Riitävästi kuutiotuumia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Pro ´55, 19.6.2002.

  1. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    :smile:
    Oletko mittaillut mahtuisko 55:sen nokalle?
     
  3. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Ei ainakaan tolla runkorakenteella. Putkikeulan jos tekisi...
    Kieltämättä voisi olla melkonen lelu, mutta eiköhän pidetä jalat maassa :smile:
     
  4. Riku123

    Riku123 1st gear

    Vajaa 15litraa tilavuutta ja siihen jos vielä laittaisi suorat putket... Voisi pöhinä olla mukavan kuuloista... :razz:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    kun "monsteri" moottoreista on puhe ....niin katsokaapa lehti nimeltä ENGINE MASTERS..on ilmeisesti popular hot rodding lehden erikois numero

    jenkkiläinen "katu" auto quad turbo camaro ..eli neljällä turbolla puhallettu 442cid moottori....25psi, eli noin 1.7bar ahtopaineella 2105hp heppu kertoilee että turbomuutosten jälkeen paineet tullaan nostamaan 35psi .....

    kovia poikia...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    paljonkohan tuo mylly maksais suomessa ?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    köyhälle kaikki on kallista
    (tässä tarkoitin siis itseäni)
     
  8. Repeli

    Repeli 1st gear

    Eikös tuo ole venekone?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuulin tossa, että jollain Stadinjullilla on tekeillä -68 avo Camaro 605 isolohkolla ja Glaidilla. Luulis olevan momenttia katuautoon....
     
  10. kmovat

    kmovat 1st gear

    Taitaa olla kyse ex-katukisaaja Hartikaisen tulevasta KATUautosta..
     
  11. ajk81

    ajk81 1st gear

    Hartikaisen autoonhan pitäisi tulla 10.1 litrainen motti, ainakin sellaista huhupuhetta on kuulunut.
     
  12. viikatemies

    viikatemies 1st gear

    Mika Salolle on kuulemma tulossa mielenkiintonen Camaro-69? toyota tekniikalla, tietääkö joku lisää??? Oli jossain juvanmalmilla työn alla
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, mä muistan sen. Eka versio tuhoutui mutta äijä rakens uuden entistä ehomman. Muistutti etäisesti Capria, mutta mittasuhteista ja koosta oli vaikee saada kuvista selkoa. Laitteen nimi oli beast II.

    Parikymmentävuotta takaperin oli Hot Rodissa juttu ja kolme kuvaa äijästä joka kanssa tykkäs leikkiä noiden Merlinien kanssa. Sillä oli yks sellanen rekassa , tai lavattomassa kuoskissa jossa Merlin oli lavan paikalla. Kulki kuulemma 12 aikoja vartilla. Sitten sillä oli trike kanssa merlinin koneella, ihan ajokuntoinen sekin eikä mikään show vehjes. Lisäks oli vielä pikkufoto kolmannesta laitteesta, Fiat Topolinosta johon se oli asentanut niitä koneita neljä. Aina silloin tällöin tuli sitä lehteä lueskeltua, ja multa meni monta vuotta ennenkuin huomasin missä se itse Topolino oli siinä neljän Moottorin ympärillä
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Saahan tänä päivänä Merlineitä, tosin ne perustuu isolohko chevyyn :smile:
     
  16. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Mulla on se TM landella jossain jemmassa.Tai ainakin pitäis olla...
    Muistaakseni siinä sanottiin,ettei se moottori ollut se Spitfireissä ja Mustangeissa käytetty,vaan joku panssarivaunuversio Merlinistä.Auton rakentaja sanoi,että aikoo vielä tehdä toisen ihan oikealla lentokone-Merlinillä,koska autosta oli niin paljon villejä huhuja ja legendoja liikkeellä ja aina porukka tuntui vähän pettyvä,kun kuulivat ettei se ollutkaan se lentokonemoottori.Jotenkin näin hämärästi muistelisin,mutta voi olla että sekoitan johonkin toiseenkin.On nimittäin varmaan ainakin 10-vuotta siitä,kun olen tuon lehden viimeksi nähnyt...
    Ainiin,se on muuten joku vuoden -75 TM.

    Tuolla linkissä on tarinaa tosta autosta ja siinä ei ainakaan puhuta mistään panssarivaunuista mitään:
    http://www.chessf.clara.net/rr/weird/weird066.htm

    Siinä ylhäällä näkyvässä mustavalkokuvassa auto on siinä asussa,kun se oli siinä TM:n esittelyssä.
    Suosittelen kyllä kaikille,kannattaa tosiaan lukea tuolta sivulta se juttu.On meinaan aikamoinen peli!
    Niin siellä on vielä toisestakin Merlininisöidystä "Rollssista" juttua.

    Öhöm,siis joku oli laittanut neljä Merliniä Topolinoon?Kuulostaa helpolta,yksi pellin alle ja yksi takaluukkuun ja yksi hanskalokeroon ja ja... :smile:
    Kuka se sanoi että isolohkon sovittaminen Dusteriin on ahdasta?
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tosta kuvasta saa jonkinmoisen käsityksen paljonko ykse sellanen motti vaatii tilaa, joten voinet käsittäämiksen havainnut sitä topolino-osuutta "autossa", se jäi niinku pikkasen taka-alalle. Mutta kyllä siitä sitten ajan kanssa se maskiosa löyty koneiden etupuolelta ja ohjaamo-osa takapuolelta.
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Noita RR-Merlinejä on valmistettu kymmeniä tuhansia. Kaikki Spitfiret, Lancasterit, Halifaxit, Mustangit, Mosquitot, joten kyllä
    jokaiselle suomalaiselle autoharrastajalle vielä sellainen löytyy. Taitaa vaan 27 -litrainen ylittää katsastusmiehen prosenttitaulukon vaikka olisi auto varustettu alunperinkin
    isolohkolla. Voi olla aika sitkeä kone vetämään raskaampaakin perävaunua.
    Voihan sellaisen laittaa pihalle telineeseen ihan vain fiilismoottoriksi ja käynnistellä aina välillä kännipäissään naapureiden riemuksi.
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Siinä oliskin moottorilla kokoa! Saakohan siihen Dartilta Pro1 kannet vielä ja montako paria niitä tarvitaan :smile: :smile:
     
  20. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    En muista firmaa, mutta ameriikoissahan on talo joka tekee v16 koneita kahdesta "aihiosta": pikkulohko chevy ja toinen 500cid Cadillac. Ovat siis uusia, valu lohkoja jotka ovat 1:1 kaksi edellä mainittua peräkäkin ja kiinni.

    Osat pitäisi saada edullisesti.. Siis venaa, mäntää yms. Nokka keppi taas voi tuottaa ongelmia? :wink: Eli teettämällähän sekin.

    Firma on väsännyt pari piiiiiitkä nokkaista rodia esittelemään koneita.. alkaen 800Hv... Ei paljoa, kun ajattelee paljonkko sellaisesta "vajaasta" saa potkua vain pikku viilaamisella.....
     

Kerro tästä muillekin!