REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiks tolla ekalla sivulla jo ollut että tää järjestetään jotenkin samalla kun noi vcscsccss:t?
    Eli ei kilpailisi niiden kanssa?

    No mulle ihan sama...
    Hauskahan tätäkin on taas seurata...
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    ei paskemmat säännöt !! palkinto raha on hyvä idea !!
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kuka noi palkintorahat maksaa?
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    kilpailijat olettaisin.
     
  5. 6v92

    6v92 1st gear

    Palkintorahat maksaa muutama yritys/yksityinen sponsori.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toivotaan et toi toteutuu ja toimii.
    Mun näkökulmastani toi ei tarjoo mitään mitä ei jo nyt tarjoais WCC ja Kiikala/hyvinkää. Palkintorahaa voi toki olla vähän enempi, en tiedä viimevuosien summista. Mut tos kommenttii sääntöehdotelmasta:

    -Vuosikatsastus voimassa ** jo nyt WCC ja Kiikala/Hyvinkää
    -PRO kuusi ** nyt FHRA:ssa, WCC ja Kiikala/Hyvinkää taitaa ajaa Sportsmanilla. Mun mielest tavallaan sportsman parempi, koska pro-kuusella ei oo punavalovaaraa.
    -DOT Renkaat Rengasleveys vapaa? ** Jo nyt FHRA, ja muut
    -Jos ahdin,pitää olla myös otteessa. ** Jo nyt muut
    -Jos otteessa pikkulohko pitää myös olla pikkulohko ** En tiedä et kenelläkään lukis otteessa pikku- tai isolohko, tilavuus niissä lukee ja ehkä tehot.
    -Turva varusteet esim wcsc tai järjestäjän sääntöjen/ohjeistuksen mukaan. ** Jos WCSC, niin sama kuin fyyra, kuten myös Kiikala/Hyvinkää.
    -Katsastus josta ajamalla kisapaikalle n10-20km **Tää toistaseks ainoo "oma"
    -Semin häviäjät ratkaisee 3 sijan ajamalla **Sama ku muut paitsi FHRA, en kyl muista miten WCC ku ei oo koskaan menny niin huonosti. :D
    -Osallistumis maksu 50e/Kisa **Vaikuttaa hyvältä riippuen et mitä tarjoo.
    -Palkintoraha jos ajetaan 1 osakilpailu
    -Voittaja 700e
    -Runner up 400e
    -3 Sija 200e

    Olisin odottanut jotain hieman omaperäisempää ja pesäeroa nyt jo olemassa oleviin kilpailuihin. Mun mielestä tää on vähän toiveajattelua "hitaampien" racevehkeiden omistajilta, et josko ne pärjäis ku säännöt sopis just niiden laitteelle. Nää kriteerit ei mun mielestä ole millään tavalla real striittiä, vaan pelksätään "kellä autossa parhaat paperit" -kisaa.
     
  7. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    jaa,no eiks se sitte oo realistista,jos paperit on hyvät ja auto sen mukainen.

    Toi on tärkee seikka,ettei moottorin koko ole mitään muuta,kuin papruissa mainitaan ja tietty ahtimet/alustamuutokset yms,tehon lisääjät kans proosyyreihin.

    Tostahan se Reali streetti muodostuu.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onhan noitakin kuitenkin aina silloin tällöin näkyny :rotfl:

    Milläs tota sit tsekkaat? Kun eipä se oo tolleen kaikissa semmosenan leimatussa ihan vaan katukäytössä olevissa autoissakaan :poff:
     
  9. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    no joo,voishan sen ajatella lähtevän rehellisyys pohjalta,jos vilpistä kärähtää niin hylkyyn vaan sitte,vaikee sitä varmaan on valvoa ,mutta kanssakilpailijat varmaan parhaat valvojat.

    Itse ainakaan lähtis ajaan 454 jos pellin alla on 350 papereissa ,jos säännöt sen kerta kieltäisi.

    Sen verta rehellinen olen.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä real street on se millä joku ajaa kadulla ja morjestaa poliiseja ohiajaessaan. Se et onks siel sitte kaasut, jättilohko, turbot, nelilinkit tai mitä hyvänsä on ihan sen kuskin oma ongelma. Ja meil on jo muutama kisajärjestäjä joilla tollaset kriteerit on, ei jollain lailla ymmärrä miks ei tollasilla vehkeillä ajettais jo nyt Kiikalassa ja WCSC:ssa? Tolla organisaatiolla ei kuitenkaan todennäköisesti tule olemaan mitään rahkeita todentaa vaikkapa moottorikokoja kun ei niitä ole muillakaan. Mut seurataan edelleen miten asia kehittyy, ehdotetussa muodossaan toi vaikuttaa aavistuksen "räätälöidyltä".
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jos säännöt on 95% nyt jo ok, niin kannattaisko vaan sopia joku porukka kasaan, jotka kiertää noi kisat ja laskea cup-pisteet pudotuskisoista jollain yhteneväisellä metodilla. Ei kai siihen sen enempää tarvii kysellä kisanjärjestäjiltä mitään jos samalla ajaa jostain itse sovitusta cupista? Kunniapalkintona sitten oodeen niopein katuauto.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Vaikka kaikkien katsastajien tulisi toimia samojen ohjeiden mukaan, niin siitä huolimatta eri konttoreilla saa erilaisia asioita läpi. Jotkut ovat jopa saaneet katukilpa-auton leimasta läpi ehdolla, etä se ei sitten kadulla koskaan näy, vain kilpailuissa. Ei tämäkään ole oikein. Samoin monessa autossa käyt leiman jälkeen armoton palikoiden vaihto leimaa ennen ja jälkeen. Juuri näistä syistä johtuen FHR laati streetille säännöt, joissa ei katuleimaa vaadita.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi Puten mainitsema pontti on totta. Laite joka vaikkapa Paraisilla leimattiin heittämällä ei stadissa olis menny läpi kirveelläkäään. Eräs farmari novaa ajanut C-kuljettaja käväs autolla Hakuninmaalla päivää ennen Fyyrakisaa ja hyvä ettei saanut poliiseja kimppuunsa. Ainoastaan kehotuksen, et älä ikinä enää tuo sitä laitetta tänne. Päätti kuitenkin lähteä Alastaroon ja menomatkalla pysähty Loimaalla, leima laakista tekemättä mitään muutoksia. Lähipiirissä on yks "pohjanmaalainen" ajoneuvo jossa on iso pino otteita ja jokaisessa merkintä "renkaat liian isot, tieliikenteessä käytettävä äänenvaimennusta". Toi fyyran käytäntö sai käsittääkseni alkunsa Malmin kisoista joissa vieraili AKE:n delegaatio joka totes, ettei yhdenkään auton muutokseyt kestä tarkempaa tutkimista päivänvalossa. Sen takia kilpien käyttö kisoissa kiellettiin ja vuosileimauspakosta luovuttiin, konttorien käytännöt , puhumattakaan "suhteista", oli niin erilaisia, ettei kilpailijat olleet millään muotoa samalla viivalla lähtökohtaisesti. Muutoksia jotka olis vaatineet poikkeusluvan oli leimattu normi muutoskatsastuksilla. Käytännössä toi vaatimus tekis sen, että kisasta tosiaan tulis pitkälti paperien välinen. Nykysäännöillä ei enää saa sellasia muutoksia leimattua joita jotkut onnistuivat tekemään tohon 2000-luvun alkupuolelle saakka. Ahtimia ei aikoinaan tarvinut leimata ollenkaan jne.
     
  14. mirage

    mirage 3rd gear

    ..ja juuri siksi ^^^^ siis nää "paperikisat"^^^^olisikin mielekästä ajaa dial-in-kisoja.

    Mä luulen, että harrastajien keskuudessa olisi paljon porukkaa, jotka vois tulla ajamaan katsastetuilla autoillaan itse asettamaansa indeksiin verraten kilpaa.

    Ei niitä todella nopeita katuautoja ole kuin muutama kymmenen ja nekin ajaa kuitenkin jo olemassa olevissa luokissa?

    Lähtökohtasesti luulisin, että 100 autoa sais viivalle, jos ois oikeesti mahdollisuus voittaa.

    Voittamiseen tarvitaan Bracketissä hyvä ts. tasainen kuski ja hyvä auton tuntemus.
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mitäs jos jollain on auton otteessa mainittu auton tehoksi vaikka 300 heppaa ja se pyyhkäiseen vartin vaikka 9 sekunttiin? Ei taitaisi olla katsastuskunnossa... Hylätäänkö kisasta?
     
  16. mirage

    mirage 3rd gear

    ^^^^ eikö tuo ole lähinnä viranomasen ongelma?
    Eihän kisajärjestäjää tuossa kiinnosta muu kuin se, että turvavarusteet on ko. nopeusluokkaan riittävät, auto kävi esakalliolla katsastuksessa :) ja että auto alitti indeksin neljällä sekunnilla>>eli jatkoon meni se naapuriradan 150hp corolla (ajamalla 14,9/indeksi 14,8). :) :)
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    ei oikeen tavota mun maailmaani vieläkään; sekä fyyralla että WCC:llä, hyvinkäällä ja Kiikalassa on myös brakettia johon varmasti pääsee leimatulla vehkeellä missä turvavarusteet ok. Porissa on järjestetty muutaman kerran money brakettia; ei osallistujia, ei katsojia ja homma loppu.
     
  18. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos koneella ei ole niin väliä eikä rengastuksellakaan ja turvavarusteet nopeusluokan mukaan niin sellainen luokkahan on jo olemassa eli FHRA:n street.
     
  19. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Vaikkei niistä indexeistä kukaan pidäkkään, niin kiinteillä indexeillä olisi viivalla "tasaväkisiä" autoja. Heads-up lähdöt ilman elektroniikkaa.

    GIA 8,60
    GIB 10,10
    GIC 11,10
    GID 12,10
    GIE 14,00

    Ja säännöt siihen malliin että millä tahansa saa ajaa, kunhan on ovet ja turvavarusteet kunnossa.

    Suurin ongelma saada testipäiviltä porukka ajamaan kisaa on turvavarusteet, kaarirajan alittavan katuauton rakentaminen ei kuitenkaan vaadi ylitsepääsemättömiä ponnistuksia ja sillähän ei sitten ilman kaaria suhata kisaa. Omaksi eduksi kaikki turvavarusteet ovat, mutta kyllä kaaret syö katuautomaisuutta ja monesti muuttuu paikkalukukin.

    Mun katuauton muutoksia ei muuten mainita otteessa, siinä lukee vain teho ja prosentit, muutokset löytyy vain aken tietokannasta, otteessa niitä ei ole syystä tai toisesta Ja toi GIB sopis mulle kauheen hyvin, kun ei toi rassi mene millään nopeampaa kuin 11,13 :rotfl: :poff:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No eihän toi eroa paljoakaan tuolla aikasemmin esitetystä arviosta että "varmaan tulis 100 autoa ajamaan", eihän siinä oo eroa kuin toi yks vaivanen ykkönen edessä jos kerran noinkin hienosti homma on jo toteutunu että 0 autoa on saapunu todellisuudessa sit ajamaan tollasta räkettiä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!