Renkaan polttajat, onko munaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja motsuc, 22.6.2010.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Jostakin syystä nämä kuminpolttajat kokevat, että
    tytöt saavat kiksejä moisesta. Taitavat vain olla noloina.
    Taitaa kumin polttaminen kiinnostaa vain "sellaisia" poikia...
    -Olin aikoinani jäädä kotikadulla kuminpolttajan alle perheineeni:
    me vanhemmat ja kaksi pientä lasta.
    Jos olisin ehtinyt järkytykseltäni saada omasta pihastani oldsin alle, olisin käynyt puhuttelemassa ko.pa...kaa ...
    -Myöhemmin kuulin sattumalta kaverin tyttöystävältä, että ei
    sitä kaveria saa syyttää, sillä on niin paljon muitakin ongelmia....
    :eek:
     
  2. ministeri

    ministeri 3rd gear

  3. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Mistähän tuon keksit? Minä en ainakaan ole ikinä kuvitellut, että tytöt saisivat mitään kiksejä. Enkä nyt tähän hätään muista koskaan keneltäkään tyttölapselta moista kuulleenikaan. Itse asiassa olen kuullut hyvin monelta vain päivittelyjä, ettei moisessa ole mitään järkeä ja ihmettelyä, että miksi...

    Emäntäkin mussuttaa kyydissä ollessaan, että "pitääkö sitä kumia aina vinguttaa...?", jos nyt vähän sattuu rissat pyörähtämään silloin tällöin. Vaikka tykkää itsekin ajaa ainakin Alastarossa radalla tuolla mun Tupperwarella :eek: Nykyään tyytyy yleensä kyllä vaan toteamaan, että 'nooh'. Ilmeisesti on huomannut, ettei vali(s)tuksella ole ollut mitään vaikutusta.
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - No, mitä helevetin järkeä siinä hommassa muka sitten on, sinäkin ilmeisesti aikuinen ihminen?
     
  5. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    Eihän siinä järkeä ole kuten ei monessa muussakaan asiassa mitä yleensä tehdään. Vai tupakoiko täällä joku, koska se on terveellistä ja rahaakin säästyy?
    Kumin polttaminen on näitä tunnepuolen tekoja niinkuin tuossa jo pari henkilöä aiemmin mainitsi. :)
     
  6. kantri64

    kantri64 1st gear

    Niin... Joskus vingahtaa kumi ihan liikenteessä ja lakua jää tonttiin kiihdytyksessä. Ja tälläkin hetkellä on syrjäisä asfalttikenttä hakusessa, jossa voisi käydä pyöräyttämässä kunnolla, kenties kuvatakkin videolle. Mutta ei huvita "ihmisten ilmoilla" suuremmin vinguttaa enkä ymmärrä miksi jonkun pitää jos on erikseen kielletty tapahtumassa.
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Lapsi on terve, kun leikkii.
    Yksikin jenkki kuminpolttaja kadulla, leimaa kaikki
    jenkikiautojen omistajat.
    - Ilmeisesti pitäisi olla kypsyystesti ennenkuin saa amerikkalaisella
    ajaa,
    ja tämä ei ollut vitsi!
     
  8. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Ja joidenkin mielestä noita tunnepuolen tekoja pitäisi saada toteuttaa milloin ja missä vain... Ihme vankumista siitä että jossain kokoontumisajoissa tms tapahtumissa on nakin laulattaminen kielletty.

    Hitto; järjestäjä tekee säännöt oman mielensä ja olemassa olevien reunaehtojen puitteissa. Ja ne ketkä pippaloihin osallistuvat, noudattavat sitten niitä ehtoja tai jättävät osallistumatta. Simppeliä, eikö totta?

    Ja sitten jos tuntuu että sopivia pirpanakokoontumisia ei ole tarjolla niin ainahan niitä voi järkkäillä itse omille ryhmilleen täsmäsopivina tai osallistua vain niihin muiden järjestämiin joissa aktiviteetit on mieleiset.

    Kun nääs järjestäjähän se on se taho joka saa mussutukset yms kuulla kun "kuminpoltottomaksi" luvattu cruisinki onkin jättänyt reitilleen kumia kuin formulat konsanaan. Järjestäjä siinä sitten yrittää naama punaisena toisten toilailuja selitellä ja puhtaaksi puhua. "Luvattomat" kuminpolttajat kun ovat varmaan jo menneet seuraaviin pirtelöihin hauskaansa pitämään :-/

    Ja kun vuoden päästä ei lupaa ajoille heltiäkään niin siinäpä sitä sitten "Vilho" saa taas suu vaahdossa selventää miten "massa-japsi-kikkare-autoilijat-ei-ymmärrä-jenkki-on-jees-meininkiä-ja-tappoivat-senkin-cruisingin-kateuksissaan..."
     
  9. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    Jenkkiautoilijoihin mahtuu hyvin värikäs kirjo erilaisia ihmisiä, kuten moneen muuhunkin ryhmään. Ensimmäinen polttaa kumia ja toinen ei. Miksi juuri jenkkiautoista pitäisi yrittää tehdä ryhmä, jossa kukaan ei koskaan riko sääntöjä? Kyllä niitä aina joku rikkoo, oli ryhmä sitten Brasilian jalkapallojoukkue tai Ladakerholaiset.

    Enemmistö kehottaa noudattamaan sääntöjä, mutta toisten vain on vaikeampi hillitä itseään, jos tulee vahva tunne. Tiedän, että tätä on vaikea ymmärtää, jos itse pystyy useimmiten pitämään pään viileänä. :wink:
     
  10. night-train

    night-train Gearhead

    Soittakaa jo Karpolle.

    No joku kohtuus!!
     
  11. shark

    shark 3rd gear

    Miksei tosiaan vois järkätä esim.jääkiekkokaukaloa ulkosalla,kuten Powerin Nossebro Meetingissä,jossa saa polttaa kumia rauhassa??

    Olitpa missä tapahtumassa tahansa ,niin kun joku alkaa "pölyttää" niin kummasti menee sopulilauma kytikselle kattoon :lol:

    Ovatko kaikki siis idiootteja vai??

    Yleensä se jolla ei "rahkeet riitä" moralisoi ja Jeesustelee moista typeryyttä ,jota se kieltämättä voi ollakkin.

    Turha sellaisille on edes selitellä mikä siinä viehättää :oops:

    Nää "driftinki" Urpot kansan keskellä on asia erikseen.
     
  12. human62

    human62 1st gear

    Mä olen savuttanut samalla autolla jo kohta niin kauan että osa ei täällä olevista o silloin vielä syntynytkään.
    Tänä aikana on tullut monenlaista sääntöä ja harrastajaa jotka eivät ehkä ymmärrä eivätkä koskaan tule ymmärtämään sudituksen iloja.

    Kuminpoltto asiallisesti ei o mun mielestä mitenkään ihmeellistä, näitä on aina ollut ja tulee olemaan toki myös "asiattomia"...
    Omaks ilox oon käynyt kiihdytteleen ihan joskus noissa katu-autokisoissa ja se tosiasia et siihenkin voi jäädä koukkuun...suljetulla radalla tietty on muille turvallisempaa. Suosittelen.

    Kyl mä annan sillon palaa kun tuntuu hyvältä ja katson sen olevan turvallista.

    Elämä sinällään on vaarallista et kaikki kuitenkin kuolee joskus et toi turvallisuus on aika paapomista nykyään jos ajatellaan nopeus, ym, kameravalvontaa jne.. kohta kaikki on kiellettyä... :argue:

    Toki se kivi voi lentää sivullisen silmään ihan tavis autostakin kun kohdalle osuu...eikä kait noita sudituksia nyt ihan yleisömassoissa o pakko tehdä, paitti linna-cruising :D :D :D
     
  13. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Keskustelun ydin ei liene se onko kuminpoltto järkevää vai ei. Itsekin vietän toisinaan sinisen hetken kun sille tuntuu. Ja uskaltaisin olla sitä mieltä että jokainen omalla pirssillään ainakin kokeilee jotta onnistuisiko se sininen hetki vai meneekö vaan laatikosta pakat :-D

    Mutta: aika, paikka ja tapa. Siinäpä niitä tekijöitä joita kannattaa miettiä ennenkuin sen sinisen hetken toteuttaa.

    Miksi sitten jenkkiautoilijoiden tarttis noudattaa ohjeita yms sen tarkemmin kuin muidenkaan? Jostain syystä, jota jokainen voi miettiä omassa mielessään, jenkkiautot on tuossa gumminpoltto hommassakin tarkemman syynin alla.

    Esim. biimerillä revittely tuntuisi olevan "hyväksytympää" kuin jollain "karmealla, löllyvällä jenkkilotjalla" suddailu. Johtuisko osin siitä että ne "karmeat, löllyvät jenkkilotjat" ovat abaut kaksi kertaa niin isoja kuin 3xx Biimerit joten "karmeat, löllyvät jenkkilotjat" tuntuvat heti kättelyssä uhkaavammilta kuin pikku 2D sedanit.

    Ja kaipa siellä kansalaisten takaraivossa vaikuttaa myös geneettisessä muistissa oleva "raggarit ajaa jenkillä" muistijälki :poff:
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jep.

    Burnaaminen kannattaa myös opetella jossain rauhallisella tienpätkällä ennenkuin menee ihmisten ilmoille.

    Jos on oikein huono kuski ja käy näin: http://www.youtube.com/watch?v=7GwH8X-tu5Y

    Voi olla että saa vielä turpaansa, oman auton rikkomisen lisäksi.
    Ei ehkä ihan vähään aikaan kehtaisi saapua cruisinkiin. :odroll:
     
  15. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Ei siinä mitään järkeä olekaan. Bensaa ja renkaita kuluu paljon enemmän kuin rauhallisessa ajossa ja voimansiirron mahdolliset ongelmat ym.

    Olen sen vaan huomannut, että juuri nämä "mitä järkeä" -kyselijät ovat juuri niitä, joille ei voi millään edes yrittää selittää, koska "järkisyytä" ei ole olemassa. Ja he eivät ymmärrä pelkkää fiilistelyn takia tehtävää juttua. Jankkaavat vaan kerta toisensa jälkeen: "Mutta eihän siinä ole mitään järkeä!" Tuntuvat olevan juuri niitä ihmisiä, keiden on hirvittävän vaikea sulattaa, etteivät kaikki muut ajattelekaan kaikesta juuri heidän tavallaan.

    En ole koskaan edes yrittänyt keksiä "järkisyytä" oman auton ostoon. Ei mulla ole mitään pakottavaa tarvetta omistaa autoa, asun niin lähellä keskustaa, että fillarilla pääsisin liikkumaan aivan loistavasti. Töissä saan ajaa autolla n. 50 000 km vuositasolla, että useimmat saisivat siitäkin jo tarpeekseen. Pakolliset reissut hoituisivat halvemmalla vuokraamalla auto aina tarvittaessa. Eikä tarvitsisi rempata.

    Olen vaan aina halunnut itselleni nimenomaa Corvetten (nykyinen ei tosin ole 'se' haavelemani unelmieni Corvette, mutta riittävän hyvä korvike) ja kuminkärytys sekä V8:n ääni ovat aina olleet lähellä sydäntä.

    Muistan vielä ajan, kun olin sellainen vaahtosammuttimen kokoinen pellavapää ja aina, kun kuulin jonkun kasin lotkotuksen, niin aina se pää vaan kääntyi ja silmä kovana odotin, josko vaikka piirtyisi hieman mustaa viivaa katuun. Ja tuolle pienelle pellavapäälle sisälläni minä sitä kumia poltan. Siis ihan omaksi huviksi.

    Vähän sama homma, kuin nyt juhannuksena jossain matkalla Kolille, kun stereoista soi aika isollaan Beach Boys'n "California Dreaming" ja samalla sai ihailla perussuomalaista mutkaista ja mäkistä maalaismaisemaa, katto kontissa... Aurinko lämmitti hienosti ja jaloille puhalteli sellaista kivan viileää ilmaa. Pensakahdeksikko räyhäsi jollain vähän liian pienellä vaihteella mutkaan (ajatellen taloudellista ajamista). Pieniä, mutta niin hienoja hetkiä.

    Eikä tuossakaan mitään "järkeä" ollut. Pelkkää fiilistä.

    Juu, ikää on ollut ajokortin verran jo 80-luvulla, mutta aikuinen - jos se tarkoittaa kyselemistä "mitä helvetin järkeä kuminpoltossa?" - ei koskaan!
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin. Mitä järkeä on missään? Mitä järkee on ajaa kilpaa? Menee vaan rahat ja vapaa-aika. Mitä järkee on käydä leffassa? Mitä järkee on tehdä lapsia? Mitä järkee on harrastaa pianonsoittoa? Mitä järkee on matkustella? Mitä järkee on pelata futista (tätä en oikeasti ymmärrä :) )? Mitä järkee on valittaa netissä?
     
  17. cam68

    cam68 1st gear

    mitä järkeä on arvostella toisten tekemisiä ja varsinkin täällä,tapahtumissa ynm.. menkää kotiin ja kiroilkaa yksikseen miten tyhmiä kaikki muut ovat ja miten typeriä tekevät mukaan lukien kuminpoltto..
    minua ei kiinnosta se mitä toinen tekee ja millä tavalla yritän pitää siitä huolen että oma elämäni on sellaista että viihdyn sen lyhyen ajan mitä täällä kukin saa olla.
    ja kumia savuuttelen tasaisin väliajoin sen minkä lystään.. jos se sitten jonkun mielestä ei ole soveliasta niin olkoon niin.
    Aikuis ikä minullakin jo pitkällä kun keskiikä lähestyy ja kokoakin on jo aikuisen verran mutta toivottavasti en mieleltäni ikinä aikuistu :poff:
     
  18. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tässä keskustelussa menee nyt sekaisin kaksi eri asiaa:

    1) Kuminpolton järkevyys/hyväksyttävyys yleisellä tasolla
    2) Kuminpoltto tapahtumissa, joissa se on kielletty


    Minulla ei ole mitään burniksia vastaan ja mun puolesta jokainen saa polttaa rengasta ihan vapaasti, kunhan sen tekee järkevästi ja luvallisesti.

    Minulta ei sen sijaan heru pätkääkään ymmärrystä sankareille, jotka tulevat toisten järjestämiin tapahtumiin ja vastoin ohjeita ja kieltoja polttavat rengasta. Se on kuulkaas iso urakka organisoida tapahtuma ja hankkia sille kaikki tarvittavat viranomaisluvat. Ja jos lupien ehtona on se ettei tapahtuman yhteydessä kumi käryä niin kuminpoltto vastoin ohjeita tällaisessa tapahtumassa on sama kun kusisi suoraan järjestäjän kintuille.

    Tapahtumassa voi olla vaikka 400 ohjeita noudattavaa kruisailijaa, mutta valokuviin ja ihmisten mieliin jää sitten päällimmäiseksi se savupilven keskellä ärjyvä vastarannankiiski - ja siinä on taas uutta haastetta lähteä seuraavaa tapahtumaa organisoimaan ja lupailemaan taas että huviluvan ehtoja noudatellaan.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Niin, mitä järkeä yleensäkään ajella jenkillä? Pistetään kaikki paaliin ja ostetaan ne harmaat tojota varikset, niin ollaan taatusti järkeviä ihmisiä. :odroll:

    Kyllä mäkin olen sitä mieltä että ei sitä nakkia tartte poltella sellaisissa tapahtumissa missä se on kielletty, ja muutenkin hoitaa homman niin että siitä ei aiheudu muille mitään vaaratilanteita. Mut toi että jenkkiauto harrastajat alkaa keskenään jeesustelemaan, et mitä järkeä on kumin poltossa tms. niin ei mahdu kaaliin. Niin kauan ku ite ajelee jenkillä, niin se on mun mielestä riittävä syy olla jeesustelematta mistään järkisyistä, koska tää on maailman järjettömin (ja suomessa tod.näk. kallein) harrastus. :soosoo: :argue:

    Kyllä se kumin sauhuttelu on ihan hauskaa puuhaa. :D
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

Kerro tästä muillekin!