REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. 6v92

    6v92 1st gear

    Leima voimassa niin hanaa vaan oli maa mikä hyvänsä.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Totta tuokin.
     
  3. 440

    440 Gearhead

  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  5. Mutku

    Mutku Gearhead

    Just samaa mieltä.
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Just samaa mieltä tuonkin kiteytyksen kanssa.
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    FHRAn "oikeisiin" street-luokkiin on tavan vässyköillä (joojoo, just niinko minäkin) isompi kynnys mennä mukaan. Miksi? En tiedä, mutta kadunmiehen kiihdytyspäiville ja lentokenttien raikulikisoihin on vaan isompi tunku tavan vässyköillä (joojoo, just niinko minäkin). Miksi? Toistan, en tiedä, mutta kovasti kiinnostaa mennä "käyttöharrasteautolla" noihin "matalamman kynnyksen" tapahtumiin.

    Ei FHRAn kisoissa ole mun mielestä mitään vikaa, ei, ja tottahan siellä näkee mitä ne vehkeet oikeasti menee. Mutta itse osallistun mieluummin muihin koitoksiin. Niinkun näköjään moninkertaisesti muutkin. Katsomaan kyllä mielelläni menen muiden lailla "oikeitakin" kisoja, mutta ajaminen siellä ei tunnu mun mielestä kolahtavan minunlaiselleni tavan vässykälle.
     
  8. sbc350

    sbc350 Gearhead

    tää vaikuttaa mielenkiintoselta, tuo luokkajaottelu vaan voi karsia sit porukkaa. mut jos esim ahdettu vehe on katsastettu ahtimella, onko ahtopaine tai siis tehot otteen mukaiset vai ei? sama sit jos katsastaa jonku vaparin pikkukoneella ja vaihtaa siihen isomman padan leiman jälkeen.. mulle toi on ihan sama, mut voi aiheuttaa kiukuttelua kuitenkin?
     
  9. 6v92

    6v92 1st gear

    Ei puututa pikku seikkoihin,leima kun on ja autolla voi ajaa niin ajetaan.
     
  10. Mutku

    Mutku Gearhead

    Juuri noin.

    Mun mielestä "dooppingista" voidaan jappasta maailman tappiin, mutta se ei mun mielestä tuo autoja lähtöviivoille. Tarve on "välimallin" katuluokalle, se on jo nähty.

    Turhat luokat ja indexit ja jarruttelut on mun mielestä ihan arseesta. Lentokentillä ja kadunmiehen päivillä ajaa jo iso porukka kavereita, jotka nimenomaan haluaa ajaa radalla ja saada aikakortin. Indexit ja luokat ei vois vähempää kiinnostaa?

    Osa porukasta voi sitten "jalostua" ajamaan ihan "oikeaa" (jopa jarruttelemaan ennen maalia, jne.tms.) kisaa joskus myöhemmin?
     
  11. sbc350

    sbc350 Gearhead

    juu ei sen niin vakavamielistä tartte olla, kunhan nyt ei leimatusta autosta kilpiä ruuvata nostalgia dragsteriin :rotfl:
     
  12. nysse1

    nysse1 1st gear

    Muutaman aktiivisen tahon kanssa oltu puheissa ja tarkotus pitää pieni miittinki sääntöjen ja mahdollisien suorituspaikkojen ajankohdasta jonka jälkeen voidaan lähestyä tapahtumien järjestäjiä.Eli kokous vois olla jossain tän kuun puoliväli/loppupuolella ja kokouspaikka vaik tampereella lahdessa tai jossain,ehdotuksia paikasta?Täältä pks tulee n6-8 heppua ainakin.Ehdotuksia ym voi laitta topikkiin tai mulle yv:nä jos siltä tuntuu.

    Mun mielestä näin alkuun riittäis 1 luokka.Sit nähdään onko onko muihinkin tulijoita ja sen mukaan voi "laajentaa" toimintaa jos ajajia/halukkaita löytyy.Tarkotus sääntöjen osalta että auto on voimassa olevassa leimassa,rengaskoko mun mielestä vapaa.Mut sääntöihin voi tuoda omat ehdotuksensa ja kokouksessa tehtäis alustavasti noi hommat eli ehdotuksia tulemaan ja paikalle sit kunhan tiedetään tarkempi ajankohta.
     
  13. Quest

    Quest Gearhead

    Kokopäiväinen häppening, 2-3 krt kesässä. 2 sarjaa;

    RS (real street) ajamalla tulleille + tuo ehdotettu erillinen leimauspaikka/paraati tms

    PRoo ei kilvellisille/kyyditetyille sääntöjen mukaisille katuautoille

    Omat luokat 4/6/8 mukisille, yht siis 6 luokkaa
    Ei bracketteja, pudotuskaavio ja ekaan lähtöön saa valita vastustajan (molempien tahto/haaste) jos tahtoo, muutoin arvotaan
    Luokkien nopeimmat voivat haastaa sitten vielä toisiaan jos haluavat.

    En tule ajamaan omilla 22s vessoilla, ihmettelemään ja syömään makkaraa kyllä.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Paljon hyviä ideoita, myös ja etenkin myös toi Pro Streettien mukaantulo tai siis ottaminen.
    Luokiks mun mielestä kylläkin riittäs tollasessa 4 luokkaa eli tosta noi kolme Real Street luokkaa plus sit vaan yks "isojen tykkien" Pro Street yhdistettynä eli tollasissa skaboissa niissä vois hyvinkin ajatella laittaa kaikki vaan nippuun :wink:
     
  15. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Veikkaan että niitä kilpiä ruuvattais alta aikayksikön ProModeihin :D
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei kai tuossa tarvis tuota jakoa sylinterimäärän mukaan olla. Eikö 5 sylinterisillä saa osallistuakaan :lol:
     
  17. nysse1

    nysse1 1st gear

    Katsastus tulee olemaan tietyiltä osiltaan tarkka 8)
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vähän ton tapasestihan toi on aina aikasemminkin menny leimapakkosissa luokissa eli kovin siellä osa autoista ja lähinnä niiden koneet on tavannu muuttua aina jokavuotisen konttorillakäynnin jälkeen :rotfl:
    Muutahan mistään kovimmistakaan vielä jotenkin streettiautoiks tehdyistä ei tarvi vaihdellakaan leiman irtoamiseks kun kaiken muun saa kyllä halutessaan muutoskatsastettua eli siks aikaa vaan toinen pata tai omaan pataan siks aikaa "leimausosat" tiettyjen rallimpien osien tilalle niin siinähän se :wink:
     
  19. nysse1

    nysse1 1st gear

    No eipä se mailmaa kaada jos ajolenkin pysyy kasassa ni sillon sopii hyvin luokkaan :D Ja haastavuuttahan varmasti tuo noille "ylitehokkaille" ratavalinnat kun saattaapa olla hyvinkäätä ja muitakin ei niin hyväpitoisia ratoja mukana eli edelleen kisapaikkoja/kenttäehdotuksia otetaan vastaan.
     
  20. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Heitetään nyt omakin mielipide,jos auto katsastettu kaikki muutokset pitää olla otteessa,esim katsastettu pikkulohkolla ja katsastuksen jälkeen vaihdettu isompi litratilavuus ,josta ei mainintaa,niin tämä auto ei ole katsastettu laillinen katuauto.jos tehoa taas liikaa oikeassa litratilavuudessa se ei ole ongelma sitä rajoittaa,mutta mistä otat yhtäkkiä litroja/tilavuutta pois.

    Samoin turboista ja ahtimista maininnat otteeseen.Katuauto laillinen semmoinen on mielestäni katsastettu otteessa mainituilla muutoksilla.

    Yksinkertaisesti oli tehoa kuinka hyvänsä pitää tehon tuottaja olla mainittuna,jos 2l turbo siitä maininta .Ottakoon tehoa irti kuka irti saa,kunhan muutokset otteessa,eli sen 20% tehoylityksen vois unohtaa,mutta muuten muutokset otteessa.
     

Kerro tästä muillekin!