ROADSPORT V8 CUP

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 6.5.2011.

  1. pirre

    pirre 3rd gear

    Näinhän se on, vähän opiskelussa rata-ajoon on tämä kausi mennyt. Pikkasen kun kerkeis enemmän harjoittelemaan noilla vapailla harjoituksilla joita on joka moottoriradalla viikoittain, niin pääsisi enemmän sinuiksi alustan säätöjen/säätämisen kanssa. Mutta kivaa on ollut ja mahtavaa porukkaa varikolla/radalla. Kiitos. :D

    Tuli tuossa mieleen että onkos esim Ruotsissa vastaavia kisoja kuin nämä Historic race Roadsport V8 kisat? Olisi kiva käydä esim enskesänä käyvä fiilistelemässä naapurissa. Pikku esteenä ettei toi naapurin kieli oikein taitu....
     
  2. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Moro

    Sama ongelma itelläki, pitäs nuille radoille päästä kokeileen ja testaan vaan ku lähimmällekki on se about 200 km nii vähä vaatii suunnittelua lähteminen.

    Itekki tuota Ruotsia oon miettiny ja tällaset sivut löysin jokin aika sitte.

    http://www.spvm.se/index.php?page=modsport-2

    Tuo modsport näyttäs olevan vähä samallainen ku meijän roadsport ja tuola roadsport on lähinnä tuota historikkia vastaava. Näyttää vaan nuo kaikki radat olevan etelä ruottisa niin vaatis kahtoo sellanen sauma että ois vaikka pari kisaviikonloppua peräkkäin. Ois kyllä ihan mielenkiintonen homma.

    Kävin ajaan ruotsisa sprintin/mäkikisan tossa pari vuotta sitte ja oli kyllä rento meininki kisapaikalla. Voin suositella.

    ---esko---
     
  3. pirre

    pirre 3rd gear

    Noniin, nyt sitten ruvetaan suunnittelemaan reissua, nythän meitä on jo 2 tiimiä :) . Kisojen väli vaan näyttää sen verran pitkältä että yks kisa / reissu on mahdollista täällä päässä.
     
  4. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Tämäkin vois olla sopiva kisatapahtuma.

    http://www8.idrottonline.se/StockholmsS ... -Bilsport/


    Sitte kysymys, kun tuonne sääntöihin on tullu vanteita ja renkaita koskeva lisäys "Maksimileveys on vanteen normileveys + 1 tuuman toleranssi." niin mitä se käytännösä meinaa. Mulla on nyt takana 225/50-15 kumit 7x15 vanteella ja eesä 205/50-15 kumit 6x15 vanteella joten kisapaino on (-5%) 1092,5 kg. Millaaset vanteet/gummit tuohon voi nyt laittaa että tuo paino säilyy tai pääsis jopa (-10%) 1035kg kisapainoon.

    ---esko---
     
  5. tht

    tht 1st gear

    Moro ! voisko toi "Maksimileveys on vanteen normileveys + 1 tuuman toleranssi." olla vaan roadsportteja koskeva lisäys ? koska v8 painon muutokset on mainittu erikseen, sitä en sitte tiedä saako esim. roadsport a/b/c luokkaan sitten laittaa tuon +1" vanteen ilman painosanktiota ? painon lisästä/vähennyksestähän mainitaan vain tossa " v8 luokan painon muutoksessa. mun tulkinnan mukaan sun autoon pitää laittaa -10% vähennykseen joko toiselle akselille 5x15 225 rengastus, tai sitten molemmille 6x15 225 kun vähennys suoritetaan "normileveydestä" eikä maksimista? T:Tomppa
     
  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mites noi kisaviikonloput menee aikataulullisesti, ajetaan 2 kisaa mutta ajetaanko ne eri päivinä vai samana. Eli onko mahdollista käydä ajamassa vaan sunnuntaina
     
  7. Taitaa olla pääosin sillain että aika-ajot on lauantaina ja kisat sunnuntaina, joten ainakin joutuu lähtemään viimeisestä ruudusta vaikka kisaan mukaan pääsisikin
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Se on sitten kauden finaalit ensi viikonloppuna Botniaringillä.

    http://www.botniaring.com/ kuuleman mukaan siellä kärkimiehet panostavat tosissaan, niinhän se pitääkin kun mestaruudesta ajetaan! :D
     
  9. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Niinhän tuo onnistui, tuskimpa merkitystä on lähtöruutuun vaikka aika-ajot väliin jäisikin. :D
     
  10. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Kannattaa ottaa huomioon, että katsastus on perjantaina ja lauantaina. Varmaan saa sovittua poikkeusjärjestelyistä järjestävän seuran kanssa, kunhan on ajoissa asialla. Mutta tosi hienoa, että kokeilet Camaron kulkuja myös rata-ajossa. Itse ainakin mielenkiinnolla odotan sunnuntaita.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ajattelin käydä perjantaina vähän kiertämässä rataa ja katsastamassa, lauantai jää väliin. Kokeillaan nyt edes, tavoitteet ei järin korkealla tässä vaiheessa ole.
     
  12. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Hienostihan se meni -palkinto sijoituksia pukkasi välittömästi! Hyvä, ensi kaudeksi sitten muistat ilmoittautua sarjaan!!
     
  13. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Roadsport V8 mestariksi ajoi vakuuttavasti Piirainen 443 corvetella. Onnittelut!! Vahvistamattomat loppupisteet kaudella 2011:

    Piirainen 65, Takala 60, Naaramo 30, Ukura 29, Mikkola 27, Liukkonen 22, Kivikoski 14, Saarinen 8.
     
  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kyyllä mä siihen sarjaankin ilmoittausuin viime viikolla...

    Joo, ensimmäinen kisani meni ilman kolareita tai ulosajoja. Auto saattaaa olla ihan kehityskelpoinen, kuskista en mene vielä vannomaan.

    Treeniä tarvii rutkasti mutta sehän onnistuu. Omia huomioita, meno oli varmasti rauhatonta, jarrutuksissa pienemmälle vaihtaessa peräpää lipsahteli herkästi, ajolinjat ja jarrupaikat mitä sattuu, suorilla Camaro tuntui kulkevan ihan hyvin kilpakumppaneihin verrattuna. 1:21,6 oli viikonlopun paras noteeraus.

    Renkaiksi hain sitä AO48 MH ta mitä kait muillakin, tosin käytetttyä ja 6-7v. vanhaa.

    Ensi kesänä tavataan joka tapauksessa :D
     
  15. hiacekuski

    hiacekuski 3rd gear

    Komeasti ajettu Mikolta pilottikisa.

    Ensi vuonna sitten ainakin pari puuttuvaa keltaista nuolen muotoista Chevroletia + yksi valkoinen taksi viivalle lisää !
     
  16. Yorcci

    Yorcci 3rd gear

    Onnea pirrelle! Mahtava suoritus tulokaskaudella! Niin siinä vaan kävi, että Tupperwarella vietiin mestaruus peltiautojen edestä :poff:

    Mutta kuinka parantaa suoritusta ensi kaudella?
     
  17. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Korjattu pistelasku: Piirainen 67, Takala 62, Naaramo 30, Ukura 29, Mikkola 27, Liukkonen 22, Kivikoski 14, Viitala 14, Saarinen 8
     
  18. pirre

    pirre 3rd gear

    Kiitos onnitteluista.

    Ensvuonna laitetaan A ryhmä ahtaalle??
     
  19. Yorcci

    Yorcci 3rd gear

    Siinä sitä onkin tavoitetta... Pääasia, että samalla peltiautot pysyvät takana omassa sarjassa 8)
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olikos toi nyt kenellekkään mikään yllätys..paperilla kun vertaa C4sta näihin reliikkeihin niin ei mikään ihme edes näillä rengas-säännöillä...se vaan on niin helvetin tylsä auto että itsekkin myin oman pois ennenkuin aloin edes rakentamaan kilpuriksi. Mutta eihän sillä mitään väliä ole mille auto näyttää ellei halua fiilistellä sillä nostalgialla.

    Onnea kuitenkin, resepti oli voittaja-autolla juuri oikea Voittajaksi. Tyylipisteitä ei juurikaan heru ne menee kaikki peltiautoille luokassa.
     

Kerro tästä muillekin!