Rempattu GM 4.3 sininen savu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 31.7.2018.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Eli talvella rempattu Astron 4.3 kone alkanut savuttaa sinistä käynnistettäessä, eli tuprauttaa sinistä ja haisee palaneelta öljyltä. Koneella ajettu ehkä 30tuntia ja on venekäytössä.
    Kannet oli pajalla ja kaikki seetit koneistettiin, venttiilit olivat lähes uusia, ohjurit on kunnossa ja tietty uudet venavarrenkumit+ o-renkaat sekä imu että pako venttiileille.
    Voiko olla muualla vika kun venavarren kumeissa? Käyttöä ei haittaa eikä öljykään juuri kulu, mut ihmetyttää voiko uudet kumit vuotaa jo nyt?
    [​IMG]
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tehtiinkö koneelle muuta kuin kannet?
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Oliko hatut vai o- renkaat?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös o renkaat tuu kaikkiin ja hatut pakopuolelle ja se kumiklemmaritötterö imupuolelle? Niin kasasin just omat 4.3 kannet
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Porattiin ylikokoon ja uudet männät renkaineen.
    Aluksi ei savuttanut ollenkaan.
    Itelle tuli kaikkiin tuo kuvassanäkyvä sininen tötterö ja o-rengas.
    3viikkoa sitten putsasin kaasarin ja kasasin tietty uusilla tiivisteillä, samaan aikaan alko mielestäni savutus startatessa, mut mahtoko olla vaan sattumaa
     
    Muokattu: 31.7.2018
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Ne mitkä kuvassa näkyy. Eli noi renkaat ja siniset klemmarihässäkät
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli ne sateenvarjot puuttuu?

    E: eikun sä kirjoititkin että kaikkiin tuli toi sininen....
     
    Muokattu: 31.7.2018
  8. marko84

    marko84 2nd gear

  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En tiedä miten sateenvarjot toimii kun enaa kertaa laitoin. Pelkkä o rengas vähän niin. Sininen kumi juu vaan imupuolelle.
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sateenvarjot estää just sinisen kun kone pysähtyy....
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Ihme ettei tos setis tullu niit mukana, no eipä toi pieni pölläytys startissa mitään haittaa. Vaihdellaa sit talvella jos jaksaa.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No suomi on Suomi. Mulle tuli rokista puoleen hintaan tosta uusien kansipulttien kanssa koko yläpään setti vaikka autossa kone tosin.

    Mulla oli o renkaat ihan riekaleina vaan yllättävän vähän se silti pölytti jossei sitten katalysaattori suurimpia syönyt.
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mites toi marine setti eroaa normi setistä? Muuta kuin puuttuvilla sateenvarjoilla? Ohuemmat, kestävämmät pahvit?

    Ja haetaanko tolla jotain venttiilien lisävoitelua vai?
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sieltä se joo kannattaa tilailla, toi setti tais olla 30e alkaen....
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    mää olen uusien tiiviiden pronssiohjurien kera kasaillut omat mosat pelkillä sateenvarjoilla, onkohan noissa sarjoissa joita olen ostanut, muuta ollutkaan,
    ei pölläyttele, eikä syö ööliä
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Laitatko linkin siihen 30e settiin?
    Esim kannetiivisteet eroaa autotiivisteistä, voi ne auton kansipahvit ehkä vuoden kestää kun ajetaan merivedessä.
    Venekäytössä -89 4.3 otetaan 205hv ja oliko astrossa joku 150hv....
    Saattaa veneen 4reikä imarissa olla eritiivisteet kun autopuolella.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  19. xarper

    xarper Gearhead

    Ne ohjurin päälle tulevat kumit ne parhaat maholliset on, semmoset vaan jokaseen. En tiedä miten tommosessa 4.3 on ohjurin paksuus, mulla on kaks sarjaa ainaskin moparin tiivistesarjoista noita kumeja mitkä tulee ohjurin päälle, positive stem seal tjsp?
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos savutus on alkanu kaasarirempan yhteydessä, niin tuskin ne ohjurinkumit on siinä samalla räjähtäny.
    Voisko olla että se käy nyt jostakin syystä rikkaammalla ja polttoaine huuhtelee öljyä mukaansa joka näkyy käynnistäessä savutuksena.

    Jos teit samalla muutakin huoltoa/säätöä, niin kannattaa tarkastella niitä ennenkuin alkaa lähes uusia ohjurikumeja taas vaihtamaan.
    Eri öljylaaduillakin on eroa minkä verran pölläyttelee.
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!