Rempan jälkeiset murheet... th400

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Dart-74Black, 25.5.2008.

  1. Dart-74Black

    Dart-74Black 1st gear

    Olin eilen kaverin apuna kun asennettiin GM:n tuotteeseen konetta ja lootaa paikalleen. Kone rempattu, lootaa ei. Loota oli pelannut ennen irroitusta hyvin. Kone oli nostettu lootan kanssa pois ja nyt se nostettiin lootan kanssa takas paikalleen. Lootassa uudet öljyt ja suodatin. Nyt kone käy nätisti mut lootasta vaihteet hukassa. Vipu kepiltä vaihteistoon tarkistettu moneen kertaan. Pykälät tuntuu vipua käännettäessä mut mitään muuta ei sitten tapahdukkaan. Ei edes yritä vetää / kuormittaa millään vaihteella. Mikä meni vikaan, vai menikö mikään... Kaveri oli ite laittanut lootan ja koneen nippuun joten en ollu sitä näkemässä. Turbiinin pultit vetolevyyn tarkistettiin ja ne oli kaikki kiinni. Mistä vois lähtee vikaa ettiin??????
     
  2. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Onhan siellä tarpeeksi öljyä?

    Laatikon asennuksesta sen verran että kannattaa laittaa ensin turbiini laatikkoon sitten paikoilleen ja sitten vetolevyn pultit kiinni.
     
  3. repecab

    repecab 1st gear

    Turbiini täytyy ehdottomasti laittaa paikalleen laatikkoon ensin ja pohjaan asti jos laitettu väärin = öljypumpun rattaat rikki. Tai öljyä liian vähän tai suodatin ei paikallaan, löysätkää varovasti lauhduttajan putkea,kiertääkö öljy lauhduttajan putkissa?Jos ei vika ehkä jossain näissä.
     
  4. Dart-74Black

    Dart-74Black 1st gear

    Soittelin kaverille, oli kuulemma laittanut ekaks turbiinin lootaan. Sit laatikko huulille. Lootan / koneen pultit heppiin eli ei läheskään kiinni asti. Sit se oli kiinnittäny turbiinin vetolevyyn ja lopuks vasta kiriny kone loota paketin nippuun. Eli voisko olettaa ton öljypumpun sit olevan paskana. Onko mimmonen homma laittaa ja onko voinu jotain muuta vielä särkyä... Otettiin eilen lauhduttimen putkea löysälle ja näytti siltä ettei ölppä kiertäny.
     
  5. repecab

    repecab 1st gear

    Ensin laatikkoon turbiini PERILLE asti, sitten kone ja laatikko yhteen niin että turbiini varmasti pyörii vapaasti koko ajan, ja vasta viimeisenä turbiinin pultit, ilmeisesti rattaat nyt paskana, älkää käyttäkö ettei hajoa koko pumppu tai turbiini. Rattaat+ uusi hela + uusi stefa. ne saatte esim. jn tradingista tai Koskiselta, ei vielä välttämättä kallista tässä kohtaa
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oikean turbiinin syvyyden voi vielä loppuvarmistaa pulttikehää kiristetäessä siten että kun kone ja laatikko on toisissaa kiinni, pitää turbiinin pyöriä vapaasti. Siis ennenkuin vetolevyn pultit on kiinnitetty.

    Jos se roottori on hajonnut, niitä (ja ulkokehiä) saa uusia esim. Hartolasta Koskiselta, pitää vaan mitata roottorin paksuus. Niitä on eripaksuisia. Asennus on aika helppo, öljypumppu irti ulosvetovasaralla (kaksi kierrereikää) ja kasatessa pumpun puolikkaat pitää linjata tarkasti (ei ole ohjureita näissä).

    Roottorin eheyden voi tarkastaa ennen pumpun irrottamista katsomalla stefan välistä että oko kynnet kiinni roottorissa (pyörittää esim. pikkuruuvarilla).
     
  7. Dart-74Black

    Dart-74Black 1st gear

    Löytyskö jostain räjäytyskuvaa tosta th400:sta? Kaveri kyllä sano et saattaa viedä sen jollekin pajalle laitettavaksi. Tietääkös joku hyvää ja edullista loota korjaamoa Keski-Suomesta?
     
  8. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Tarkistakaa vielä kertaalleen se öljymäärä. Tein ite totaalirempan TH350 lootaan uudella turbiinilla + isolla jäähdyttimellä, niin sinne meni yhteensä joku 11 litraa sitä automaattiöljyä. Eli meni jokunen tovi, että sitä öljyä rupes olemaan joka paikassa ja P-asennossa tikku rupesi näyttämään sopivaa määrää.

    Toi turbiinin pohjaan laittamatta jättäminen kyl kuulostaa pahalta.
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Joo öljyä tosiaan menee jotain 11L luokkaa.

    Kerran pyysin kaveria tuomaan öljyä rempan jälkeen ja sanoin että on ihan tyhjä. Toi oikeen kolme pikku purkkia :wink:
     
  10. OL

    OL Gearhead

    jos ei tule lauhduttajan kummastakaan lähdöstä reippaasti öljyä
    pumppu pois pelistä. jos öljyä tulee
    niin 8purkkia pitäs riittää ja joku vaihde löytyä
    jos ei niin manual valve ei ole itse vivustossa kiinni
    jos koneisto on olut irti. jos ei ole itse koneistoa irroitettu
    niin vika on laatikon etupäässä tai turbiini ei jopa ole ollut pohjassa
    olenkaan... jos öljypumpun hahlot ovat vielä ehjiä!
     
  11. terence hill

    terence hill Gearhead

    Tuli sellainenki mieleen,eikö tuossa nelisatasessa oo suodatin putken päässä?
    Onko se O-rengas ehjä?
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Suodatin on putkellinen ja yläosassa on O-rengas.
     
  13. Dart-74Black

    Dart-74Black 1st gear

    O-rengas oli ehjä ja suodatittimen sovitus putkeen ok. Öljyä laitettiin lähes 10litraa joten sen vähyydestä toi ei voi olla kiinni. Huomenna otetaan loota irti, mites ne öljypumpun rattaat pääsee katteleen. Onko asennus helppoo vai kannattaako kääntyy alan pajan puoleen. Joskus yks ammatikseen lootia korjaava asentaja sano et se ei tee muutaku täysiä remppoja niin ei tartte takuiden kanssa tapella. Onko joku teettäny th400:een rempan, mitä se on tullu maksaan?
     
  14. repecab

    repecab 1st gear

    Öljypumpun rattaita voit pyöritellä pienellä ruuvarilla turbiinin akselin juuresta, kyllä sen huomaat onko sisempi ratas vielä yhdestä palasta vaiko poikki. Käytä Hartolassa Koskisella kyllä Kari laittaa pelkän pumpunkin kuntoon.Tai voit soittaa mullekkin jos tarvit lisäohjeita 0400-427031.
     
  15. JPA

    JPA 3rd gear

    Mulla oli th350 kans outo vika mitä moni arvaili turbiiniviaksi. Loota kun oli rempattu asiantuntijalla. Eli tilanne pikkariin oli tehty täys koneremppa 5.7DX kone tulille kävi todella nätisti mutta vetoa ei ollut yhtään muutaman sentin nytkähteli kovalla kaasulla. Sit uus turbiini kehiin vika säilyi :mad: . Syyksi paljastui niin paljon parjatut "oppirahat" eli koneesta oli ajoitukset viturallaan joten ei ku purkaan, ajoitukset kohdalleen ja johan alko chevy taas sutimaan (nurmikolla) :rotfl:
     
  16. MikZu

    MikZu 1st gear

    Jatketaas tähän..elikkä just rempattu th-350..eka onkelma ettei kardaanin yoke uppoa lootan periin kun noin pari kolme senttiä..häntä irrallaan menee muttei enää paikallaan?? Yritin pyöritellä kardaanilla häntä akselista mut loota ei pyöri.Turbiini on jo siis vetolevyssä kiinni..johtuisko siitä vai mitenkäs?? nim.ihan pihalla näistä :oops:
     
  17. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Että ajoitukset pielessä, mutta kävi nätisti ja laatikko ei toiminut :eek: Nyt en ihan tajunnut miksei se auto liikkunut? Eihän sitä laatikkoa kiinnosta moottorin toiminnassa kuin kierrokset.
     
  18. Ylli

    Ylli Gearhead

    Onko valitsin Park-asennossa?
     
  19. MikZu

    MikZu 1st gear

    on kokeilltu jokaisesta pykälästä pyöritellä...
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oisko sen hännän pusla huitaistu huolimattomasti paikalleen ja sen takia jumittaa??
     

Kerro tästä muillekin!