reaktiolaite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja kr, 21.2.2008.

  1. kr

    kr 1st gear

    Mistä ja millainen reaktiolaite kannattaisi hankkia?
    Eli kyseessä on laite jolla voidaan treenata reaktioita.
    Kannattaako hankki erillinen "laatikko" vai jonkunlainen tietokoneohjelma?
    Jos kokemuksia, niin kertokaa.

    Kimmo

    Ei enää punavaloja!
     
  2. hejo

    hejo 1st gear

    Meille joskus hankittiin semmoinen "kahden napitettava laatikko"hyvä on ollut,tiedä sitten onko siitä ollut oikeasti apuja oikeassa lähtötilanteessa mutta hurjan hauskana illanistujaisten ohjelmanumerona ainakin ihan ehdoton... :odroll:
     
  3. SC 285

    SC 285 1st gear

  4. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Mullakin on samanlainen ja toiminut jo yli 10 vuotta.
    Tuollaista voipi tilailla vaikka Simunan Speed Shopin kautta.
    t,Antti
     
  5. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Ei kannata mun mielestä hommata jos nyt jo punavaloja tulee,Ei sillä reaktioita pysty hidastamaan kisoissa.
    Kuljettajaa tai kiihdytintä pitää vaan rauhoittaa.
    Tohon illanistujais hommaan se on ok.
     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    kyllä mun mielestä treenauksesta on todella selkeetä hyötyä.... Itse hakkasin parhaillinnani yli 10.000 harjotuslähtöä kaudessa ja siihen vielä lisäks koko talvi.... Ideanahan treenauksessa ei ole nopeus vaan tasasuus... Koska nopeutta saa autosta helposti pois.... Mutta mitä kapeampi haarukka niin sitä tarkempiin valoihin auton uskaltaa säätää, koska kilpailutilanteessa pitäis kuitenkin pyrkiä pysymään .400-.409 haarukassa, ainakin me pidettiin aikoinaan ton haarukan ulkopuolelle menneitä lähtöjä kuskin tunarointeina..... Sit siitä treenistä sen verran et ihanteellisin tilanne on se että laite kytketään autoon ja siihen nappiin mitä oikeasti käytätte, näin meilläkin oli ja siinä porukka naureskeli ku istuin 5 tuntia kilpurissa yksikseni...... Ja me vielä tehostettiin sitä touhua hankkimalla se täys kokonen kuusi...... Senkin saa antilta...... Sit vielä semmonen juttu tuli mieleen et kun reaktio nopeutta reenataan niin asettakaan auton viive kovaksi... Meillä tais olla joku 0.270, koska silloin tavotteet selkeesti koko ajan lähenee.... Eka lamput pyörii.....500 puolella mut sit alkaa tulee 490..... Ja sit 480..... Jne...... Ja itselläni oli aina joku tavote esim 10 sarja peräkkäin, niin ennen ei pidetä taukoo..... Parhaimpana sarjana vedin 7 0.400 tulosta peräkkäin....

    Mut kyllä vempeleestä on apua jos haluaa itse siihen panostaa.... Mut jos napsuttelee löysillä säädöillä sillon tällön ja sattuu saamaan hyvän tuloksen ja sit totee ittelleen et vitsi oon hyvä ja lopettaa....... Ei toimi......

    Jos jaksaa treenata niin kehityksen huomaa selvästi.....

    Näin meillä pimputeltiin......
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jotenkin äkkisältään tuntuis, et pro kuusen kanssa voi olla enempikin hyötyä kun sportsmanilla, jossa ei yleensä oo mistään puhtaasta reagoinnista kyse, vaan sopivasta viivästämisestä ja sitomisesta eri juttuihin, ja ainakin katuvessoilla jotka on huonoja reagoimaan on vakio steitsaussysteemi vähintäänkin yhtä tärkeää tasasuuden ja hyvien reaktioiden kannalta. Mut kyllähän tollasella leikkiä jaksaa, ainakin noissa illanistujaisissa.
     
  8. martiar

    martiar 1st gear

    Sportman kuusella on todellakin hyötyä .... itse käytin pari vuotta kyseistä laitetta ja tuloksia rupesi myös syntymään .....
    Sen opin myös että nolla valoja ei kannata harjoitella vaan 1-3 satkua ihanne reaktion päälle kun menee niin on turvallisilla vesillä .....
    Voi hakea sitä mikä tapa sopii itselle ... rytmitys vai odotustekniikka .....
    Ehdottomasti suosittelen laitteen hankintaa ....

    AM-Racing
     
  9. BBC

    BBC Guest

    "laite"

    Kyllä mekin sillä hakattiin hulluna. Aivan höpö laite.
    4 x vko 10-15km juoksulenkki tai 4 x vko 25km hiihtolenkki, aamujumppa väliaamuina niin jumalauta on valot kohdallaan.

    ex. akka kun ajoi oli valot ekalähdöstä lähtien todella matalia ja ei hän halunnu mitään leikkikuusta naputtaa kotona. TASAISUUS! sitä ei oo monella vaan heittää valot ku sää tuola merellä.


    Itse oon ny 4vuotta kuntoillut tuollalailla em. tavalla 4xvko harrastelijapohjalta ja
    oon kokeillut näinä kesinä sekä pitkää että lyhyttä kuusta ja reaktiot ovat olleet todella lähellä ihannereaktiota niin aika-ajossa kuin eliminaattoreissa ne kisat mitä oon ajanut. Samoin silloin kun voitin enemmän kisoja (96-97) niin urheilin pajon ja reaktiot olivat kuin nakutettu ,420-,435 väliin ja kyllä näissä piireissä sillä pärjää hyvin eikä nuilla valoilla tarvi edes delayboxia hidastamaan kuskia kuten jouduin tekemään alteredilla viimeisinä vuosina. Esim. viim. Sko Uno dragfestivalin voittoni 2002 koko eliminaattori läpi niin että ,404 - ,416 valot. Ei silloon tarvi trottleja jne vaan vakio 396cid + ilokaasupullon ja aina varma voitto. helppoa. Eiköhän enempi kannata keskittyä siihen auton rolloutiin, laatikkoon, alustaan turbiiniin, renkaisiin.

    Niin, ja lenkillä käynti ei maksa mitään. Vesa R. luulen että sun valot ois nyt metässä vaikka kuin hakkaisit hyviä lamppuja silloon, kun oot nyt hieman huonommassa kunnossa kuin silloin kapeina vuosina!

    Aulis
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    ai 40 kg sit??? Lihottaa nää fyyran luottamus tehtävät..... :p

    Voi olla et tänä päivänä jos kylmiltään poppais takas, niin turpiin tulis kuusella ja aika pahasti...... Näkihän sen jo kalajoella ku ajettiin vastakkain, ekalla keltasella lähdin ja silti reaktio oli 0.600.... Eli eihän sitä kerkee enään ees pitkään kuuseen... Pitäis varmaan ehdottaa semmosta super pitkää kuusta jossa vaikka janikin kävis vielä koputtaa kypärään ja huuteis et saa mennä.....

    No niin.... Mut toi sun kuntoilu homma on täysin tosi.... Se auttaa reaktioon ja erektioon ja sit vielä pitää pään kylmänä tuolla viivalla ku on henkisestikkin kunnossa.... Kyl mekin sillon mikan kanssa käytiin kisojen välillä ahkeraankin lenkillä..... Ja tekis kyllä hyvää monelle lajimme harrastelijallekin vähän pitää itsestään huolta myös tolta puolelta.......
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Fyysinen ja henkinen vireys on tietty erittäin tärkeitä, keskittyminen on helpompaa ja ehkä tasasempaakin. Henkisesti pitää myös osaa valmistautua menemällä "kisavireeseen". Se on aika usein jotain muta kun se harjotuskuusen näpyttleyvire, ainakin itelläni. Pro kuusella ei reaktiot heitä jos on keskittyminen kohdallaan, se miten ne sitten auton reaktioiden kanssa sattuu kohalleen hyvään lamppuun nähden on toinen juttu, ja siinä on oikeesti paha itteensä säätää nopeemmaks kun mitä on. Noi katukikottimet, joista meikäläisen kokemusmaailma on peräisin, on koriltaan ja alustaltaan niin hitaita reagoimaan, ettei oo mitään pelkoa punavalosta jos keltasen syttymisen ehtii nähdä. Muutaman kerran oon ajanut 0.0 puolelle "lepakkoaamuina" :rotfl: , mutta yleensö on siellä .10-.12 välissä. Ja noilla just pystyy syvälle steitsaamalla vaikuttaa reaktioon ehkä kaikkein oleellisimmin, mut mistäs sen sitte tiedät, että kuinka syvälle, ettei mee yli, ni ite oon pitänyt noi hyvin kevyinä ja reaktiot vähän kehnompina.
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tossa ukoille vahan pisteita lisaa jos sattuu joltain loppumaan
    ..........................................................................................hik.............

    Ja luonnollisesti se kella reaktiot on kunnossa saa ne.....
    Voi V###u, tarttuko se minuunkin.... EEIIIIII :rotfl:
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Eikös noita reaktiolamppuja voi harjoittaa ties millä nykyajan nintendoilla tai pleikkareilla?! :odroll:
    Kaikki jutut mihin liittyy jonkinlainen reaktio käy harjoittamiseen. Jopa tavalliset liikennevalot? Tai jopa hiirellä klikkailemiset? No toki pleistäyssönistä näkee niitä sekunnin desimaaleja oikeen numeroin!
    Kannattaa liikkua ja syödä terveellisesti niin on fysiikka kunnossa. Ainakin kupillinen kalanmaksaöljyä päivässä niin varmaan tulee hyviä lamppuja kesällä!

    Voihan sitä sitten harjoittaa ihan oikeasti siellä paikan päällä, eli kesän pikku ajokarkeloissa? :wink:
     
  14. J-Lo

    J-Lo 1st gear

    Otat Kimmo niitä punaisia vaan, se on nätti väri. :rotfl:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Noille punavalon ottajille pitäis olla joku virallinen annettava lähdön jälkeen. Joskus on kuskille kannettu tomaatteja ja niin pois päin. Luppe ainakin tietää, että NHRA:lla on oikein virallinen punavalotikkari, joskus olen sellaisen sillä nähnyt. Se vois kyllä kans opettaa pois punavaloista. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!