Remmiahdettu vai turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Marvä, 18.1.2022.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Edelleen auto on Challenger 6.1 srt. On niin paljon puhetta ja väittelyä kyseisestä ikuisuus kysymyksestä. Pakokaasun avulla turbiinia pyörittävä vai oman koneen ja erikokoisten välityspyörien avulla?

    Mvä
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Koska kyseessä LX kori, niin Procharger, torqstorm yms on helpoin. Ja suht helppo vaihdella hihnapyöriä.
    Ruuvi/roots ahdin seuraavana.
    Turbolla helpoin saada keskivääntöä ja kun nälkä kasvaa syödessä, niin helpoin saada lisää tehoa. Mutta sijoituspaikat on hankalat, teki sit yhdellä tai tuplana.
    Hinnat taitaa pyöriä aika samoissa.
    Ehkä kyse enemmän, paljon haluaa tehoa, tekeekö asennuksen itse vai teetättääkö, budjetti yms.
     
  3. Marvä

    Marvä 1st gear

    Näinhän se. Kyllä mä kallistun ahtimien suuntaan ihan jo asennuksen takia. Kyllähän tolle kennen 2.8 ahtimelle jossakin ohjeessa luvattiin riittoa aina 1000hv saakka. No suht helposti kuitenkin 600hv ja kyllä se jo käyttö ja cruisailu autolle riittää.
     
  4. challenger500

    challenger500 Gearhead

  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Siihe ku lisäävielä tullit, alvit ja muut herskat päälle..
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Käyt hakemassa itte. Purat siellä paketista ja vähän sivelet vaseliinia osiin ja … tullaat matkatavarana purkaamo-osia diy kuitilla.

    Kallis on silti.
     
  8. Marvä

    Marvä 1st gear

    Voisiko noita shipping kuluja saada pieneksi jonkin liikkeen kautta yhteistilauksella. Mikä se kontti homma oli jossa tulee kamaa isompia määriä?
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Esimerkiksi Usarahti. Tavarat tilataan niiden terminaaliin ja sitten ne tulee lopun matkan kontissa. Toimii, mutta korona-aikoina aikataulut ovat lipsahdelleet syistä, joihin ei voi vaikuttaa.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Monesti isoilla firmoilla tarjouksia (kalliimmissa osissa) ilmainen rahti jenkkien sisällä. Eli kamat ilmaiseksi(rahdiltaan siis!) johonkin kontittajalle ja tommonen ahdinpaketti tulee veden yli ehkä 100-200€ kuluilla. Mutta toki silti tullit ja alvit. Ite käytin Finn-Us putiikkia ja toimi hienosti.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä tuli konepelti jenkeistä, Ebay rahti 700€, mutta Benzboys kautta rahti oli 100€.
    Eli jos kiire ei ole, niin rahtifirman kautta kontissa.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja E85, koska ahdetut tykkää siitä. Pitää muistaa myös polttoainepuolen muutokset. Helpoin bensalla on tietysti Hellcat muutokset. Demon muutokset tuplapumppuineen on sit jo kalliimpi.
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Facebookissa näkyy välillä Hellcatin ahtimia myytävänä, jenkeissä toki et pitäis olla jiku linkki siellä päässä. 3000$ ja sillee hinnat.
     
  14. Chevette

    Chevette 3rd gear

  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    No siitä kiireesti kaupoille
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muokattu: 20.1.2022

Kerro tästä muillekin!