REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Samaa mieltä Puten kanssa.
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Jos haluu ajaa kovaa, niin eikös niitä varten ole noi c,d ym luokat. Jos halutaan oikeesti kivaa katuautoluokkaa, mihin tulis paljon osallistujia, niin sen on melkeen pakko olla indeksivetosta. Ei kai kukaan tule 12 sekunnin autolla ajaa kilpaa, kun tietää, että nopeimmat menee vielä pari sekuntia nopeempaa. Ja liikennevaloissa muuten tommonen 12 sekunninkin vehje on aika nopsa..
     
  3. 440

    440 Gearhead

    8) Et kai vaan asu nykyään Vihdissä..... Sienestäjien vastahankaisessa kunnassa.. :eek: :rotfl: :poff:
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    En suinkaan, vaikka kyllä tää kait ihan yhtä landea on kuin Vihtikin. :wink:
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos nyt tällä spekuleerattais, ni henk koht kannattaisin heads uppia, yks luokka pakollisine katulenkkeineen "rekisterikunnossa" oleville autoille, toinen vaikka sit Pro Street "FHRA Street sääntösille" rekisteröimättömille autoille mut sliksit ja ilokaasut yhtenä ahtamismuotona sallittu sekä ei painokontrollia järjen rajoissa. Mun puolesta niillekin vois olla "siirtymä" joka ajettais vaikkapa paraatityyppisesti kisa-alueella? Ja lisänä jenkki/ruotsityyppinen vaatimus, eli ei "joulukuusia" = mainokset eli sponssitarrat sallittu vain takasivu- ja takaikkunoissa. Ehkä Euro/Japseille oma headsuppinsa? Turvasäännöt normi aikaikkunoiden puitteissa. Eikä mitään brakettia ton rinnalle, vaan puhdsata kadunmiesajoa X€ per ajettu lähtö periaatteella.
    t. headsup sovinisti
     
  6. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Svanteilta kopsaa Pro Street luokkaan Gatbil-index säännöt, niin ei tule ainakaan liian tiukat ja silloin periaatteessa millä tahansa häksättimellä voi osallistua kunhan siinä on ovet.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Edelleen oman käsitykseni mukaan Braketti ei Suomessa vedä. Jos järjestät kadunmiehen tapahtuman, siel on 200 autoo, ku järjestät bräkettikisan siel on kaks autoo. Ja kaks katsojaa. Kadunmiehen tapahtuma yhdistettynä heads up urkuauki kisaan vois mielestäni olla vetävä konsepti, eikä liian monimutkainen järjestää.
     
  8. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Toi Gatbil-index oli harhaanjohtava, ei luokkia tarvi välttämättä kopsata. Ottaa vain ne autojen rakenteita ja tekniikkaa koskevat säännöt.

    Ja pitkä kuusi niinku compissa, että pienillä ahdetuilla saa keräillä rauhassa itseään.

    Kadunmiehen päivillä mieki olen suhannu ja son muuten mukavaa ajaa itseään vastaan ja parannella korttia.
     
  9. nysse1

    nysse1 1st gear

    Samaa mieltä tosta braketista eli ei hyvä idea.Mun mielestä olis hyvä jos alkuun saatais kaikki kynnelle kykenevät oli sitte turbo,iso tai pikkulohko samaan luokkaan ja heads up hommana kunhan on leimattu.Toi wcsc siirto etelämmäs vois olla ihan hyvä ajatus ja sais varmaan kannatusta.kadunmiehen kiihdyttely samassa tapahtumassa olis hyvä jos ei niitä liikaa koska niitä varmasti riittää.
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    Minne on unohtunut tuhkakuppi ja veivi ikkunat :eek: Kyllähän ne pitää katuautosta löytyä :rotfl:
     
  11. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Kiikala 11.8. www.riversidecruisers.fi
     
  12. nysse1

    nysse1 1st gear

    No prkl niimpä oli.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Tarkoitatko todella tätä, eli haluat järjettömän painokontrollin. :wink:
     
  14. max

    max Double Gearhead

    -Laitan auton käyntiin ja ajan kisapaikalle
    -Kilpailen....voitan tai häviän.
    -laitan auton käyntiin ja ajan takaisin kotiin....nuolen haavani tai riemuitsen voitosta.
     
  15. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    Entäs navikaattori?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vai vielä avo pitäis olla? Mä navigoin auringosta ja tähdistä.
     
  17. tha022

    tha022 Gearhead

    Löytyy molemmat! tuhkis kylläkin teipattu ja kiilattu kiinni ku meinas aina takapenkille mennä :rotfl:

    Oon kans rasisti tuon indeksi touhun kans eli heads-up on oikea muoto.

    Voihan tällä hetkellä fyyran C/D:tä ajavat kaverit käydä kans leimaamas niin ei tarvi kuin yksi luokka ja sillä selvä. Eihän siinä muuta tarvi ku putket paikalle ja leimalle :lol:
     
  18. Kermeri

    Kermeri 1st gear

    3 kipaletta toimivia tuhkiksia ja neljä aukeavaa akkunaa. Lisäksi takapenkit ja kattovalot että näkee mennä taka. Muut katsastusvarusteet on testattu FHRA:n toimesta. Valot, vilkut, äänimerkki, jne

    Muutenkin ehdot näyttäs toteutuvan mitä on ehdoteltu ei sponsseja ja kisapaikallekkin on ajettu viime kesänä (n. 100km trippi), luonnollisesti DOT slikseillä. Toki olivat hiukan liukkaat ku palatessa sato vettä. Aikakin oli kelvollinen 10.8@208 liimaamattomalla radalla. 8)

    Tuli oikein vanhat WCC ajat mieleen ku Porissa asti käytiin ajamalla (n.900km reissu). Kaverit kyytiin ja työkalut sekä oluet konttiin. Oi niitä aikoija....

    Ei muutaku sarja pystyyn niin tuun ajaan vaikka sitte ajamalla!
     
  19. 440

    440 Gearhead

    8) Hyvä,hyvä pääsee metsän siimeksestä ajelee radoillekin omalla 11s käyttöautolla :eek: :D
     
  20. Soikhiopiä

    Soikhiopiä 1st gear

    ilmaisenpa minäkin mielipiteeni(kannatukseni) asialle. ekaksikin niin onhan se vähän surullista kun tällanen suht marginaalinen ryhmä harrastajia alkaa tekeen ehkä hieman eroa toisiinsa, mutta eiköhän se loppujen lopuksi se ajaminen ja harrastelu oo se pääasia ja löytynee aikanaan.

    tuo bräkettikin on jännää varmaan ajaa mutta onhan siinä kuitenki vähä enempi pensseliä ku otetaan heads up matsia tosissaan! :)
    mun mielestä ei oo syytä erotella eurokalustoa jenkeistä. vehkeethän on kuitenkin suorituskyvyltään aika tasoissa ja tois oman mausteensa hommaan.
     

Kerro tästä muillekin!