Ravistaa liikkeelle lähtiessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja freetime-cruiser, 8.7.2011.

  1. hara64

    hara64 1st gear

    onnistuu myös sorvaamalla ohuen ohutta lastua.
    terä "pomppaa" aina siinä lasittuneen pinnan kohdalla mutta kummiskin ottaa siitä pintaa mukaansa.
    lasitus "menee" noin 1-1,5 mm syvälle vauhtipyörän pinnassa.

    onnistuu varmaan myös hiomallakin, mutta siinä mun nähdäkseen hionta pinnan kuvio menee "ristiin" kytkin levyn ja vauhtipyörän kytkin pinnan kanssa.

    eikös se ole tehtaalta tullessaankin sorvi pinnalla?

    sorvataanhan noita jarru rumpuja ja levyjäkin,vai???
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    :eek:

    kummosii sorvei teil o? jos ei pysty :rotfl:

    ei se ny herrane aika ol ku valurautaa mihkä o lämpöleikkaantunu pinta kovaks.... kyl siin ny tietenki eroo tulee kun materiaali muuttuu kesken kaiken, mut jos siittää hyvän haluu ni kaikki se "palanut" täytyy ajaa pois....kyl sentään kun tommosta limmpua ollaan konesitamas niin ei siinä mikään "mätänetin-pöytä-sorvi" riitä!!

    ...jos tietenki jollain o säteis hiomakone olemas missä vauhtipallon saa pyörimään ja siittä ajetaan siivu pois nin aina paree....mut ei se semmosta tarvii...

    mut ei millän tasohioma koneella toho saa kajoo, tahi sit täytyy olla homma hyppysis ja paljon käyttäny konet....koska suora sen täytyy olla, tai loppu tulos o sama kuin lähties...
     
  3. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei se tarttekkaan mitään säteishiomakoneita,mutta jos sellasta on mahollista käyttää ja homma onnistuu ja kytkin ei ravistele toimenpiteen jälkeen niin vikahan on korjattu.Se kai tässä oli tarkoituskin.
     
  4. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    ns. tähtiasetelmassa on semmonen ominaisuus että kun levy ohenee niin puristusvoima kasvaa, tosin kaipa sekin voi männä veteläksi, en tiijä...eikä oikeestaan paljoo kiinnostakkaan...
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    :eek: täh... poljin voima kasvaa, koska sun täytyy sen tähtiasentelman "niska" taitta...mut puristus voima löystyy ...vai väitäkkö et kun asetelma o lattialla irrallaan ni sää et jaksa sitä painaa kasaan :rotfl:
     
  6. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    jaa, sitten sitten tää tom monroe joka on väsänny tämmösen kirjan ku clutch & flywheel handbook, ISBN 1-55788-030-1, ei tiedä yhtään mitä kirjottaa, tunnut tietävän paremmin, tee aiheesta kirja kun sulla on tota tietoo mitää jakaa.. !
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    ...no aattele ny itte, miten se toimii!!
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Lainaan aihetta kun senverran likeltä liippaa.
    Onko tuollasen käpäläkytkimen rakenne tosiaan sellainen että niitä säätöruuveja kiristämällä kytkimeen tulee lisää pitoo? Eikö se paine tulekaan niistä jousista jotka siellä asetelman kehällä on?

    Sellanen ongelma olis että pito loppuu kytkimestä varsinkin kärryä vetäessä....
     
  9. mke77

    mke77 Gearhead

    kyl juu mut paha sitä hyvin saada säädettyy jos se asetelma ei olo irti..katos kun umpimähkään lähtee säätää niin voip olla et rupiaa täristää...riippue siitää kuin tarkkaan levy o kuluna, ja kuin tarkkaan o tehty se "perus säätö" ennen asetelman asennusta....
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Täytyy nyt sitten funtsia mitä tekee, yrittääkö paikallaan säätää?
    Säätöpalikat on tässä tapauksessa sellaset että ruuvarikantaa näkyy muutama milli ja sen juuressa on matala mutteri, vosikohan siitä saada niitä mitattua tasan?
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    näin hä se pitäis olla et...mut mistäs sitä tietää kuka ja kummottii on tehty.
     

Kerro tästä muillekin!