Rempattu GM 4.3 sininen savu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 31.7.2018.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Teboiin 15w40 moniasteet sinne löin pariviikkoo sit sisään kun vaihdoin "sisäänajo" öljyt pois. En kyllä jaksa muistaa mitä öljyä tonne laitoin syksyllä sisäänajo öljyiksi.
    Savutus alkoi kyllä jo ennen kuin vaihdoin öljyt.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vähän ot mutta millä eväillä venekoneesta se +40hv otettu enemmän vs auton kone? Kannet ja nokka vaan vai? Onko venekoneita saanut tbillä? :poff:
     
    hantta tykkää tästä.
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Enemminkin kyse on mittauslogiikasta, ja tbi: tä ei taida olla, seuraava versio on mpi ;)
     
  4. atobee

    atobee Gearhead

  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Nokka, 4reikä imari, 4kurkkunen kaasari.
    Samaa 4.3 on venekäytössä 175hp ja 185hp versiona, en tiedä mikä näissä keskenään erona, mut molemmissa 2-kurkkunen kaasari/imusarja.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei huolta Karpov...kyllä venekoneissa on ollut kaasarin ohella myös TBI:ta eli MEFI (Marine EFI)...pikkasen isommat bensanpaineet n. 20psi, nokista en tiedä... käytännössä ei kuitenkaan suurta eroa auton moottoriin.

    Tuossa Volvo Penta 5.0 MEFI (305 TBI)...siellä se TBI luuraa :rotfl:
    [​IMG]

    Uudemmat Vortec Marine koneet on MPI ruiskuja vai onko se CPI ? :odeek:

    Kuvassa uudempi 4.3 Vortec Marine Intake.
    [​IMG]

    Tuollanen Marine Intake on ihan kiva myös auton koneessa kun sitä viritetään, ei EGR, kunnon suuttimet jne...vastaavaa on myös Vortec 5.7 koneeseen tai koko kone GM Performance:lta...n. 300hp Vortec :odwink:


    Se 195 - 200 HP Astro on uudemmalla Vortec 4.3 koneella ja se suutin systeemi on imusarjan sisällä "Spider", ei tuo tuossa yläpuolella.
     
    Powerstroke ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!