sopimattomia tuotteita.
     
  13. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Joo, tuleehan noille osille hintaa. Samoin jos jenkkilästä tilailee.

    Aika hyvän paketin saa, jos laittaa 4" droppiakselin, letukkaspindelit,
    Camaro/Camino levyt, samoin satulat. Uusia osia, kestää ja pysähtyy.
    Taakse vaikka Camino/Cutlass akseli, saat 4,75 jaon joka vanteeseen.
    Nelilinkeillä nuo ripustelisin. Tulee kelpo jousitus ja luultavasti kääntyy
    myös. Poikittaiset lehtijouset varmaan toimii hyvin, parempi taitaa kuitenkin
    tulla coil-overeilla. Hinta kylläkin nousee taas.
     
  14. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    WESCOTTSAUTO.com löytyy piirrettyjä autonrunko kuvia mittoineen.
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Muistanko ymmärtäneeni oikein että Ruotsin väljemmät omavalmistesäännöt syntyivät siltä pohjalta kun omavalmisterodeja alkoi olla niin paljon että SSRA ja viranomaiset katsoivat tarpeelliseksi luoda ohjeet ja hyväksynnät omavalmisteille...? Onko Seppä Leonardolla tietoa?
     
  16. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Vieläkö seppä Leonardo duunaat itse runkoja vai keskitytkö pelkästään lasikuitutöihin?
     
  17. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Vai että ratrod ja kaikki osat summitilta nelilinkit,levyt,tehostimet kaksi piiri jarrut´ym ja tietysti kaikki billetistä eikös mun mielestä ainakin rat rod ole just jotain muuta kun mitä noista esimerkki kuvista näkyy koppa joka on oikeesti ruosteessa ei linkkejä, tehostamattomat rummut, jäykkä akseli ym ym. kaikkea mitä nurkista saa haalittua ja romuista liimailtua, voi olla että mulla on tosin suppea näkemys.
    Renkaat voi maalata valko sivuiksi että kehtaa niitä poltella saattaa ottaa pumpusta kun viiden huntin renkaat pistää savuna ilmaan.

    http://i19.photobucket.com/albums/b194/ ... pytty5.jpg

    vrt. maalattuna

    http://i19.photobucket.com/albums/b194/ ... C01175.jpg

    a on rotta eikä maksa paljoo.

    Tosta esimerkkiä
    http://www.do-dads.fi/kuvat/hotrods/ima ... rivews.jpg
    http://www.do-dads.fi/kuvat/hotrods/ima ... rrives.jpg

    Toi on hieno tosin tossakin on alumiini lattia :lol:
     
  18. teesus

    teesus 1st gear

    no toi fordin akseli on tosiaan nyt pois suljettu.
    eteen tulee 38 peräisin oleva akseli jossa poikittainen lehtijousi. tälläinen löytyi salosta ei omista nurkista. syvä anteeksi pyyntö jenkkijuusolle. taka-akseli on jostain gm tuotteesta ei hajuakaan mistä mutta ruosteinen paska se on pitää hieman alkaa sovitteleen.
     
  19. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Mulla on pikkasen työt rästissä,joten on hieman kiirettä.Kyllä niitä tullaan tekemään keväällä .On vain noita korivarauksia tullut jonkin verran.Kuten kirjoitin näillä forumeilla tulen valmistamaan 32 coupen korin ja rungon noin 3000 euroon.Metallin ja palkkiaihioiden ostohintojen muutokset tulee lisäksi, msx 3500 ekua boxattuna runko ja koriin tulee myös lähiaikoina keväällä myös astinlaudat kuttaperkasta
     
  20. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Hieno homma, pääsen piakkoin hakemaan sen flipin niin samalla vois miettiä roadsterin koppaa ja runkoa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!