Ei ainakaan tolla runkorakenteella. Putkikeulan jos tekisi... Kieltämättä voisi olla melkonen lelu, mutta eiköhän pidetä jalat maassa :smile:
Vajaa 15litraa tilavuutta ja siihen jos vielä laittaisi suorat putket... Voisi pöhinä olla mukavan kuuloista... :razz:
kun "monsteri" moottoreista on puhe ....niin katsokaapa lehti nimeltä ENGINE MASTERS..on ilmeisesti popular hot rodding lehden erikois numero jenkkiläinen "katu" auto quad turbo camaro ..eli neljällä turbolla puhallettu 442cid moottori....25psi, eli noin 1.7bar ahtopaineella 2105hp heppu kertoilee että turbomuutosten jälkeen paineet tullaan nostamaan 35psi ..... kovia poikia...
Kuulin tossa, että jollain Stadinjullilla on tekeillä -68 avo Camaro 605 isolohkolla ja Glaidilla. Luulis olevan momenttia katuautoon....
Mika Salolle on kuulemma tulossa mielenkiintonen Camaro-69? toyota tekniikalla, tietääkö joku lisää??? Oli jossain juvanmalmilla työn alla
Kaikkien isolohkojen äiti, 70 luvun alussa oli Tekniikan Maailmassa juttu omatekoisesta autosta johon oli tungettu allaolevassa linkissä oleva kone. Auto oli rekisteröity kadulle. http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
Joo, mä muistan sen. Eka versio tuhoutui mutta äijä rakens uuden entistä ehomman. Muistutti etäisesti Capria, mutta mittasuhteista ja koosta oli vaikee saada kuvista selkoa. Laitteen nimi oli beast II. Parikymmentävuotta takaperin oli Hot Rodissa juttu ja kolme kuvaa äijästä joka kanssa tykkäs leikkiä noiden Merlinien kanssa. Sillä oli yks sellanen rekassa , tai lavattomassa kuoskissa jossa Merlin oli lavan paikalla. Kulki kuulemma 12 aikoja vartilla. Sitten sillä oli trike kanssa merlinin koneella, ihan ajokuntoinen sekin eikä mikään show vehjes. Lisäks oli vielä pikkufoto kolmannesta laitteesta, Fiat Topolinosta johon se oli asentanut niitä koneita neljä. Aina silloin tällöin tuli sitä lehteä lueskeltua, ja multa meni monta vuotta ennenkuin huomasin missä se itse Topolino oli siinä neljän Moottorin ympärillä
Mulla on se TM landella jossain jemmassa.Tai ainakin pitäis olla... Muistaakseni siinä sanottiin,ettei se moottori ollut se Spitfireissä ja Mustangeissa käytetty,vaan joku panssarivaunuversio Merlinistä.Auton rakentaja sanoi,että aikoo vielä tehdä toisen ihan oikealla lentokone-Merlinillä,koska autosta oli niin paljon villejä huhuja ja legendoja liikkeellä ja aina porukka tuntui vähän pettyvä,kun kuulivat ettei se ollutkaan se lentokonemoottori.Jotenkin näin hämärästi muistelisin,mutta voi olla että sekoitan johonkin toiseenkin.On nimittäin varmaan ainakin 10-vuotta siitä,kun olen tuon lehden viimeksi nähnyt... Ainiin,se on muuten joku vuoden -75 TM. Tuolla linkissä on tarinaa tosta autosta ja siinä ei ainakaan puhuta mistään panssarivaunuista mitään: http://www.chessf.clara.net/rr/weird/weird066.htm Siinä ylhäällä näkyvässä mustavalkokuvassa auto on siinä asussa,kun se oli siinä TM:n esittelyssä. Suosittelen kyllä kaikille,kannattaa tosiaan lukea tuolta sivulta se juttu.On meinaan aikamoinen peli! Niin siellä on vielä toisestakin Merlininisöidystä "Rollssista" juttua. Öhöm,siis joku oli laittanut neljä Merliniä Topolinoon?Kuulostaa helpolta,yksi pellin alle ja yksi takaluukkuun ja yksi hanskalokeroon ja ja... :smile: Kuka se sanoi että isolohkon sovittaminen Dusteriin on ahdasta?
Tosta kuvasta saa jonkinmoisen käsityksen paljonko ykse sellanen motti vaatii tilaa, joten voinet käsittäämiksen havainnut sitä topolino-osuutta "autossa", se jäi niinku pikkasen taka-alalle. Mutta kyllä siitä sitten ajan kanssa se maskiosa löyty koneiden etupuolelta ja ohjaamo-osa takapuolelta.
Noita RR-Merlinejä on valmistettu kymmeniä tuhansia. Kaikki Spitfiret, Lancasterit, Halifaxit, Mustangit, Mosquitot, joten kyllä jokaiselle suomalaiselle autoharrastajalle vielä sellainen löytyy. Taitaa vaan 27 -litrainen ylittää katsastusmiehen prosenttitaulukon vaikka olisi auto varustettu alunperinkin isolohkolla. Voi olla aika sitkeä kone vetämään raskaampaakin perävaunua. Voihan sellaisen laittaa pihalle telineeseen ihan vain fiilismoottoriksi ja käynnistellä aina välillä kännipäissään naapureiden riemuksi.
Siinä oliskin moottorilla kokoa! Saakohan siihen Dartilta Pro1 kannet vielä ja montako paria niitä tarvitaan :smile: :smile:
En muista firmaa, mutta ameriikoissahan on talo joka tekee v16 koneita kahdesta "aihiosta": pikkulohko chevy ja toinen 500cid Cadillac. Ovat siis uusia, valu lohkoja jotka ovat 1:1 kaksi edellä mainittua peräkäkin ja kiinni. Osat pitäisi saada edullisesti.. Siis venaa, mäntää yms. Nokka keppi taas voi tuottaa ongelmia? :wink: Eli teettämällähän sekin. Firma on väsännyt pari piiiiiitkä nokkaista rodia esittelemään koneita.. alkaen 800Hv... Ei paljoa, kun ajattelee paljonkko sellaisesta "vajaasta" saa potkua vain pikku viilaamisella.....