Roadsport V8 Triumph TR7V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja TR7V8, 12.3.2010.

  1. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Tervehdys

    Edellisen topicin rohkaisemana esittelen oman roadsport kalustoni.
    Autossa on special saloon ryhmän katsastuskortti ja siihen on tehty roadsportiin vaatamat muutokset. Vielä on joitain virityksiä ennen kesää tehtävänä mutta Kemoraan mennään jos ei testeissä haveria tule.
    Tässä linkki sivuille josta löytyy lisätietoa. Sivuilla myös teamin toinen auto, Locost.
    Mielipiteitä ja kommentteja otetaan kiitollisena vastaan.

    http://www.kotinet.com/ept-racing/index.html
     
  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Asiaa,hei! -Mistä näitä Roadsport V8 oikein tulee...? :D
    Tässähän alkaa kisakuume pukata päälle, vaikka ulkona on lähes metri lunta! Perhana, sinnehän on tulossa oikeita urheiluautoja, on aerodynamiikkaa ja alumiinilohkoa jne,jne.. -meitille riittäs nyt alkuun tuo jälkimmäinen ensihätään... :rotfl:

    Tätä on odoteltu jo pitkään, että RSV8:ssa alkaa tapahtua, nyt kaikille tsempit, että potkua piisaa radalle asti. hmm..taidanpa käydä tallilla tuossa päivänä muutamana..

    -Hyvät ja asialliset kotisivut muuten TR7V8!

    ps. tuollainen Locost on aika ajoin vilahdellut täällä meidänkin kahvikeskusteluissa,mutta ei liene tarpeen kertoa miksi se on vain puheissa ollut.. liittyy tuohon funktioon aika ja sen käyttö mahdollisuudet.
    tuollainen olisi vain erittäin mielenkiintoinen laite... :eek:
     
  3. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Kun joku kaivaisi sen vuosia sitten Motoparkissa nähdyn avo-veten sivuputkineen viivalle. Sen seuraksi sopisi hyvin se porsche 928 fordin v-kasilla, olisi merkkikirjo kohdallaan. Kasi itselläkin polttelisi, mutta riisipussilla mennään ensi kesäkin.....
     
  4. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Kiitos MPST 67.
    Me rakennettiin tuo locost talven aikana ja se on kyllä vänkä peli ajaa. Tuo videonpätkä on tosiaan ekasta testistä ja alustan säädöt on mitä nyt on. Hyvin oli heti hanskasa niinku näkyy. Ei muutaku rakentaan. Lisäsin tuonne kotisivuille linkin josta löytyy tuon rungon teko-ohjeet... jotta siitä vaan. :D
     
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Eikös tuota voi jo kutsua TR8:si? Ikäni muistan ne äänet ja ilmassa olleen soran määrän kun tuollaisilla reuhattiin jyskälässä muutama vuosi sitten! Hieno auto ja ennenkaikkea mukava lisä merkkikirjoon!

    Joku nuorukainen kaahailee TR8:lla.

    Kuulostaa ihan kivalta!

    Saahan riisikippoihinkin kasin... http://www.youtube.com/watch?v=HHXL6F3xHbA
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Muutama vuosi sitten? Eikös siitä ole jo 30 vuotta kun Pärre Eklund ajoi Jyväskylässa tuollaisella kolmanneksi?
     
  7. jknR

    jknR Gearhead

    Taitaahan siitä olla. :lol: Itsestä vaan tuntuu, että se oli muutama vuosi sitten. Niin kivoja noi reissut ovat olleet!
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Jees. Kyllä noi rungon teko ja muut ohjeet/säännöt on hyvin tarkkaan tsekattu jo viime talvena... jostain kun saisi toiset 24h vuorokauteen harrasteille! :) Mutta let´s see, kunhan vähän hommat tasaantuu...
     
  9. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Juu, samoja autojahan ne on mutta virallinen selitys asialle on lienee seuraava "called "TR7V8" because the TR8 was never officially sold in the UK".
    Näillähän ajoi aikanaan myös Suomalaisia kuskeja kuten Simo Lampinen ja Timo Mäkinen. Soralla ei oikeen kerinny mutta voitti useita asfalttiralleja, kuuluisin kuski tais olla Tony Pond.
    Lisäsin pienen videopätkän omasta ajosta tuonne kisakuvat sivulle.
     
  10. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Ensimmäinen ratakisa käyty ja hubaa oli koko rahan edestä ja ohjelmaa riitti mukavasti :D Tosin kontakti muiden V8-teamien kanssa jäi vähäiseksi lukuunottamatta Mikkolan Aria jonka kanssa oltiin varikolla samassa paikassa. Myös punnituspaikalla saatiin kauniimman sukupuolen toimesta miellyttävä tervetulotoivotus. Kiitos siitä :D Reissusta löytyy muutama kuva kotisivuilta ja taisi sinne jonniillainen tarinaki reissusta tulla.

    Esko Ukura
    EPT-racing Team
     
  11. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Kausi 2011 ja uudet haasteet :)
    Talven aikana tehty paljon päivityksiä autoon jotka toivottavasti auttavat parempaan tulokseen kuin viimevuonna. Uudistuksia esim: Moottori TVR chimarae 5ltr, perävälitys vaihdettu, jarrut päivitetty Ym..
    Kotisivuja päivitetty joten sieltä lisää tietoa.
    Sarjaankin tuli lmoittauduttua joten eiköhän se siitä. Kemoralla olisi vielä tarkoitus käydä koko teamin voimin tekemässä viimeiset viilaukset, toivottavasti laitteet kestää. Hyvää kevään jatkoa.
    Kisoissa tavataan :-D

    EPT-racing team
    ---esko ukura---
     
  12. Regno

    Regno 1st gear

    Hatara muistikuva on, että roadsportin v8 luokkaan saa osallistua autolla jossa on ollut vähintään 3.5l kasi alkujaan.
     
  13. pirre

    pirre 3rd gear

    Joko Triumppi tulee seuraavaan historic kisaan Kemoralle?
     
  14. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Tervehdys

    Juu, kyllä Kemoralle tullaan 3 auton voimin. Triumphiin on perään laitettu uusi lukko joka haetaan Oulusta shimmauksesta huomenna. Entinenhän antoi periksi Kemoralla suoritetussa testeissä ennen Botnian kisaa. Yritetään käydä vielä tuolla Kemoralla testaamassa tuota uutta lukkoakin jossain välissä, ehkä ensi viikolla. Että tämmöstä.

    EPT-racing team
    Esko Ukura
     
  15. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Onkos TVR:n mosaa käytetty Suomessa dynossa olleskaan? Aattelin vaan että paljonko uupuu tehtaan lupauksiin nähden.. :poff:
     
  16. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Tere

    Juu, kyllähän sitä rullilla pyöritettiin ja n.280 löytyy vauhtipyörätehua. Mitä intertuubista oon nuita mittauksia englannista löytäny niin tuota luokkaa ne on muillaki ollu. Onpi nuo TVR:n lupaukset aika hurjia. Anyway, ihan kivasti TR:ää kulijettaa.. :D

    Esko Ukura
     
  17. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Juu tuota luokkaahan ne on ollu tai alle jopa. Vakio suuttimet tuossa ku ei riitä kuin n:~300heppaan, niin ei se voikkaan antaa enempää tehoa.. Vaatisi isommat suuttimet. Ootko seurannut suutinten aukioloaikaa?
    Lueskelin että tuossa ois megasguirt, mikä malli? MS2? Ja ohjaatko sitä TPS sensorin pohjalta vai MAP pohjalta?

    Oon itse myös katsellut MS3 versiota omaan rooveriin. Vanha haltech ei enään riitä nykysille palikoille. :rotfl: Tuo sun purkkis on varmaan tilattu suoraan EXTRA EFIN kaverilta vai tuliko V8 developmentsin kautta? Kyselin tuolta EXTRA EFIN kaverilta jokunen viikko sitten tarjousta MS3 purkista, mut saa nähä nyt mitä laittaa.. Mut uus purkki on pakollinen, sen tiedän jo.
     
  18. TR7V8

    TR7V8 1st gear

    Terve

    Juu, kyllä niitä aukioloaikoja penkisä kateltiin ja kylle se nuilla suuttimilla aikalailla miksimi tuosa on, ilmansaanti taitaapi olla kans aikalailla tapissa näillä asetuksilla. MS2 onpi paikollaan ja MAP:illa ajetaan. Tuli tosiaan sieltä extraefistä, oli kätevä tilata ku pysty paypalilla maksaan. Tuli nopiasti paketti ja oli kaikki tarvittava mukana ja ihan hyvät ohjeetki niin muutaman illan pakertamisella sai ite laitettua tulille. http://www.extraefi.co.uk/RV8_Kits.html#edis ja sieltä tuo Fuel with EDIS8 Wasted Spark Ignition, tommosen hommasin. Jotku suzuki gsxr:n läppärungothan ne ois aika kova sana mutta ovat vissiin aika vaikia saaha toimiin kunnolla pelkällä TPS ohjauksella, tiiä häntä ku ei oo asiantuntia näisä ruiskuasioisa.

    Esko Ukura
     
  19. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Mulla on läppärungot, ja ohjaus pelkästään TPS:n kautta. Tasakaasu seoksia ei saa kohdilleen kun mun ruiskun kapasiteetti ei riitä. Megasquirt, tai uudempi Haltech auttas mulla asiaa. Mun bensakarttoja voi säätää vain 500rpm välein, ja tarve olis n:200rpm tasakaasuajossa. Toinen ongelma on TPS bensa kartta. 2%kaasunpainallus ei vie kuormituskartassa kursorin/nuolen paikkaa seuraavaan "bensakarttaan" Vaatii 3% kaasunpainallusta, mutta sitten kierroksetkin/nopeus pomppaa reippaasti. Että on joko tai. Ohjemoitavalla kuormitus kartalla toi toimis.

    Onko tossa muuten 65mm kaasuläppä? Mulla ois jouten ~72mm jos ois kiinnostusta.?
    TVR:n tyyliin plenumin alla taitaa olla suorat imutötteröt, ne vaihtamalla semmosiin "olakkeellisiin" saat pikkusen extraa..

    http://www.mez.co.uk/ms12.html

    TVR ekan kuvan oikealla, ja toisessa kuvassa tommoset alumiiniset jossa pää levitetty.
     
  20. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Ei niitten läppärunkojen kanssa tuu mitään ihmettä jos ruiskussa riittää kartastoissa säätöpisteet ja jos kartaston kuorma ja kierroslukusarakkeet/rivit on säädettävissä. Tyypillisesti jossain kohtaa karttaa tulee semmonen tiheä pöllönpesä, missä joutuu säätämään vähän tarkemmin, mutta ei se ole mitään rakettitiedettä.

    Rooverimiehen kanssa näistä taidettiin turista luurissakin. :D

    Tötteröt vaan läpi konepellin ja kaasu pohjaan :rotfl:


    Edittiä: Rover V8: kai siinä sun ruiskussa on interpolointi solujen välillä käytössä? Eli että purkki osaa laskea käytettävän ruiskutusarvon kaikkien viereisten solujen keskiarvojen perusteella.
     

Kerro tästä muillekin!