REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siinä tapauksesa kyllä, jos siihen tuhatheppaseen vaan heitetään ne baarumit katusliksien tilalle. Mut siinä tapuksessa et sitä muutenkin muokataan katurenkaille sopivaks, ni se saadaan kyllä menee niilläkin. Mä väittäisin et se on helpompi suoritus sellaselle joka psytyy sen tuhatheppasen katuauton rakentamaan, kun sille joka ei pysty ja kuvittelee joillain vippaskonsteilla niile pärjäävänsä. Ite en oo ajanut kun 11.60 205 leveillä valkosivuilla kolmen lähdön kokemuksella autolla joka slikseilä meni sekunnin kovempaa. Vähän enempi treeniä, niin olis oppinut kaasun annostelun ja aika olis parantunut. Dartilla 165/16 renkailla kaasu pohjassa suurimmalla vaihteella lähtien ja koko matkan sutien kunnes välitys loppu, 14.2. Yks vähän rauahllisemmalla lähdöllä, 12.6. VIPillä ajoin ensimmäiset turbolähdöt liimaamattomalla radalla. Vaparina sillä pysty Kiikalassa lähteä lappu lattiassa ja meni korkeen kympin. Turbona kaks ekaa lähtöö hillitöntä pumppailuu ja matalia 10 sekan aikoja. Kolmannessa ja vikassa 8.9 eikä kaasu kertaakaan edes puolessa välissä. Oppia ikä kaikki.
     
  2. mafo

    mafo 3rd gear

  3. kh72

    kh72 1st gear


    Ei muuten viime vuonna jaettu palkintorahaa Kiikalassa sentttiäkään vaikka voitto D luokassa tuli, ainoastaan pokaali kouraan lyötiin
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    ok. Joskus on jaettu, en Hvyinkäänkään nykytilanteesta tiedä mut silloin muinoinkin sieltä sai enempi kun Kiikalasta. WCC taas tais maksaa joskus vain kausipisteissä menestyneille. Mut kellään noi summat ei oo täällä olleet sellasi et niil eläis tai melkeenpä kattais edes juoksevia kisakustannuksia. Ei siinä, himaanpäinhän se silti on jos riittää edes voitonmaljoihin. Jopa köyhässä etelänaapurissamme on muistaakseni parhaimmillaan ollut 3000$ voittajalle, tääl ei oo samaan päästy kun vissiin money braketissa josko sielläkään?
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ Eikö Pärnun Rock Racessa ollut 10000$ voittajalle ainakin kahtena eka vuotena ( ajettiinko sitä edes enempää?)

    Ei sillä et vaik muisti pätkii niin selvinpäin oltiin paikalla...
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    En minäkään joshtain shyystä tarkkoja summia muishta.
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    koitahan ajaa sillä vipillä ens kesänä vaikkapa kiikalassa alle kymppi katurenkailla, siis oikeilla katurenkailla.

    No se siitä , kyllä mä tarkoitin sillä real streetillä jotain ihan muuta kuin puhtaasti kilpakäyttöön rakennettuja autoja.....
    kun luulin että ideana olisi ollut uusien kilpailijoiden saaminen mukaan kisoihin....etteivät ajaisi pelkästään testi-illoissa.....noille enemmän rakennetuillehan on jo olemassa monen näköistä ja tasoista kilpailua....se että niille tehdään lisää luokkia ja kilpailuja ei mun mielestä paranna mitään.....vaan pitäisi tehdä alottaminen helpommaksi ja sitten kun kipinä kunnolla puree, alkaa tulla kovempiin luokkiin osallistujia....luulisin.
     
  8. dd64

    dd64 Gearhead

    Miten se alottaminen vois olla helpompaa, kuin esim hyvinkää tai kiikala? Siellä on streetmanni just sitä varten. Ja siitä kilpaluokkiin ei ole muuta eroa kun ilmottautumisessa. Ja et ajaa tavallisilla katurenkailla... Se on jo turvallisuuskysymys. Ei kummosia tehoja tarvita kun suditat aika pitkän matkan, eikä se oo niin helppoo pitää radalla siinä vaiheessa. Ja dot merkityt renkaathan siellä vaaditaan joka tapauksessa. Eihän oo mitään järkee lähtee ajaa offroad renkaillakaan mutkaradalle. :rotfl:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi ajatukset matalan kynnyksen luokasta on jotenkin tuttuja... ajatuksena kaunis, mut ei realistinen. Aikoinaanhan vaikkapa Econo Gas perustettiin just tolla idealla. Ekan vuoden, tai parikin se kutakuinkin toimi ajatellusti, mut suhteellisen pian siellä rupes olee koppana muutaman vuoden vanhaa pro stock autoo, muovien alla Hemiä, Kunz & Kraftin Fordimosaa, Lingefelterin leetukkaa jne; yhtäkkiä alkokin olee luokkana sieltä kalleimmasta päästä jos menestyä meinas.

    Et noi ajatukset on aina mukavia siihen saakka kunnes mukaan tulee joku jolla on tavoitteena menestyä, siihen valmiutta taloudellisesti panostaa ja kykyä. Tääl on oikeesti niin köyhää jengiä, et tääl ei ikinä tulla verissäpäin tappeleemaan siitä kuka on nopein. Sille ajamiselle pitää löytyä motivaatio muualta. Me nyt ollaan muutaman vuoden oltu striitissä tos kärkituntumassa vauhdin suhteen, ja osittain sen takia pysytty poissa mestaruustaistoista. Viime kausi oli poikkeus siinä suhteessa. Mut siinä vaiheessa kun joku oikeesti, tai edes puoliks oikeesti panostaa tohonkin hommaan, niin eihän meidän proomulla ja 20 vuotta vanhalla tekniikalla pysty siihen millään vastaamaan. Sit ei enää olla kärkipäässä, ei se sen kummempaa, mut ajot jatkuu. Ei toi nykytilanne oo meillä koskaan ollut tavoite, mut vähän niinku satttumalta siihen päädytty. Mä muistan ton korkeen kynnyksen jo Dartin ajoilta, se oli silloin yks pahan alku ja juuri "kyläkisoissa". Ja se oli kuitenkin mulla jopa ympärivuotisessa käytössä ja huomattavasti siviilimpi kun suuri osa hitaammista kanssakilpailjoistaan.
     
  10. Duar

    Duar 1st gear

    Vaikka suurin osa vastustaa indeksejä (itseni lisäksi), kaivan silti verta nenästäni ja ehdotan keskustelua:

    Kilpailu- ja ajoneuvokohtainen indeksi, jonka pohjana lajittelun loppunopeus, paino ja 60 jalan aika.
    Loppunopeuden ja painon avulla tasoittuisi tehoerot ja 60 jalan ajalla rengastus ja alusta.

    Ennen kuin kukaan vetää hernettä nenään, painotan sitä, että jostain asiasta keskusteleminen ei tarkoita sitä, että se tarvitsisi toteuttaa.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ Ei jummarra. Miten tuo indeksi siis määräytyisi? Jos vedän 11.0 ja 60 jalkainen on 1.8 sekkaa ja auto painaa 2 tonnia, niin mikä on mun indeksi?

    Indekseillä on kyllä vähän semmoinen kaiki, että ei niitä jaksa ainakaan yleisö seurata. Kivahan sitä ajella on, mutta yleisölle se on jännää kuin tikan heitto.
     
  12. Duar

    Duar 1st gear

    Kun loppunopeudesta ja auton painosta voi laskea auton tehon, niin tuolla teholla ja painolla on myös optimi ET, joka olisi indeksin pohjana.
    Eli lähtökohtana sun indeksille ei ole ET vaan teho ja paino.
    Painon saa punnitsemalla ja sen avulla loppunopeudesta voi laskea tehon.

    Jos 60 jalkaa on sulla 1,8 s mutta paremmalla alustalla ja renkailla voisi olla 1,5 s, voisi tästä saada tasoitusta vaikka 0,2 s

    Indeksin laskeminen on puhdasta matematiikkaa ja laskukaavaa ja painotuksia muuttamalla voi tietenkin muuttaa kilpailukykyä halutunlaiseksi.

    Konkreettisesti mun ajatus (jos se mitenkään voi kellekään aueta) on, että indeksin avulla tasoeroja tiivistettäisiin, mutta ei poistettaisi. Eli isolohkoturboautot voittais, niinku kuuluukin, mutta sijoilla kymmenestä alaspäin voisi jo olla kovinkin erilaiset kombinaatiot keskenään kilpailukykyisiä. Ne kymmenen nopeinta autoahan sinne kisoihin joka tapauksessa osallistuu, tarkoituksena olis saada tunkua sinne kympin jälkeen.
     
  13. nysse1

    nysse1 1st gear

    Kiinnostuneet ottakaa yhteyttä yv:nä.Palaveria suunnitellaan tän kuun loppupuolelle tai huhtikuun alkuun!
     
  14. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Ilman muuta! :lol:

    Rakettimoottorilla voitettu pari kertaa jopa Pro ET mestaruus sekä jokunen enempi WCSC Cuppeja. :poff:

    Tällä kaudella luotetaan PROO Rakettimoottoriin. :rotfl:
     
  15. maverick

    maverick Gearhead

    Mites tää homma etenee? Saattais tiimistä olla muutama kaveri kiinnostunut tulla ajeleen. Vielä kun sallitte kaasut niin lisää tuloo..
     
  16. nysse1

    nysse1 1st gear

    n15 kiinnostunutta.Odotellaan vastausta järjestäjän taholta jonka jälkeen miittinki jossa sääntöjen ja suorituspaikkojen sekä muiden asioiden läpikäynti.Tapaaminen vois olla esim tampereen näyttelyn aikaan tampereella?Yv:tä voi laittaa mulle ketkä kiinnostuneita ja s-posti osoite mukaan niin laitan infoa.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Real Street. Yksi luokka. Ei braketti jarruskaba.

    Mulla katsastettu auto otteessa lukee vaihdettu V8 motti ja sen KOKO. Isot pojat ajaa isoilla moteilla joten tota motin oikeaa kokoa tuskin tarvii lukea otteessa??

    Mainokset vain ikkunoissa? Mun Jagge tulee tehtaan kilpaväreihin ja täyteen sponsseja. Aivan huumorilla mun sponssit esim Kela, Hki pohj sossu, sairaalat sekä kymmeniä ODelaisia mitkä olleet suorasti tai epäsuorasti sen kanssa tekemisissä. Täysin huumorilla tehty eikä rahaa noilta ole saatu. Paitsi vielä sossulta kunnes asiat selvät ja varaa lähtee mukaan.
    Auto täynnä "sponsseja", ei pääse mukaan koska liian ralliauton näköinen?
    Motti -vielä- vain 5.8 litraa, tulee SE SAATANAN SEITSEMÄN LITRAA mikä tietty lukee otteessa.

    Org tulipelti? Viilataan hiuksia. Mulla org, mutta siihen tulee pieni muutos kun invamopoon tulee äijälaatikon polkimet. Muutos tehdään tehtaan mittoihin ofkoos.
    Kelpaako mukaan?
     
  18. 6v92

    6v92 1st gear

    Ilmoittaudu ja varaa numero 58 itsellesi,niin ei tule epäselväksi kuka ajaa.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ilmottaudun. Tavoitteet täysin selvät. Ei vielä tänä kesänä akkalohkolla, mutta ens vuonna räyhämotilla ei palkintorahoille mitään asiaa, mutta jos edes yhdessä kisassa pääsisin sijiolle 5-8 niin se riittäisi minulle.
     
  20. AGT200

    AGT200 1st gear

    Pienen epäkohdan toisin julki, perin ahtaille vaikuttavien sääntöjen kohdalla. Vaikken ole mihinkään ilmoittautumassa.
    Ainakaan kaikissa autoissa ei ole NYKYrekisteriotteessa merkintää ahtimesta vaikka sellainen olisi jo tehtaan hihnalla siihen laitettu. LTJ-koodien takaa vissiin kuitenkin löytyy, nehän kyllä on merkitty otteeseen. ymmärtääkseni kaikki eivät viitsi esim vähäpäästöisillä ahdetuilla suorittaa sitä vähän tavallista laajempaa pakokaasutestiä jolloin varmaanki muutoskatsastuksen kautta saisi sen myöhemmin vaihdetun halppisahtimen oikein otteeseenkin.
     

Kerro tästä muillekin!