Ratti hakkaa käsille (-70 chevy) -SELVITETTY-

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja artz, 26.5.2015.

  1. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta: paljonko on nyt uuden painotuksen jälkeen isoimmillaan puntteja/pyörä? Mielestäni joku 80g/sivu henkilöauton renkaasen on jo aika paljon, saaati sit 190g virhe :odroll:
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    joissain bmw merkkisissä 10g rupee jo vähän tuntumaan ratissa. Toi 190g on aika vitusti :D
     
  3. onre

    onre 3rd gear

    Just kans mietin että melko tolkuton ero. Kun ei se tosiaan paljoa tartte että alkaa täristämään.

    Itse saattasin jättää sen rattitolpan vaihtamatta...
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kannattaa muuten kattoa sinne vanteen sisälle, ettei siellä ole ylimääräistä


    Joskus oon nähny kun kesäesa laitto vannetta tasapainotus koneeseen kiinni ja totesin sitten, et joskos se vanteen siihen keskelle laittaisi

    Edellinen painotus oli ollut jollain erokoisemmalla vanteella ja sovite lätkä jääny siihen akselille, niin ei kiristynyt kartiolle se vanne suoraan

    Sit joissain vanteissa on tarkoitus olla määritetyn painoinen venttiili ja jos vielä kumissa on tasapainotus valmiina venttiilille ja se kummi lätkästään väärin päin siihen vanteelle ja vielä pitkä venttiili niin on melkosen suuret massat väärissä paikoissa

    Sen huomaa hyvin kun kattelee uusia vanteita ja uusia kumeja järjestään kauniissa kolmiossa se rinkula ja täplä sekä 5g paino

    Kaverilla ei mahtunu painot pyörimään niin kävi sit osaavammassa rengaspaikassa jossa pyöräyttivät kumia vanteella ja nakkelivat kaikki painot roskiin
     
  5. artz

    artz Gearhead

    Ei tullut laskeskeltua puntteja mutta on niitä varmaan vähän enemmän mitä normaalisti. Rengasta vanteella enempi pyörittämällä varmaan vois päästä muutamasta eroon mutta just nyt en jaksa välittää määrästä. Kunhan on tasapainossa.

    Juu täytyy katsoa tuleeko lopulta vaihdettua. Nykysessä ei vilkkumekanismi toimi kunnolla, joten se on pakko ainakin vaihtaa. Ehkä se ohjauspylväs menisi siinä samalla.. Konehuoneessa oleva akseli on kuitenkin pakko vaihtaa kun pakosarja on täryttänyt kokoonpainuvan osan niin että se on nyt mallia "keihäs" eikä lähde edes irti ehjänä
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Paljo painaa 100 kpl venttiileitä tubeless sellaisia nikuzai? Arveletko paljon vaikuttavan sen venttiilin siihen tasapainotukseen ja pyritkö tekemään sen staattisesti vai dynaamisesti.
     

Kerro tästä muillekin!