Rele hukassa Pontiac Catalina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jussi Camino-64, 16.7.2012.

  1. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Missä sijaitsee fyysisesti Pontiac Catalinan (1966) horn relay?
    Auto tullut rapakon takaa ja pitäisi mennä katsastamaan mutta ruuppari sounditon. Virtaa kun lykkää suoraan torveen, niin soi kyllä.
    En oikein usko, että ratissa olisi vikaa.
    Pitäisi löytää tuo perhanan mokkula mutta tästä autosta en sitä löydä.
     
  2. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Saman ikäluokan Bonnevillessä se oli muistaakseni siinä jäähdyttäjän tukiraudassa, kuitenkin akun lähellä. Eikö johtoja seuraamalla näe yhtään mihin ne menee?
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Tuon näkönen kokkare sieltä pitäs löytyä, jos oletetaan että se on orkkis kuosissa...

    [​IMG]
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    64 mallissa se on keskellä sisäloksua ja startin päävirta eli paksukaapeli kulkee sen kautta.Hyvin persoonallinen ratkaisu.
    torville lähtee gm vehkeissä yleensä tummanvihreet piuhat eli sellasia pitäs releen perseestä lähteä.
     
  5. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Akun vieressä tavallaan vasemman lokarin sisällä on katkottu johtoja ja tehty liitoksia. Alkaa tuntumaan, että on rapsittu koko rele pois prkl.
    Mitäs nyt? Minulla kun ei ole edes piirikaaviota tähän vuosimalliin, eikä yleensäkään Pontiaciin. Edelliseen kärryyn minulla olikin hyvä aineisto.
    Jos saisi edes kaavion, voisi ruveta virittelemään relettä väliin.
    Katsuri tuskin päästää läpi ilman torvea, joten nyt on hyvät neuvot kalliit.
     
  6. jublomb

    jublomb 1st gear

    No rauhotu nyt hyvä ihminen,eihän se torven toimimattomuus aiheuta kuin,korjauskehotus merkinnän katsastuspaperiin,jos et ennen sitä leimahetkeä kerkee vetää uusia johtoja. :odroll:
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Luulin että kyseisen releen kytkentä olisi ihan yksinkertainen, mutta eipä olekaan. Sieltä kautta menee eri vuosimalleissa laturille, jännitteensäätimelle, varoitussummereille yms. johtoja. Tuollaisen löysin samanikäiseen Chevyyn, tuskinpa niissä isoa eroa on.

    http://www.auto-wiring-diagram.com/wp-c ... el-air.jpg
     
  8. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Kiitti tosta kaaviosta. Ei kai Chevyissä paljon eroa luulisi olevan GeeÄmmää kaikki. Chevyissä johtojen värit voivat olla kyllä eri mutta jos löytäisi logiikan. Pitänee huomenna miettiä.
    Enkä oikein oikeesti muutenkaan hermoile, ei mene takuulla muutenkaan ekalla leimaan. Runkonumerot sun muut raaputtamatta.
    Olikos siinä muuten joku aika minkä sisällä pitää mennä ekan kerran katsastusasemalle kun tulli on leimannut paperit?
     

Kerro tästä muillekin!