re-spline

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sbc350, 16.10.2012.

  1. sbc350

    sbc350 Gearhead

    kokemuksia pätkistyistä ja uudelleen booritetuista vetoakseleista, kestääkö?
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Karkasun tarttee uusille spooreille. Materiaali pitää tietää tarkkaan.
     
  3. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ei taida tänäpäivänä maksaa vaivaa toi uudelleen rihlotus kun uusia cut-to-length teräsvetareita saa kohtuuhintaan jopa hyllystä ja customitkin tulee kohtuullisella toimitusajalla.
     
  4. sbc350

    sbc350 Gearhead

    äkkiseltään ei pätkästäviä vetareita netin syövereistä löytyny dana 30 perään..
    juu pehmeelle se taitaa mennä kun tuo kyseinen vetari viel kasvaa ton originaalin boorituksen jälkeen et tarviis sorvaa siivu pois.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Hiacen vetarit on kestänyt lyhennettyinä ja uusilla booreilla vuosikausia. Tiedossa useita pareja. Ilman mitään päästöjä ja uudelleen karkaisuja. Tehokkaissakin vehkeissä. Jotain muuta on hajonnut ensin.
     
  6. sbc350

    sbc350 Gearhead

    järin tehokkaasta vekottimesta ei oo kyl kyse tässä tapauksessa, n 200hp, 1000kg ja askina automaatti niin ei hirveetä pommia tule akselille ainakaan, tarkotuksena kavennella volvon perä härvelin alle..
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tekisikö hj koneistus orimattilassa noita boorihommia vielä?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Voi kai sen lyhentää sieltä ulkopäästäkin?
    Vai onko joku syy miksei laippaa voisi uusiksi tehdä?
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Karpiola?
     
  10. sbc350

    sbc350 Gearhead

    en tiiä miten ulkopäästä onnistuis kun siinähän on aika paljon paksumpi olake laakerille ja siitä lähtee reippaasti pituutta pois..

    toki kaikkihan on mahdollista, mut ajattelin että jos tuo pätkäsy ja uusien boorien teko on tarpeeks kestävä tohon niin pääsis halvimmalla.. toki kahteen kertaan ei kannata tehdä :odroll:
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    En ole kuullut onnistuneesta ulkopään lyhennyksestä puhdikkaassa autossa. Tee-se-itse puutarhatraktoriin tiedän kyllä tehdyn.
    Karpiolalta vaan uudet akselit, kertakirpasulla.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Päästö ja karkaisu? Ralliäijät vois tietää?
    Karpiolan hinnat tuntu olevan Strangea ja Moseria kalliimmat ja kaikki judanssit ei onnistunu, esim laipat.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

  14. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Tollanen sarja vois olla aika pommin kestävä mut onkohan tossakaan tarpeeks pitkälle boorit, vois pistää kyselyä. Tosin tuon vakioakselin pätkäsemishomman ja boorien teon voisin saada ehkä teetettyä aika halvalla tutun kautta..
     

Kerro tästä muillekin!