Remmiä kiukuttelijoille! Uus sarja kesän katuautokahinoihin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Shining Whit, 18.1.2020.

  1. RcT

    RcT Gearhead

  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Remmiraportti, Kiikala Burn Out Party


    Katsastus alkoi kahdeksalta aamulla ja kaikenkaikkiaan se kesti sen verran pitkään ettäkilpailun aloituskin hieman myöhästyi. Olosuhteet olivat mainiot, ja Kiikalan uusi pinta hyvä. Pito ei ollut aivan huippuluokaa vielä paitsi burnisalueella, mutta baana on tasainen ja leveä ja pitokin aikaisempaan verrattuna vähintään kohtuullinen.


    Lajittelut ajettiin ryhmittäin. Remmiautoja oli saapunut paikalle vain viisi kappaletta.Ekan osakilpailun voittajalla Iiivosella ja kisan nopeimmalla Vanhamäellä oli esteitä eivätkä päässeet paikanpäälle. Tilalle tuli uutena yrittäjänä Niklas Ritalahti 340 Dusterilla joka oli aivan juuri saatu nippuun.


    Lajittelua ehdittiin ajaa kolme kierrosta. Uuteen järjestelyyn kuului erillinen koottu paluu 5-6 parin jälkeen joka venytti ajamista niin että tahti oli varsin verkkainen. Ei päässyt kuskeja vilu line upissa yllättämään…, yks putsasuta vaatinut rasvauskin tapahtui. Mutta kolme kierrosta on aikalailla riittävästi. Tällä kertaa kaavio muodostettiin ajan perusteella, ja lajittelutulokset oli seuraava, matkana jälleen 1/8 maili eli 200 metriä rapiat.


    1, Kieku Salo, 70 Duster 400, 6,955/169,25 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/DRU_7919.jpg


    2, Juha-Pekka Lehtinen, ’60 Chevy Delivery 498, 7,145/161,58 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5891.jpg


    3, Niklas Wasström, 70 Charger 466, 7,398/160,28 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5893.jpg


    4, Tomi Pellinen, pakast veetty GMC S15 427 SBC, 7,632/150,06 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5970.jpg


    5, Niklas Ritalahti, 70 Duster 340 9,713/78,74 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5890.jpg


    Laitteet toimi muuten hyvin, ”ei vaan mee mihkään”, mut Niken Dusteri puski vähän öljyä suodattimen jalasta minkä takia ajot jäi yhteen. Miken eka kerta manuaaliautolla radalla, aika ei edusta auton potentiaalia ja se korjaantunee jo Hyvinkäällä.


    Pudotuskisa ajettiin Brakettina jokaisen kuskin ilmoittamalla kiinteällä indeksillä

    Lajittelun ykkönen Kieku Salo sai soololähdön ja jatkoon. Toisessa parissa piti olla tuplanikkelähtö, mut toisen jäätyä pois Nikke jatkoon soololla, ja Chargerilla. Kolmannessa parissa J-P Deliveryllä pudotti Pellisen sitimaasturin.


    Semikierroksella ekassa parissa Nikke pudotti Kiekun, ja finaaliin toistamiseen Kiekun ajaessa alle ja uuden oman enkkansa 6.8. J-P kaaviosoololla finaaliin.


    Finaalilähdössä JP:lle ratkaisevasti parempi reaktio ja enismmäisenä maaliin iman breikkausta ja punavaloa, joten voittajan oli helppo hymyillä leetukan tuulilasin takaa!


    Palkintojenjaot asianmukaisin menoin ja kohti sarjan viimeistä osakilpailua joka on jo ensi viikonloppuna Hyvinkäällä. Toivottavasti remmiahdinautojen omistajat aktivoituvat ja tuovat laitteensa viivalle. On mukavampaa mitä enempi autoja ja suurempi kaavio, ei tarvi olla niin arka ja ujo, pääasia tossa touhussa on hauskanpito ja yhdessäolo samanhenkisen väen kanssa! Joukkoon mahtuu ja sopii kyllä! Rohkeesti paikanpäälle ajoissa ja ilmottautumaan jos ei sitä ole vielä tehty!


    Ennen finaaliosakilpailua pistetilanne on seuraava:


    1 Niklas Wasström 160 pistettä

    2 J-P Lehtinen 158pistettä

    3 Kieku Salo 145 pistettä

    4 Tomi Pellinen 126 pistettä.

    5 Seppo Iivonen 81 pistettä

    6 Marko Vanhamäki 80 pistettä

    7 Niklas Ritalahti 62 pistettä


    Ja koska elämme epärehellisessä ja epäoikeudenmukaisessa maailmassa, pistelaskusysteemi muuttuu. Osallistumispisteet voi jatkossa tienata vain kerran, eli hyvinkäällä vain uudet osallistujat saavat osallistumispisteet. Ja jottei touhu olisi liian selkeetä kenellekään niin finaalikisassa pärjäämispisteet ovat kolminkertaiset. Eli sekä laijttelun ykköselle että pudotuskisan ykköselle luvassa 91 pistettä, joten kokonaispistetilanne on vielä täysin auki!

    Miltäs tää kuulostaa?


    Facesta löytyy Ritalahden Niken ottama videopätkä pudotuskisan ekalta rundilta.
     
    MIAMIDRAGRACING, Herje ja rotax tykkäävät tästä.
  3. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Koska JP pitää kunniakkaasti meidän pirkanmaalaisten lippua korkealla, päätimme laittaa koronasta huolimatta desifioidun hatun kiertämään. Pyrkimyksenämme kerätä rotestiraha(500€) varmuuden vuoksi.(Riittääkö summa?)
    Sinetöimme kerätyn summan, lyhennettynä tietysti, ruskeaan kirjekuoreen jonka sopivan tilanteen tullen tiimi sujauttaa Fyyrerin kumipalttoon povariin, jos ei sitten päätä itse käyttää summaa parempiin tarkoituksiin.
    Toimenpiteellä pyrimme varmistamaan pirkanmaalaisen menestyksen hienossa sarjassa sekavasta pistelaskukaavasta huolimatta. Tai juurikin sen ansiosta.
     
    Catiska, MIAMIDRAGRACING, three hundred ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Korruptio näissä ympyröissä on paitsi suotavaa, myös mahdollista. Hyvinkäällä jaetaan myös sarjan tavarapalkinnot sekä kerääntynyt sponssiraha vielä toistaiseksi jäsentymättömän kaavan mukaan.
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  5. Herje

    Herje Gearhead

     
    Red chevy ja kuula tykkäävät tästä.
  6. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Kauden ensimmäinen remmikisa ajettiin 24.7 Hyvinkään lentokentällä. Luokkaan oli ilmoittautunut 8 kilpailijaa, mutta kun selvisi että luokka ajaa viimevuotiseen tapaan 200m, lipesi 3 kisaajaa muihin luokkiin. Se heille suotakoon.

    Lajittelut alkoivat 11.00 ja ajoneuvoja oli paikalla kaiken kaikkiaan n 150. Tämä tiesi sitä, että lajittelukierrosten välissä ei paljon varikkopilttuuta kulutettu vaan autot tuli ajaa vedon jälkeen suoraan lineuppiin mikäli halusi päästä ajamaan. Varsinkin kun ohjaajakokouksessa ilmoitettiin että lajittelut pyritään saamaan päätökseen klo 14.00. Joten meidän luokan dial in ajat tuli myös kerätä klo 14.00 ja toimittaa ajanottoon. No lajittelu tosin näytti venyvän n klo 15.00 saakka parin nopeasti siivotun radan rasvauksen johdosta.

    Itse remmiluokan tai minkään muunkaan luokan ajattaminen tuossa kaaoksessa ei luokittain onnistunut, mutta pääasia että edes päästiin pari lajitteluvetoa ajamaan. Jotkut jopa kolme.

    Lajittelun kärkipaikan otti Jarmo Tynjä Chevy -55, 7.074 ja 168 kmh.
    Kakkosena J-P Lehtinen Chevy delivery -60, 7.084 ja 166 kmh.
    Kolmonen oli Timo Luukkonen Dodge Dart -65, 7.361 ja 162 kmh.
    Nelonen Seppo Iivonen Corvette-79, 7.456 ja 155 kmh.
    Vitonen Tomi Pellinen Gmc S 15, 8.450 ja 138 kmh.

    Lajittelun perusteella saatiin kuin saatiinkin kaavio tehtyä monien käänteiden jälkeen. Lopputulemana oli 4 kaavio ja Pellinen ulos. Harmittava tilanne Pellisen kannalta etenkin kun ehti ajaa kokonaista yhden lajitteluvedon.

    Ekassa semissä vastakkain asettuivat Tynjä ja Luukkonen. Molemmat rötöstelivät, Luukkonen punavalo joten Tynjän breikkaamisella ei liiemmin ollut merkitystä. Ajat
    , Tynjä 7.007 ja Luukkonen 10.184. Tynjä finaaliin.

    Tokassa semissä vastakkain Lehtinen ja Iivonen. Iivonen ajoi 7.583. Lehtinen ajoi päivän parhaan remmiajan 6.939 mutta breikkasi dial in aikansa kympällä. Iivonen finaaliin ja Lehtinen pronssiotteluun.

    Pronssiottelu ratkesi jo viivalla. Luukkonen otti hyvän reaktion ja paineli Lehtisen tavoittamattomiin. Ajat Luukkonen 7.561 ja Lehtinen 7.051.

    Finaali oli tasainen. Sekä Tynjä että Iivonen ottivat hyvät reaktiot. Dial in aikansa perusteella hieman aikaisemmin matkaan päässyt Iivonen piti johtonsa maaliin asti ja voitti näin kauden avauskisan viimevuotiseen tapaan. Ajat Iivonen 7.663 ja Tynjä 7.304.

    1. Seppo Iivonen

    2. Jarmo Tynjä

    3. Timo Luukkonen

    4. J-P Lehtinen

    5. Tomi Pellinen

    Palkintopöytää tarkasteltaessa hämmästeltiin missä olivat Back to the Roots sarja perinteiset palkintokultaharkot. Ehkä ne saadaan takautuvasti toimitettua järjestelykoneiston palattua ulkomaankomennukseltaan.

    hautaRane

    Ps Pisteet jakaa Fyyreri
     
    Muokattu: 26.7.2021
    fury69, MaxDura, kede -57 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Kauden toinen Back to the Roots kahina käytiin perinteisissä Burnout Partyissä. Liekö meterologi Kerttu Kotakorven perjantainen sääloitsu sitten karkoittanut kilpailijoita, sillä paikalla oli luokassa kuin luokassa hieman vajaalukuinen edustus.

    Remmiluokkasta paikalle olivat päässeet ainoastaan JP Lehtinen Deliveryllään ja uutena yrittäjänä edellisen kisan Valtakunnanvaraohjeistaja R Hautamäki, Impala 60. Näin ollen tarvitsimme Valtakunnanvaraohjeistajan varahenkilön. Tähän suostui Toni JP:n tiimistä.

    Kertun sääennusteet menivät tälläkin kertaa hieman vihkoon ja sää kääntyikin kisan kannalta parempaan suuntaan. Kisa pääsi alkamaan hieman myöhässä, mutta pääsi kuitenkin. Noin puolen tunnin ajon jälkeen taivas jälleen repesi ja vettä tuli suuren maailman tyyliin eli todella paljon. Ehkä tässä vaiheessa Kerttuakin hieman hymyilytti kun luuli laatineensa onnistuneen ennusteen. Mutta tästä sisuuntuneen itse aurinko työnsi sadepilvet syrjään ja aloitti ansiokkaan radan kuivauksen, yhteistyökumppaneinaan tuuli ja rataa kiertävät ajoneuvot. Eikä aikaakaan kun rata oli jälleen liikennöitävässä kunnossa.

    Tästä viivästyksestä johtuen järjestäjä ilmoitti että ajetaan pelkät lajittelut ja palkinnot jaetaan sen perusteella. Ja eikä tässä vielä kaikki. Sade oli kastellut sähkönsyötön elämänlangan ja siitä seurauksena hävisivät virrat ajanotosta. Pikaisten toimenpiteiden jälkeen saatiin sähköt jälleen palautettua ja näin loppupäivä lasketeltiinkin auringon paisteessa. Päivään mahtui vielä yksi valitettava konerikko, josta syntyneen radan rasvauksen seurauksena kolmas kierros ajettiin vain yhtä rataa käyttäen.

    Itse remmikisaan uusi ohjeistaja laati uuden systeemin. Koska kisaajia oli vain kaksi, laskettiin jokainen lajitteluveto omana suorituksenaan ja näin kunniataulukosta muodostui seuraavanlainen:

    1 Lehtinen 6,84
    2 Lehtinen 6,95
    3 Lehtinen 7,81
    4 Hautamäki 8,49
    5 Hautamäki 8,52
    6 Hautamäki 8,93

    Lehtiselle siis kolmoisvoitto ja palkinnoksi iso, keskikokoinen ja pieni tynnyrillinen rahaa.
    Hautamäki sai neljännestä sijasta kolmipyörän.

    Lisäksi Toni jakoi tyylipisteet seuraavasti: Lehtinen 13849, Hautamäki 11375.

    Mutta koska raskaat pisteet ratkaisevat ja niihin voi vaikuttaa ainoastaan Fyyreri, on pistetilanne vieläkin avoin.

    Täältä tähän.

    hautaRane
     
    Herje, kede -57, Delivery1960 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!