RedLine dieselin lisäaine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja helppoheikki, 9.11.2005.

  1. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Ostinpa putelin RedLinen dieselin lisäainetta Laakkosen Makelta kun kaveri kehui sen tehneen ihmeitä omalle 6.2 letukalleen. Olen aina suhtautunut skeptisesti näihin "ostos-tv" aineisiin mutta RedLinella on kova maine hyvien litkujen kehittäjänä joten uskalsin kokeilla.

    Eikä ollut turha kokeilu. Käyttiksen kone rupesi varsin pian käymään tasaisemmin ja viimeistään konttorilla käynti vahvisti aineen tehon - ennen lisäaineistusta savutusarvo oli ollut 1,5-1,6 ja sen jälkeen ainoastaan 0,9 :eek: !!!

    Vaikka puteli on kohtuullisen kallis on sen menekki erittäin pientä. Yksi pullo riittää muistaakseni yli kahteenkymmeneen 50 litran tankkaukseen. Voin suositella tätä ainetta varauksetta - eikä tämä ole edes maksettu mainos...

    Lisätietoa redlinesta täältä.
     
  2. jukka63

    jukka63 1st gear

    vähän tuntuu mainokselta :eek: tiedä häntä.ja jos make väittää samaa,menee häneltä uskottavuus.taidampa vaihtaa vauhtikauppaa :(
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Olisinhan toki voinut pitää suuni kiinni ja naureskella hiljaa itsekseni kaikille niille jotka tuskailevat päästörajoja hipovien nokilekojensa kanssa 8) :wink: ...
     
  4. Rytari

    Rytari Gearhead

    olen kans laitellut nyt jonkin aikaa tota redlinea tankkiin pumpun voitelun yms takia, ensin suburbaniin ja sittemmin tohon blazeriin, kumpaakaan en ole päästöjä mittauttanut ja blazeen ei tarvikkaan, mutta burbani ainakin kävi tasaisemmin tolla "ruuvatulla" pumpulla ton redlinen kanssa, laitttelin ennen tankkiin vaan 2t öljyä, mutta sitä täytyy olla kauheet varstot tohon rL:n verrattuna, omani sain kkoy:ltä mutta hinnasta ei mulla ole mitään hajua, paljos se sitte maksaa, toi viimmenen pullo kun on puolillaan ja 2t öljyyn en ajatellut palata
     
  5. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Jaa onko se kauppiaan vika jos myy hyvää tuotetta? Et taida tuntea Redlinen tuotteita - Redline valmistaa kenties parhaat öljyt, ainakin prätkäpuolella kireämpiä HD-moottoreita rakentavat tunnustavat niiden erinomaisuuden. Toki ne maksavat moninkertaisesti sen mitä tavallinen kymppinelikymppinen mutta elämä on...
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Oliko savutusmittausten välillä pitkä väli? Kyllähän näitä hyviä "taika-aineita" toki löytyy ja varmasti hyvä aine poistamaan turhan savutuksen!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitäs ihmeellistä siin on jos toinen öljy/lisäaine on parempaa. maalien vahatestejä jos luette, on niissä huomattavia eroja. miks voitelupuolella ei voi,hä?
     
  8. karjalai

    karjalai Gearhead

    Itse käytin Redlinen RL-2:sta 6.5TD Suburbanissa. Tuloksena jumittava suutin rupes pelaamaan joten savutus väheni huomattavasti.

    Lisäksi ko. auton ruiskupumpun valmistaja Stanadyne suosittelee lisäaineen käyttöa pumpun voitelemiseksi.. syynä voipi kyllä olla että Jenkkilässä tuo diesel on laadultaan vähän mitä sattuu.

    Tuo kaksitahtiöljy saattais ajaa saman asian mutta ainakin tuota RL-2:sta on tosiaan näppärämpi käyttää..
     
  9. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Kyse on normaalista katsastusvälistä (yksi vuosi) ja tallessa on laput muutamalta vuodelta. Noiden vuosien aikana arvo oli tasaisesti 1,5-1,6 ja nyt siis 0,9.
     
  10. KimT

    KimT 1st gear

    Täällä käytiin toisaalla pitkä keskustelu bensa ja asetoni, se käy yhtä hyvin dieseliin. 60 ml 40 l naftaan. Ei ole savuttanut enää, 1 l maksaa alle € 1,- .
    Tankkaapa biodieseliä tankkiin, katso arvot ja varsinkin sen 30-kertainen voitelevuus tuolta www.vegoleum.fi/usage_fin.htm kun puoli tankkia on mennyt, eikun konttorille. Ne luulee, että niiden päästömittareissa on jokin vika. Heh! Käyttis-Audissa Tdi sain hommattua aikaisemmin syksyllä tätä. Biodieselin saatavuus on vielä huono. Toisaalta jos voitelevuutta hakee, toimii tavallinen rypsiöljy paljon paremmin kuin 2T-öljy. Kokeiltiin tuossa kesällä erääseen vanhaan dieselrotiskoon pelkkää rypsiöljyä. Joku sai tukusta halvalla, joten 40 l sitä ja menoksi. Kävi siinä missä mikä tahansa muukin diesel. Kylmällä ei vain pelkällä esteröimättömällä ruokaöljyllä voi ajaa, mutta kesällä aivan hyvin.

    Tuolla oma biodiesel http://journeytoforever.org/biodiesel_make.html
     
  11. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Tuskimpa nuo kisamiehet huvikseen kippaavat tuota redline 85 PLUS ainettakaan ratakuormureiden tankkiin. Itselläni on myös hyviä kokemuksia tuosta samasta aineesta hieman kevyemmässä kisadieselissä. Enpä usko että tuo helppoheikin kehuma RL-2 ainekkaan mitään turhaa litkua on.
     
  12. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Duunissa traktori käy useita tunteja tyhjäkäynnillä päivässä ja savutus alkoi olemaan silmin nähtävää. Pariin tankilliseen RedLineä ja kyllä se p..rkle vaan toimii - ei savuta enään.
    Nykyään kaadan suoraan tankkaussäiliöön seokset valmiiksi.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Enpä laittaisi mitään litkua ainakaan GM:n dieseleihin...
    Kokemusta pitäisi noista olla vähintään 3 vuotta. Savutus voi hävitä vähäksi aikaa, mutta kalliit on konerempat voi olla sitten edessä ( jos litkuja ei ole edes kunnolla testattu!)
    Olkaa varovaisia; aina!
     
  14. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Tuota menoa kun kehut, niin kohta on rypsiöljyssäkin polttoainevero. Milläs sitten munkit paistetaan :)

    Ei, mutta vakavissaan: voiko tuota munkkiöljyä käyttää sekaisin Nesteen dieselin kanssa, vai oletko ajanut tankin ensin tyhjäksi? Oletko joutunut ruuvaamaan säätöjä?

    Olisi aika metkaa, jos voisi tankata d-autoon vuorotellen dieseliä, vuorotellen ruokaöljyä - mitä milloinkin sattuu halvalla saamaan.

    Hmmm. Pitääkin muuten lähteä iltapuhteeksi tavaamaan lakia polttonesteiden verotuksesta. Mitä se mahtaa sanoa verottomalla polttonesteellä ajamisesta... :cry:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    - Ainakin nuo henkilö-autodieselit eivät siedä mitään paskaa sisälleen.
     
  16. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    En todellakaan kaataisi mitään Motoruppia tai muuta taikalientä autoihini, RedLine painii täysin eri sarjassa - siinä firmassa kehitellään voiteluaineita tosissaan ja ainakaan jälleenmyyntihinnan perusteella ei materiaaleissa pihistellä. Eli tässäkin pitää tehdä selvä ero näihin "rahat pois hölmöiltä" tuotteisiin. Kenties Redlinenkin myynti kärsii siitä että moni sekoittaa sen näihin edellä mainittuihin "ostos-tv"-metkuihin.
     
  17. Rytari

    Rytari Gearhead

    en tiedä, taas on yhtä monta mielipidettä kun on käyttäjääkin, itse olen tota laittanut saatuani aineet ja käyttökehoituksen rempatun syöttöpumpun mukana myyjältä, ja hyvin näytti pelaavan...
     
  18. KimT

    KimT 1st gear

    Olin itse mukana kaatamassa rypsiöljyä tämän kaverin VW Jwtta -86 1.6 diesel, ahtamaton. Eräs naapuri on ravintoloitsija, joten tukusta 4 kannua a' 10 l. Tankissa oli arviolta 10 l dieseliä pohjalla, koska piripintaanhan tuo tuli. Minkäänlaisia säätöjä ei tehty, ei muuten edes tullut mieleenkään. Ja miksi olisi? Värkki käyntiin laakista ja menoksi. Ei savuttanut, ei tapahtunut mielestämme mitään, auto vain kulki ja kulki. Omistajan mielestä moottorin ääni hieman pehmeni jonkun 50 kilsan jälkeen. Päätettiin jättää auto pihalle ja katsoa mitä tapahtuu kun pakkasia tulee, mutta eihän niitä tänne pk-seudulle ole edes luvassa vielä!
    Aika ajoin käynnistetty, laakista käyntiin. Nuuhkittu sieltä pakarin puolelta, kai siellä jokin nakkikiskan haju tulee.

    Asiassa ei ole sinänsä mitään uutta. Tuulilasi lehti ajoi jollain vastaavalla bioöljyllä -97 Tdi Passatilla, oli saman vuoden lehdessä juttu. 3 MB taksia ajoi Seinäjoella koemielessä oliko -98 jollain kasvisöljyllä, paitsi ei talvella. Kyllä näitä löytyy. Varsinkin euroopasta löytyy tuhansia autoja jotka on netissä listannut itsensä, millä autolla, kilometrit jne. Laitan linkin jos löydän ja muistan. Tuossa alkajaisikis USA biodieselsivu, keskivaiheilla linkkejä vaikka minne: www.allpar.com/ed/biodiesel.html

    EDIT: Joo, löytihänse nixmannien sivu, 61 sivu vaikka mitä, uutta ja vanhaa: http://rapsdb.rapsinfo.de/index.php?mar ... astTouched

    Näin engelsmannit paistavat munkkinsa: www.vegetableoildiesel.co.uk/fuelsdatab ... /index.php Britit ovat havainneet, että jotkin Lucaksen pumpuilla ajavilla on ollut jonkinsorttisia ongelmia, 95% niistäkin toimineet mainiosti. En yllytä ketään tähän, mutta öljy palaa, jo yli 2000 v. sitten. Biodiesel verollisena maksaa Suomessa € 0,95/l www.vegoleum.fi , (paina suomen kielilippua)kai valmistus siitä leviää?
    Kaupan rasva on siinä 0,90 litra pienissä erissä. Mutta jos diesel joskus karkaa € 1,20 -> niin...???
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin, nyt löyty oikein asiantutija :odroll:
    Sulla kun näyttää olevan tuota tietoa niin vastaappa että kuinka paljon redlinellä sitten on kokemusta? Entä kuinka hyvin ovat testanneet tuotteen?
     

Kerro tästä muillekin!