Real Street Eliminator ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MadMike, 16.6.2004.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Elikkäs nyt peräänkuulutan onkos autopuolella kiinnostusta sellaiseen hauskanpitoon että ajetaan pieni lenkki maantietä sitten Strippirykäisy, rata-ajo kelloa vastaan jarrumittaus ja kaarrekiihtyvyyden mittaus kenties vielä slalom...tätä on joskus kuulutettu prätkäpojillekkin jotta saataisiin selville jonkinnäköinen konsensus mikä on katu-auto vs. katu-pyörä.

    Ja jos on kiinnostuneita järjestäjiä myös niin saa ottaa privaviestiä...Alastaroa on ajateltu alustavaksi paikaksi.
    Eli nyt löytyykö niitä "kovia" autoja ja prätkiä ja pistetään piste lässytykselle.
    Ei tällaisessa testissä lienee jäänyt epäselvää että vehkeet on katukelpoisia yleis-leluja.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-06-16 21:14 ]</font>
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    no sitten munkin on "urakoitava" jotain kivaa tallista....ei kellään ois Chevy2sta jouten...mulla ois 406 alupatti...
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tonovani SBC :smile:
     
  4. Rokka

    Rokka 1st gear

    Tuohan kuullostaa hyvältä !
    Mukana ollaan kunhan vaunu on liikenteessä.
    Ehkäpä jo ensi kuussa röpröttää...
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Hieno idea, ilmoittaudun ensi kesälle. Pitääpä alkaa tusaan jotain mielekästä :odroll: Ja tosta pitää tehä sellanen että kaikki lajit ajetaan sato tai paisto, katuautoille kelpaa keli kuin keli. Mullon radalle matkaa pihasta 605km niin sehän lienee riittävä "siirtymätaipaleeksi".
     
  6. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Ilmoittaudun....

    Mistä saadaan kellot yms kilkkeet mittauksiin?

    Hei MadMike... paljonko se Donovanin lohko maksoi ja mistä?

    Jussi
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mäki voisin osallistua jos tollanen homma järjestyy ja osallistumismaksut tms. ei nouse älyttömiks. Onnistuis jo tänä kesänä.

    Onks järkkäreillä jo visioita miten eri osa-alueiden tuloksia ynnäillään yhteen?

    Ja niitä mopoja vastaan pitää sit olla jotain tykimpää, mä en ota vastuuta niitten kyykyttämisestä.. :smile:
     
  8. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Tähän olis hyvä saada jonkinlainen sponssi... joku autolehti yms.
    Tuo rata-ajo on vaan vaikea järjestää tasapuoliseksi (erot enemmänkin kuskien välisiä kuin autojen..)
    ...paras olisi jos yksi ja sama kuski ajaisi radalla, mutta kuka haluaa antaa rahareikänsä vieraan mällättäväksi?

    Tosin varmaan helpottaisi tuskaa jos ajaja olisi joku alan ammattilainen.

    Periaatteessa tämä pitäisi saada järjestettyä niin että kaikille järjestettäisiin saman tyypin renkaat jo järjestäjien taholta (vrt Car Craft Street Eliminator), mutta lienee Suomessa utopiaa.

    Eiköhän riitä että käytettävät renkaat ovat kaikki ns. katulaillisia DOT hyväksyttyjä. Onhan sitä eroja niissäkin ja jos haluaa rahaa käyttää niin minkäs sille teet...

    Sen vois lisätä että kaikki osaalueet pitäisi ajaa samalla rengastuksella.

    Jussi
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Voisko se pisteytys olla ihan kaikessa yksinkertaisuudessaan vaikka niin että kustakin lajista voittajalle 1p. toiselle 2p. jne ja jolla lopussa vähiten kertyny pisteitä on se kuningatar. Eli kaikki osa-alueet ois tossa samanarvosia. (Sit tasatilanteen sattuessa ratkastaan voittaja mittomalla hauis ja ynnäämällä siihen huudon desibelivoima ja kertomalla tulos takataskujen korkeudella radanpinnasta, vai mistä se katu-uskottavuus ny koostuukaan;=)
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Huokea vaihtokauppa eli vaihdosa annettiin yksi 454 ja pari 350 pikkulohkoa
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Prätkät jää silloin auttamasti kuvasta pois...
    Kyllä se on niin että jos halua renkaat laittaa paremmat niin laittakoon...mainitaan se sitten kuitenkin tuloksissa.

    No puuhamiehenä tällä haavaa en ole kuin yksin eli saa niitä muitakin innokkaita tulla sohlaamaan tällaiset järjestelyt läpi.

    Pisteytys otetaan oikeastaan aika suoraan Car Craftin Real Street Eliminaattorista/ Road and Trackista.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    rata-ajanottoa varten sataneen vehkeet lainaksi ja jos esim TM innostuu kuten alustavasti ollut juttua joskus niin eiköhän sieltä irtoa mittavehkeet.
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ne jotka haluaa ajaa siviiliautolla hampaat irvessä ajakoot mutta muistakoon että kisa pitää ajaa loppuun asti..keskeyttäjät on asuttamatta peräänpitäjiä.
    Rengastuksista vois antaa pisteitä...eli mitä "huonommat" niin jotain kompenosoinitas....todelliset ajat tulee kuitenkin esiin joten ne hardcoret saanee myös siltä osin jotain..

    Tarkoitus on saada tästä sellainen tapahtuma että kuski on rakentaja ja hyvä myös ratissa...
    Toisaalta mun suunnalta tuttavapiirissä on neljättäkymmentä SM mitalia omaavat kolme kuskia suomen ratasarjoista joten kyllä se osaava kuski löytyy joka ei mällää...mutta raaskiiko joku antaa autonsa kisakuskille on eri juttu.
    Ymmärrän täysin niitä jotka ei uskalla joten tämä on asia jota pitää miettiä..
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toihan kuulostais asialliselta.

    Fyyran mukanaolossa maksaa järjestelyt rekvisiitta tilanteiden varalta eli turvallisuus; vastaavalla tasolla sitä ei kukaan tee halvemmalla koska sielläkin homma tehdään vapaaehtoistyöllä. Toi siis ei tarkota sitä, että mun mielestä fyyran pitäis olla siinä mukana vaan sitä, että ei ne noilla hommilla juuri rahasta. Sitä voi kysellä mitä vastaavat järjestelyt jollain kaupallisella toimijalla maksais.

    Sen verran kuitenkin haluaisin sanoa, että turvallisuusjärjestelyistä on syytä huolehtia kunnolla ja, että kenties jos kiihdyttelyä on niin sille riittäis vaikka 200 metrin matka mikä hillitsis vauhteja. Joka lajissa, niin kiihdytksesä kun muissakin mitataan nimenomaan auto/kuski (/tiimi) kombinaatiota jossa jokaisen osa-alueen tarvii toimia hyvässä lopputloksessa. Noita tasapäisyyskisoja voi sitten käydä ihan virtuaalitasolla.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Fyyralla tai Akklla tai muilla tahoilla ei ole tähän testiin mitään sanomista eikä nokan koputtamista koska tämä on testi ei kisa. Ja näin se pidetään.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Puhut vähän mutta asiaa....Ambulanssitoiminnallaan Fyyra ei rahasta sen tiedä itsekkin.
    Paiklalle luulen että järjestynee kuitenkin joku VPK.
    Niin ja onhan mulla Dodge Ambulanssi sekä EA1 kortti :smile:
     
  17. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Kun tuolla rataosuudella pitäisi mitata AUTON eikä KULJETTAJAN paremmuutta...varmaan tästä syystä ratatesti oli poissa tuosta amerikkalaisestakin versiosta.

    Mutta eipä tuo monellekkaan ole osallistumisen este...hauska olisi itekkin ajaa rataa ja vertailla kulkua.

    Hauskaa olis myös kuulla ammattilaisen mielipide ajokistaan ja miten se vertaa muihin.

    Ei kait kaikki sellaisia "auto crossi" renkaita ostakkaan vaikka säännöt sen sallisivatkin, mutta ovat ne kuitenkin huomattavasti halvemmat kuin mainitsemasi Pilot sportit.

    Itse ainakin harkitsin pitkään Kumho Ecsta rata/katu kumien ostoa ihan jokapäiväiseen käyttöön... kun ei tuolla harrastepelillä noita tuhansia kilometrejä tule mittariin kuitenkaan ja ratapäivillä haluaisi ajaa täysillä.
    Mutta ostamatta jäi...lähinnä liian matalan profiilin johdosta...ei hinnasta.

    Nyt alla Kumho MX joka suht hyvä kompromissi pidon ja kuluskestävyyden osalta (220), mutta kun näitäkään ei voi ostaa euroopasta niin ovatko ne sitten sallittuja?

    Jussi
     
  18. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Nuo omat Kumho MX on UTOG luokituksella 220 AA A. (Tire Quality Grade (UTQG))
    Michelin Pilot Sport: 220 AA A
    BFG G-Force KD: 200 AA A
    Pirelli PZero Rosso: 160 AA A
    Bridgestone Potenza S-02: 140 A A

    Ja sitten vertailuna DOT street competition luokan renkaita...
    Michelin Pilot Sport Cup: 80 AA A
    (tätä varmaan tarkoitit?)
    Kumho V700 Victoracer: 50 AA A

    Lisätietoa luokituksesta: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/general/utqg.jsp

    Hinnoiltaan ne ovat samoissa (tai vähän halvempia) kuin ns. katuversiot.

    Kilparenkaat = sliksit?
    vai?
    (no väännän tästä pelkästään siksi että haluaisin perustella itselle autocrossi renkaiden hankinnan :wink: )

    Hmm...eikös tämä suosisi noita nelivetoja?

    Jos kaikki osallistuvat autot ajavat myös ne rata, slalom yms mittaukset niin pelkät strip kiihdyttimet jäävät silloin jokatap. pois jolloin varttimailin nopeudet eivät kasva aivan mahdottomiksi.

    Uskoisin tuon rata-ajo osuuden koettelevan tuota turvallisuutta monin verroin varttimailia enemmän.

    Jussi
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kaikkihan suosii jotain.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin mutta eikös se ole hyvä tavoite että yritetään minimoida suosimiset.
    Minustakin vartti olisi parempi, 1/8 suosii myös mopoja. 1/4 antaa paremman kuvan kokonaiskiihtyvyydestä.
     

Kerro tästä muillekin!