REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. nysse1

    nysse1 1st gear

    Joo ja mulle ei aukee mitä katuautoja noi fyyran kisoissa ajavat on?Siitä vois ottaa ton street etumerkin pois ja ajattaa sen cd:n :rotfl: No onneks tuntuu noitakin olevan yv viestien perusteella joille aukee :D
     
  2. pile

    pile Gearhead

    hei ei tää ny noin vakavaa oo.eihän ne autot siitä miksikään muutu vaikka sarjan nimi olis "matkalla kuuhun" jos säännöt vaan pysyy samana.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    sitten kyllä muutaisin muutama kohtaa :rotfl: nimimerkillä tilaanko rakettimoottorin?
     
  4. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Ok...Nyssen kanta FHRA:n street kisailujen/sääntöjen suhteen on tässä jo monessakin topicissa tullu selväks mut aukase nyt näille (meille) joille ei aukee et mikä vaikeus on osallistua ja ajaa jo olemassa olevassa sarjassa kuten wcsc? :soosoo:...olis jopa erittäin suotuisat olosuhteet menestyä! Ainiin,eihän se ollu se tärkein vaan ajaminen,rentomeininki ja omat enkat :poff:
     
  5. nysse1

    nysse1 1st gear

    Ensinnäkin tämä ei ole minun idea vaikka topikin tänne laitoin.On 6-8 heppua jotka tätä on ehdottanut/halunnut minä mukaanlukien.

    -Jos fhra järjestää luokan missä katsastetut autot omana tai c/d omana tai vaparit omana tai ilokaasut sallittu niin ajan fyyran sarjan,jotain kisoja ajan myös tulevalla kaudella siis fyyran.

    Mikkoli ja muut uuvatit,ettekai te ole niin hölmöjä noilla jutuilla että luulette jonku pärjäämisen olevan ainoa päämäärä esim mulle.Jos oikeesti haluisin pärjätä niin en varmaankaan ajelis +600 heppasella pikkulohkolla :D

    Onko vinkujat tullu ajatelleks muita?
    On ihmisiä siis muitakin kuin minä jotka haluu ajella normi leimattuja katuatoja vastaan joka ei esim fyyran kisoissa onnistu.
    West coast sarja jota mahdollisuus hyödyntää ja tiedä vaikka ajammekin sen jos ei real street saa tuulta purjeisiin.

    Nyt 10 kiinnostunutta sarjaan.

    -Vain katsastettuja katuautoja
    -Pieni osallistumismaksu
    -Ei suuria sitoutumisia
    -Ei 2 päiväsiä kisoja majoitus ym kuluja
    -Palkintoraha mahdollisuus
    -Vain ne jotka real streettiin osallistuu voi voittaa rahat
    -Mahdollisuus myös turbo euroautoille
     
  6. dd64

    dd64 Gearhead


    Kyllä sä voit ajaa fyyran kisoissa rehellistä katsastettua katuautoa vastaan. Asetut vaan mun vierelle, ja todennäkösesti peset mut 6-0. So what!!??
     
  7. 6v92

    6v92 1st gear

    Minäkin haluan ajaa leimaautolla leimaautoja vastaan.
    jos kaasuilla saa ajaa fyyran kisoissa niin lähden mielelläni mukaan.
    Autollani joka painaa kuskin kanssa 1650kg,688-830hp vaparina moottorista riippuen ei inspiroi lähtemään c/d sarjaan ilman kaasuja.
    Katuauto sarjaan lähden mielelläni liukastelemaan 275 radiaaleilla.

    Börje (yksi ehdottanut/halunnut)
     
  8. nysse1

    nysse1 1st gear

    Ja dd64,ollaan varmaanki samalla sekunttiluvulla joten ei sitä tiedä kumpi vie :D
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tähän voisi perään heittää vastakysymyksen, että miten tämä maanlaajuinen ongelma on sitten fhra:n katsastuksissa estetty?

    En todellakaan väitä, että niin tapahtuu, mutta ihan teoriapohjalla jos asiaa funtsitaan, niin katsastus on katsastus ja ihmiset niitä tekee ihan virallisilla asemilla käyttiksille ja kisoissa kilpureille.

    Rautalankaa: Jos me ei kerran voida luottaa siihen, että mä en saa lähikonttorilta leimaa autoon joka ei ole laillinen syystä X (vaikka ylikokoisen motin osalta), niin miten me on sitten varmistettu että mä en saa sitä leimaa kisoissa autoon, joka ei täytä ryhmäsääntöjä samasta syystä?
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    haluat ajaa leimatulla autolla, mutta silti sun pitäis päästä käyttämään kaasuja, joita ei saa leimattua ollenkaan. Mun mielestä toi on ristiriitaista.
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Noilla katsastuskonttoreilla asiat on miten on, toisilla saat helpommin leiman kuin toisilla ja joskus hyväksytään jotain ihan käsittämättömiä vehkeitä leimaan, vaikkei pitäis.

    FHRA:n kisoissa katsotaan ne asiat mitkä säännöissä vaaditaan katuautoon ja säännöt on kaikille samat toisin kuin noilla leimakonttoreilla. Useimmiten vieläpä samat kaverit käyvät autot läpi kisasta kisaan.
     
  12. jallu81

    jallu81 3rd gear

    mitennii ei saa? onhan tossa noita autoja joissa ilokaasut paikoillaan, mut "käyttö tieliikenteessä kielletty" merkinnät ottees, tms, tms...

    vai onks nekin jonkun tutut leimaamia :eek:

    mut samaa mieltä 6v92:n kanssa..
     
  13. nysse1

    nysse1 1st gear

    Putte,katuautoon tarvitaan leima :rotfl:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Periaatteessa joo mut on tuolla ihan katuliikenteessäkin jonkun verran ja nykyisin yhä lisääntyvissä määrin katsastamattomiakin autoja ja hyvin nekin siellä näkyy liikkuvan ilman mitään leimojakaan :rotfl:
     
  15. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    onks tässä oma lehmä ojassa,jos katuauto katsastettu otteeseen merkityillä varusteilla/moottorilla,niin onko pelkoa etei pärjääkään enää näillä streetti vehkeillä,jossa mimmosta viritystä hyvänsä,josta ei otteessa ole merkintää,kun menis pirssi muuten hylkyyn,jos hyväksymis kriiterinä pidetään otteessa olevia merkintöjä.

    Menee jankkaamiseksi,mutta onko se omistajan vika,jos auto on katsastettu tietyillä merkinnöillä otteeseen ja osa porukasta haluaa kilpailla näillä autoilla.Rehellistä streettiä.

    Auton rakenteen hyväksyy minusta katsuri eikä poliisi,jos joku on saanut sinne hyvät prosyyrit niin sehän on hieno juttu ja katu kilpuria parhaimmillaan.
     
  16. 6v92

    6v92 1st gear

    Putte,anna meidän ajaa rauhassa täällä.
     
  17. nysse1

    nysse1 1st gear

    Juurikin näin 5.7 olssi
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei todellakaan ole sellasen auton omistajan vika. Ja sellasilla autoilla ejtaan kisaa niin länsirannikolla kuin Kiikalassa ja Hyvinkäällä. Uskokaa pois, ei monia noista "nopeista" vessoja ole mikään ongelma katsastaa jos sille päälle sattuu. Toi on nähty useempaan otteeseen, silloin kun fyyralla oli vielä leimapakko veteli Vellamo 8.5 aikoja. Hellman ajeli kaseja myös leimapelillä myöhemmässä vaiheessa, jopa seiskoja pikkusen suhnauttamalla. Mitäs sitte rajotetaan? Mä en tietty tiedä ku oon vast reilut 20 vuotta toa striittii enempivähempi suhaillut aj seuarnnut, mut jos ongelma on se et ei auto kulje tarpeeks eikä sillä pärjää nopeemmilleen, ni mun mielestä oikee avain ei oo se et tehdään säännöt missä arvellaan et se oma auto olis nopein. Sit kun sinne oikeesti tulee joku joka sen tekee ni sama itkuvirsi alkaa taas. Mut ihan sama sinänsä mitä kukin duunaa, ei toi multa pois ole. Kunhan spekuleeraan ja yritän lähinnä vaikuttaa siihen et jos tekee jotain uutta, ni tekis sit edes oikeesti jotain uutta eikä vaan omaa samanlaista hiekkalaatikkoo muiden viereen.
     
  19. nysse1

    nysse1 1st gear

    Mailma on kummallinen.toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja joku molemmista.En ymmärrä jykä mikä sullakin on tota vastaan?Jos jengi ei haluu sitoutua kalliiseen sarjaan ym ja haluu jotain muuta niin ei varmaan väärin keksiä jotain tilalle.Ja mitä vitun väliä sillä on jos joku tule jollain hirmuautolla leiman kanssa ajamaan,terve tuloa vaan,ei se lentokentällä niin helppoa ole sellasellakaan päästellä :D Vai pitäskö puhaltimet sallia et sääkin pääsisit suhaa :D
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eiks puhaltimet sit oo sallittu jos ne otteessa on? En mä suinkaan tuota vastaan ole. Jos ei haluu ajaa organisaatiossa X, eli Kiikala tai WCC joissa on aikalailla samat säännöt mitä tossa on kaavailtu ja joidenka osallistumismaksut on kohtuulliset, niin sit vissiin tarvii ajaa omassaan. Mä vaan olisin kuvitellut et toi ollis ollut jotain muutakin, eikä se suinkaan tarkota sitä et olisin itse siellä koskaan ajanut. Ihan kivasti on tullut tota menestystä jo olemassaolevissakin ksioissa ja sarjoissa et sen puoleen ei tarvi oikoteitä onneen vaikka toi voittaminen sinänsä oliskin tärkeetä. Ainoot käytännön erot jotka mä toistaseks tossa näen Kiikalaan, Hyvinkääseen ja WCC:n on siirtymä ja pro kuusi sportsmanin sijaan. Jos on jäänyt jotain ymmärtämättä, niin valaiskaa toki. Siirtymää noissa muissa ei todennäköisesti ole ihan käytännön syistä; sen asiallinen valvonta vaatii taas enemmän sitä mistä on pulaa, eli henkilökuntaa. Voihan toki olla et siel on mukana myös joku auto joka ei sellasenaan tollasesta siirtymästä suoriudu, mut esimerkiks mulla ei oo sellasta koskaaan ollut. Ja toinen on toi pro kuusi, katuvessalla käytännössä jos keltasen näet niin et ikinä ota punavaloa, eli sillä poistetaan yks häviämisen riski. Elä nysse ole huolissas, ei sota yhtä miestä kaipaa. Tollasella kaavailulla tuo vaan ei mua motivoi osallistumaan järjestelyihin sen enempää kun Fyyran, Hyvinkään, Kiikalan tai WCC:nkään, mut mä koitan pitää sen jatkossa omana tuskanani. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!