RE85 kokeilua

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja leman, 18.5.2013.

  1. leman

    leman 1st gear

    Ja moron!!Onkos porukka paljo kokeillu etanolilla ajelua?Koitin -02 mallin chevy transporttiin ekax puolet 37L/95E:tä ja 56L/RE85.Ilmotti s..tana seuraavana aamuna vikakootia että ylempi happianturivika,käy laihallaOnko muilla mitä kokemuksia???Kyseinen pirssi pitäis käydä ilman muutoksia etanolilla. :odroll:
     
  2. virta

    virta 3rd gear

    Jep,ajellut omalla vectralla etanolilla jo pitkään,jos etanolia laittaa yli puolet alkaa sytytellä vikavaloa tuolla ei kuitenkaan käytännän merkitystä,hakee lisää bensaa niin valo sammuu..
     
  3. hla

    hla 3rd gear

    Ei ole täysin omakohtaista kokemusta, mutta kaverilla on Texas-tuonti ´01 Voyager mikä käy hyvin RE85:lla.

    Se on omistanut auton vuodesta 2004 ja pari vuotta sitten tankatessaan kiinnitti huomiota tankin läppään. Unleaded or E85 Ethanol Only. WTF? No, netistä löytyi tietoa, että jos valmistenumerosta löytyy tietty numero+kirjainyhdistelmä niin se käy. Chrysler Finland vahvisti saman, vaikka tuontiauto onkin. No, RE85:sta tankkiin ja hyvin on menny 2 vuotta ilman vikailmoituksia Pari litraa sadalla menee enemmän kuin 95E10:ä. N. joka 3 tankillinen on ollut bensaa, kun ei oo erikseen viitsinyt hakea RE85:sta kaupungin toiselta puolelta. Mut hyvin on toiminut pelkällä RE85:llakin.

    Tuli mieleen, et jos se onkin toi blandis mitä se ei hjummarra. Kokeile pelkästään RE85:lla.
     
  4. 440dart

    440dart 1st gear

    mulla kans 2002 chevy trans sport..mistähän olet sellasen tiedon löytäny et re85 kävis tohon kikkareeseen??.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ite tankkasin pari päivää sitten 10 litraa RE85/6 litraa 95 melkein tyhjään tankkiin ja hyvin pelitti, vähän meinas osakaasulla olla laiskuutta ilmassa mutta ei mitään ongelmaa muuten tuossa -88 Caprice, käynnisty ihan hyvin jne.
    Eikä kulutus noussut hirveitä.
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    ite testasin tosa keväällä 86- farkku puikkiin missä kone huone koskematon eli sähkö kaasari laitteineen paikoillaan ja toimii, niin ei toiminu sitten alkuunkaan

    -tyhjäkäynti muuttui vaivalloiseksi
    -kiihdyttäessä ei jaksanu mennä kunnolla
    -vikavaloja herjas
    -ja käyntiin lähtökin huononi

    kun taas tankkasin ysikasia niin kaikki ongelmat katosi ja auto rupesi toimimaan taas kunnolla..
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itsellä oli toissakesänä -91 bmw 525i jolla ajelin vuoden päivät pelkällä re85:lla.

    Kylmäkäynnistys vaati joskus 2 starttia ja oli nuhaisempi kuin bensalla, mutta muuten ongelmatonta menoa. Vaikka se sitä kuluttikin paljon, niin laskin että halvemmaks tuli.
     
  8. virta

    virta 3rd gear

    Onhan tuo litrahinta 1.079e halvempi,,itse en enää ole pelkkää re85 laittanut tankkiin koska auto laiska ja starttaukset vaikeutuu,puolella seoksella kaikki ok.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    '94 New Yorker/LHS:llä olen ajellut kohta puolisen vuotta noin 50/50 suhteella RE85/95E10. Ei ole ongelmia esiintynyt, kulutus taitaa olla sellaisen 0,5-1 l/100km suurempi, mutta säästöä tolla tulee.
    Keskikulutusmittari asettuu pitkässä käytössä aina samaan noin 11 l/100km tasoon kuin ennenkin. Kilometrejä tullut varmaan parikymmentä tuhatta.
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    On kokemuksia:Eukon Chevy Evanda-06 toimii oikein hyvin 50/50 seoksella,siis suurinpiirtein ei mittailtu mitenkään tarkasti.
    Talvella tosiaan starttauttaa pidempään ja saattaa sammuakkin kylmänä joskus kuulemma.
    Joku moottorinhäiriövalo syttyy herkästi mikäli liian isot seokset E85,mutta sammuu kun ehtaa bentsiiniä lisää tankkiin.
    Laiskuudesta en tiedä kun tuo nyt tykki muutenkaan,ihan tavallinen 4d sedan työmatka-ajossa n20km pvä,harvemmin muuta ajoa.
    Kokeiltu myös 1 sylinteriseen 500cc 30v vanhaan mp eikä kokeilla enää,paukkui komeasti,kävi jotenkuten sekä huonosti lähti käyntiin mikäli vähänkin sotki 98 sekaan tuota 85sta.
    On myös kokeiltu MR jenkkiin,joka 60-luvulta V8 koneella.
    Laiska,sammui herkästi eikä vastannut kaasuun terveesti sekä sahautti käynnistettäessä pitkään+kävi epätasaisesti ravistaen eli kaasarin säädöt olisi pitänyt ainakin muuttaa reilusti isompaan suuntaan ehkä sytytyskin ym.
    Ei ollenkaan hyvä lopputulos,idea kylläkin ok.
    Imaisin tankin tyhjäksi sekoitteluiden lopputuloksena ja täytin tavallisella bensalla takaisin jolloin kaikki oli taas niinkuin pitikin.
    Ruohonleikkurissa toimii moitteettomasti,mikä siis tarkoittaa että käy ja ruoho katkeaa.
    Moottorisahassa (joo on 2t)toimii ok vaikka kuulemma öljy ei sekoitu tuohon mutta saha ei tiedä sitä niinkuin ei tiedä meidän kaasarilla varustettu 2t moposkootterikaan.
    Kulutuksia en ole mistään vehkeistä mitannut kun siitä ei mitään hyötyä jutella tienposkessa tyhjälle tankille,parempi laittaa sinne menovettä kun viisari punaisella eli vie ainakin yhtä paljon tai vähemmän,kait.
     
  11. Herje

    Herje Gearhead

    Ite oon ajellu 97 mondeolla 50/50 seoksella.
    Vähän meinaa nykiä välillä, ja se vähäinenkin teho on hukassa.
    Mut käyttöpaskassa ei niin väliä :poff:
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Chryslerissä olen sellaista havainnut että joskus vaikka liikennevaloista lähtiessä kone saattaa miettiä hiukan ennenkuin alkaa vetämään, sen jälkeen ei mitään outoa. Mutta tuokin on aika pieni seikka.
    Mutta vaikkapa ohittaessa en tehopuutetta ole ollenkaan huomannut, kone kiertää ja vetää ihan samalla tavalla (siis perstuntumalla) kuin muillakin bensoilla.
     
  13. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Cutlassilla ajellaan kans RE85:ä....lähinnä syy muutokseen oli ihan mahdoton nakutus normi bensalla.....nyt ei nakuta. :wink:
     
  14. leman

    leman 1st gear


    Tuossa keski-suomen paikkeilla muutama jeppe kokeillut etanolia ja sanoivat et toimii.NO siittä sitten minäkin koitin.Käynnistyminenkin on mielestäni samanlainen kuin bensalla,ei ainakaan paljoo eroa.Mun tuurilla siittä vielä kone leipoo kiinni... :lol:
     
  15. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Lumina -97 3.1L tankkasin eilen ensikertaa 25 % E5 ja 75% RE85
    Hyvin tuntuu toimivan, ecu säätää seosta +21% Torquella mitattuna Long term fuel trim. Kulutus samalla mitattuna 9,6 L keskikulutus.

    Seuraavaksi kun tankki tyhjänä niin laitan täyteen RE85 ja katsotaan arvot uudelleen. Voi olla että menee liian laihalle mutta tsiikataan mitä tapahtuu

    Mutta näyttää toimivan ok, käynnistys tai muita ongelmia ei näytä vielä olevan
     
  16. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Vakio kalustoon aika turha 85:sta laittaa....nostaa kulutusta monesti niin , että halvemmaks ei tule ja lisänä saa käyntihäiriöitä,vuotavia tiivisteitä yms.
     
  17. Joh.3:16

    Joh.3:16 3rd gear

    Onhan sitä tullut tankattua.850 volle vuodelta -95 toimii varauksin,eli aavistuksen nykimistä ja kulutus n.2 litr. enemmän satkulla.Talvikäytöstä ei omakohtaisia kokemuxia.Kohtahan sekin asia korjaantuu lumen vallatessa tienoon....
     
  18. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    kyl mä oon vuoden ajellu saab 900 vm89:llä ½+½ ja ihan ok pelannut, kulutuskin ainakin alle kympin, matka ajossa saattaa mennä melko pienellä kun ottaa patopaine imuilmaa puskurin alta ja aukasee ilmamäärämittarin luukkua varmaan pikkusen enemmän. tuntuu kyyti niin kevyeltä yli 90 vauhdissa vaikka olisi 70% etanolia.
     
  19. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    ootteko ajellu ½ ja ½ seoksella ruiskukoneisella jossa ei ole lamdaa? sehän pikkusen säätää rikkaammalle katalysaattorin toiminnan takia,
     
  20. Macho

    Macho 3rd gear

    Paljonko on patopaineahtoja esim 80 vauhdissa?
     

Kerro tästä muillekin!