rempatun th700:sen käyttöön otto?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 944676, 22.9.2012.

  1. 944676

    944676 1st gear

    joo elikkäs oon tässä kasaillu blazeriin rempattua th700:sta laatikkoo paikalleen. Nyt tossa aloin ajatteleen sen käyttöönottoa enkä ainakaan äkkiä löytäny aiheesta oikein mitään juttua. Eli ensinnäkin minkä verran tuonne pitäis nyt sit laittaa öljyä kun on ollu purettuna ja siis täysin tyhjä. Turbiinikin on uusi mutta sinne kaadoin muutaman desin öljyä ennen kun laitoin paikalleen. Ja sit kaadetaanko se sinne vaan kerralla vai jotenkin osissa ja käytetään konetta välillä tai jotain? Ja sit onko vielä jotain muuta huomioitavaa? :eek:
     
  2. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kymmenisen litraa kaikkineen menee ööliä vaihteistoon. Vähän riippuu tietysti jäähdyttimen koosta. Koeta kaataa ensin vaikka 7-8 litraa sinne ja sit moottorin käydessä runkkailet pari kertaa kaikki vaihteet läpi. Sit tarkista öljyn taso ja lisää öljyä ja toistat ton vaihteiden läpikäynnin. Tätä niin kauan että öljyn pinta on oikea. Ja aina ku katot öljyn tason tikusta ni kone käynnissä ja vaihdekarahka P:llä. Noilla eväillä pitäis homman toimia.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kantapäät on opettanu silleen että ekaks aabaut 7litraa ja kone käymään sen jälkeen lisää 3 litraa ja ajaa lootan kuumax. Sitten ylärajalle kuumana.
     
  4. 944676

    944676 1st gear

    Ok noilla pärjään. Kiitos!
     
  5. Sambo

    Sambo 1st gear

    Mun mielestä turbiiniin vois kaataa enemmänkin:)
    Näin ohjeisti turbiininrakentaja että ei hyvä kuivana,ja muistaisin kaataneeni pari quarttia sinne.Miksei vois myös öljytä niin paljon kun sisällä pysyy vaaka-asennossa..ei se ainakaan pahaa sille tee.Mitä ny vähän painavempi nostella paikoilleen mutta,se pienempi paha.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ja oikein hyvä lisä on vielä se, että ajaa öljyt laatikon sisään takarenkaat ilmassa, niin saa kaikki laatikon kanavat ja kytkimet täyttymään kunnolla öljyllä ilman kuormitusta. Eli sen lopputäytön voi hoitaa pakoillaan ja varmistaa että kaikki vaihteet kytkeytyy päälle ja että vuotoja ei näy.
     
  7. NymiS

    NymiS 3rd gear

    Eikä kannata unohtaa jäähdyttimen ja putkien huuhtelua ennen asennusta!

    Turbiiniin tosiaan kannattaa laittaa öljyä valmiiksi.
     
  8. 944676

    944676 1st gear

    No joo ohjeistuksen mukaan tein ja laatikko on nyt paikallaan ja ekat testiajot ajettu. Tää tais taas olla sellanen ite tein ja säästin! :) ainut positiivinen asia on tällä hetkellä että auto liikkuu eteen ja taakse omin voimin. Vuoden paikallaan olo teki moottorille (6,2) vissiin hallaa ku nyt pitää kauheen kalkatuksen. Ilmeisesti nostajat jumissa. Mitähän niille pitäis tehdä? Sit tosta laatikosta ei nyt sit löydy ku yks vaihde eteen ja yks taakse. Vaihde kyllä kytkeytyy hyvin ja terävästi heti päälle ku vetää kepin d:lle mutta sit vaan ku lähtee ajaan niin ei vaihda isompaa. Mikähän meni rempassa vikaan?
     
  9. 944676

    944676 1st gear

    Niin joo ja sit vielä tarttis vissiin tuo turbiininlukkokin laittaa kuntoon jos ton laatikon saa muuten pelaamaan. Mites se kytketään? Tossa laatikossa näyttää olevan neljä napanen liitin jossa kolme nastaa siellä kyljessä mihin ne lukon johdot tulee. Kaverilta sain siihen sopivan pistokkeen millä sais hyvin kytkettyä mutta eipäs siinä sit ollukkaan ku kaks nastaa ja johtoo loput kaks paikkaa oli ns. Sokeita eli ei nastaa eikä johtoo. Eli mites toi nyt kannattaa ja pitää tehdä?
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onkos vetolevyn pultit kunnolla tiukassa ja kokeilitko vaihteiden kytkeytymisen takarenkaat ilmassa "ajamalla". Vetolevy voi pitää aikamoisen äänen jos joku turbiinin pultti on löysällä.
     
  11. 944676

    944676 1st gear

    Kyllä turbiinin pultit on kiinni ja toi ääni kuuluu koneesta. Ehti vuoden olla käyttämättä ku ei oo ehtiny laittaa laatikkoo paikalleen. En kyllä kokeillu vaan täyttelin ja sit vaihteita läpi paikallaan. Öljymäärän tarkastus ja koeajo.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kannattaa kyllä kokeilla vielä renkaat ilmassa, ei siinä mitään menetä. Samoin kaasuasentovaijerin säätö ja se öljyn oikea määrä sitten kun vaihteet meneen päälle, jos menee.
     
  13. 944676

    944676 1st gear

    No joo pitää koittaa tunkkailla takapyöriä pukeille jossain vaiheessa. Joo pitää sit kattoo ne öljyt vielä jos kaikki vaihteet alkaa pelaan. Vaikka on ne nytkin ylärajassa. Niin tarkotatko kikcdownin vaijeria vai mitä?
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuossa se ei ole kickdown -vaijeria, vaan kaasuasetovaijeri. Se pitää olla tiukalla silloin kun kaasu on täysin pohjassa, ja löysemmälle säätämistä tarpeen mukaan.
     
  15. 944676

    944676 1st gear

    Ahaa se on sellanen... No pitää sitä vielä tarkistella vaikka kyllä sen noin suurinpiirtein säädin...
     
  16. DX

    DX Gearhead

    Jos vaijeri on selvästi liian tiukalla, ei mee isompaa pykälää tupaan kuin vasta isoilla kierroksilla jos silloinkaan,
    ja sama juttu jos vaijeri on aivan liian löysällä,
    silloin toosa kaiketi suojelee itseään potentiaaliselta luistamiselta ja nostaa paineet tappiin.
     
  17. 944676

    944676 1st gear

    No joo sain nyt uuden tv-vaijerin paikalleen ja tunkkailin sit takapyörät ilmaan. Vaihteita tosiaan siinä ruovitellessa alko löytymään. Mielestäni löytyi jo kaikki neljä. Laskin auton alas ja koeajolle säätelemään tv-vaijeria tarkemmin. Ajossa ei kuitenkaan löydy kun kolme vaihdetta vaikka kuinka säätelin vaijeria. Sain kyllä
    Vaihtamaankin jo kohtuu nätisti mut se viimenen vaihde puuttuu?
     
  18. SauliK

    SauliK 2nd gear

    ootko varma että pykältää vaan 2 kertaa? joskus näissä meinaa mennä sekaisin..
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Takarenkaat ilmassa ja jarulla kuormaa antamalla se pitäisi olla kohutuuhelppoa päätellä että mitkä vaihteet kytkeytyy.
     
  20. 944676

    944676 1st gear

    No kyllä mä aikas varma oon. No pitää varmaan vielä koitaa tunkkailla ja testata.
     

Kerro tästä muillekin!