Ripeän katuauton omistaja; Miksi et aja kisoissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja vipottaja, 27.11.2009.

  1. Kentsu

    Kentsu 3rd gear


    Hyvä homma, olisko joku spostiosoite johon vois halukkaat ilmoittautua? Saatais kartoitettua osallistujamäärää. Mulle sopis kyllä toi ACS jos vaikka tulis muutama aloitteleva kuski paikkalle.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jotenkin olettaisin, että ton kirjallisen pystyis myös koska tahansa suorittamaan vaikka fyyran toimiston aukioloaikana? tai jos ei, niin ainakin pitäisi voida. Sattuiskohan tää jonku silmäätekevän silmään, joka vois antaa asiasta virallista, tai vähintäankin oikeeta, kommenttia?
     
  3. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Jos mulla olis sopiva auto, niin tarviis olla enempi rahaa kuin nyt on.
    Vikaa ei noissa sun mainitsemissa asioissa oo, ja tää palsta on kyllä mitä mainioin.
    En vaan nyt pysty, mutta yritän kyllä sit kun on siihen mahdollisuus. Ja sit kun se sopiva auto kulkee alle 20s vartilla. Pitäs vaan kokeilla! Älä yllytä hullua.
     
  4. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Emmätiiä, pitäs kokeilla muita vastaan!
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kylla, 2 kertaa silla saa ''kokeilla''. Nimihan hienosti muuttui ''kokeilu'' lisenssiksi. Varmaan nyt parempi olo jollain kun on osuvampi nimi. :odroll:

    Mutta sitahan nyt ei ketaan pysty sanomaan mista se johtuu etta C&D luokista on autoja kadonnut. En oikeen usko etta se tosta lisenssista kiinni on, onhan se nyt ollut suht samanlaisena cupissa ollu jo vuosia.
    Ei ennenkaan ollut kuin yleensa 4-5 heppua keta kierteli koko sarjaa, vaikka kuskeja kauden mittaan oli 3-40.

    Street Bracketissa suunta on ollu toinen, sita kun alotettiin niin toi lisenssivaatimus oli jo muistaakseni voimassa. Alkuaikojen 4-5 autosta on menty yli 20 autoon luokassa, etta ei se ainakaan tunnu noita kavereita haittaavan.
    Ehka nykynuorisolla on asenne vahan erillainen kuin ''vanhoilla'' rokuilla, ei ne kiukuttele eika jaykistele tommosen lisenssin takia. Jos ajaminen kiinnostaa ja siihen tarvitaan lisenssi niin ne hommaa sen sitten.
    Hommahan on kuitenkin todella yksinkertainen, ja kuten sanottua, 8v junnutkin pystyy sen ittelleen hoitamaan niin miks ei muka vahan vanhempikin?
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noin jos omaa katuautoilijan uraa ajttelee, niin kivahan noilla suht ripeilläkin autoilla oli kadulla räppäillä ihan omaks huvikseen. Mut siihen se kyllä sitte pitkälti loppukin. Laitteilla oli sen verran ehkä katu-uskottavuutta ja kenties mainettakin, ettei tollasia liikennevalodrageja liiemmälti kohdalle osunut. Melkeen parhaat kiksit niistäkin sai kun ajo vaan aavistuksen edellä. Ihan muutaman kerran jonkun pyörän kanssa joutu ihan tosissaankin vääntämään. Mut en tiedä onks se ikä vai mikä lie, mut tuolla taajamaalueella kun yhellä korttelin välillä vauhdit nousee täysii vedettäessä sellasiks, että jos jotain odotamatonta sattuu niin tehtävissä ei oo oikeestaan kun odottaa osumaa ja sen jälkeisiä tuhoja. Se ainakin mut sai enempi keskittymään tohon stripillä ajeluun silloin kun sinne pääsee ja siltä tuntuu; loppujenlpuks vaikka se olikin ihan makeeta ajaa 9 sekan katuvessalla läpi vuoden, niin eihän siinä oikeesti välttämätttä mitään järkee ja juuri vastikettakaan ollut tehdä se vaan sen takia, et kyl näinkin voi tehdä.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Käsittääkseni kirjallisen pystyy suorittamaan aina toimistolla sen ollessa auki ja tuloksetkin tulevat tarkistetuiksi ainakin Lupen ja Jussin paikalla ollessa.
     
  8. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Onks toi asia joka pitäs vaan tietää vai lukeeko se jossain? ainoo tieto minkä löysin pienellä etsimisellä oli että kirjallisen osion voi suorittaa kisoissa.
     
  9. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Minkälaista tietoa siinä kirjallisessa kokeessa testataan ja mistä saa materiaalia jotta voi valmistautua henkisesti?

    Mulla on tavoitteena ajaa street-b:tä tulevaisuudessa, kunhan vain kaikki palikat saadaan haalittua kasaan ja pelkästään stripille suunnattu laite on valmis.

    Erehdyin kesällä kokeilemaan varttimailia ja siitähän se ajatus sitten lähti, ihme koukkuun jouduin, kun kokoajan pitäisi päästä vähän lujempaa ja nopeammin perille.. :eek:
     
  10. mafo

    mafo 3rd gear

    Ihme juttu eikö, ite kokeilin 1986 ja en oo vieläkään päässyt irti... :wink:
     
  11. jaketin

    jaketin Gearhead

    tuli sellainen hullu ajatus mieleen, että oisko mahdollista american car shown aikaan suorittaa lisenssikuulustelu? siellähän on noita kokoustiloja, joissa voisi vaikka kerran päivässä suorittaa kokeen.. acs kun kerää porukkaa paikalle vähän pidemmältäkin tulijoita...

    eikös muuten joskus järjestettykkin vastaava kuulustelu???
     
  12. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Vastakysymyksenä herää mieleen, että minkä takia kaikki ripeät katuautot pitäisi saada FHRA:n viralliseen kilpasarjaan?

    Voishan niille olla vaikka ihan oma sarja , eri kustannuksin, vähän niinkuin WCSC? Sehän taitaa jopa toimia?

    Mitä jos laajenettais tuota WCSC-konseptia koko maahan?

    Kadunmiehen tapahtumat + WCSC = käytännössä riittävästi tapahtumaa katuautoille kalenterin täytteeksi. Jos tosta saatais kytkettyä iso kokonaisuus? Olis ainakin ratoja riittävästi ja joka jäpän alueella ainakin yks lähiseudun kisa.
     
  13. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    ...Jaketin,lueppa edellinen sivu :oops:
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    katos, jäipäs huomaamatta... :oops:
     
  15. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Tuskin tässä onkan pointtina et kaikki täytys saada FHRA:an kisoihin...eiköhän kaikki lähe siitä että päästäs ajaan/näkeen isoja kaavioita ja paljon autoja...ja niitä kuskeja,ken haluaa :pinup:
    Useampi "kituva" sarja tuskin ketään lämmittää? :odroll:
     
  16. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    ...laajennus täyttä asiaa. Mut ehkä pitäs eka selvittää tää yhdistymis asia...ei taida tosiaan lämmittää ketään vaikka olis 12 kisaa ympäri maata jossei o kun kourallinen autoja...? Tai anteeks,lämmitti se ehkä sellasta joka ajo esim. yhen WCSC-kisan ja voitolla oli loppupisteissä "mitaleilla" :wink:
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Yleensä toi on mennyt sillain, että kannattaa soittaa sinne toimistolle ja kysyä voiko tulla suorittamaan kirjallisen. Yleensä onnistuu.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Siinä kysytään yleisiä sääntöja ja asioita niistä ryhmistä, joihin lisenssi oikeuttaa. Valmistautua voi vain lukemalla sääntöklirjaa ja osaan kysymyksistä saattaa löytyä vastaus jo sillä, että on seurannut aktiivisesti kilpailuja.
     
  19. pile

    pile Gearhead

    onko noi kysymykset aina samat vai meneekö ne naamarin mukaan.
    meinaan vaan että onko mahdollista samaan tyyliin kuin autokoulus saada kirjalliset kysymykset etukäteen niin niihin saa hakea vastaukset ja opiskella oikeat asiat kokeita varten.
    vai meneekö liian helpoksi.
     
  20. ERT2

    ERT2 1st gear

    En tiedä onko kysymykset aina samat... Mutta eipä noista kannata paineita ottaa... Lataat säännöt fhra:n sivuilta ja lukaset tekniset yleissäännöt ja omaa tulevaa ryhmää koskevat säännöt edes kertaalleen läpi ajatuksella. Sit ei muuta kuin kokeeseen jossa pääse pitkälle jo maalaisjärjellä.
     

Kerro tästä muillekin!