Roadsport V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ThunderRacing, 11.6.2006.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pelkkiä kysymyksiä, eli missä kommentit ?..ja kovin on suora nenä kamppailulajien harrastajaksi ellet sitten harrasta ladythaita tai kunto"nyrkkeilyä" :rotfl:

    Vastaus kysymyksiisi:

    A: Ei, vaan pelkkä hullu.
    B: Riippuu tapauksesta miten sen rajan ylityksen tekee.
    C: Eli autosi Ei ole vakiovessa! Ei ne petä koska ovat siis kunnolliset.
    Tätä juurikin ajoin takaa että auto voi olla muuten vakio mutta turvavarusteet kuntoon. Et ilmeisesti tajunnut ja sille en voi mitään.
    D: Mielestäni jenkit jotka tehty 85 jälkeen ei ole vanhoja muutakuin myyntimiehen mielestä. Mutta yhteneväisyys on siinä että koitas aidosti viedä jotain Isoa linttaa radalla niin löydät ehkä joskus sen yhteneväisyyden, sana on haasteellisus ei raivo tai mikään muukaan.
    E: Kunhan provosoin...Piika ei ole ihminen eikä Ford Auto sanoi jo isoisäni ja osti 6cyl Chevroletin tukkirekaksi 1928.
    F. Vastasit näköjään tuohon ihan itse vastauksiesi tason perusteella mutta kysyppäs Mustosen Jannelta miksi "hänen" salilla ei olla paljolti käytetty, Hän voi myös paljastaa samalla identitettini.

    Se siitä Mussemaaan..(lausutaan kuten neekerit).
    Ja Mä en aidosti perusta paskaakaan siitä mitä ihmiset ajattelee (minusta)
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja 300hv riittä hyvin Roadsporttiin, sen todisti Uppa aikanaan joka ajoi Classic Camaro Cupin autolla ( eli 3gen) muutaman Roadsportissa.
    Avainsana oli auton ajettavuus ja hyvät jarrut.
    Jos Jarruaikaa saa pudotettua vaikka puoleen (minkä tekee jenkille helposti) niin sehän sitä aikaa tiputtaa paljon enemmän kuin sama aika kaasupohjassa. Jarrutuksessa kun on nuo G-voimat aina suuremmat kuin kiihdytyksessä rata-autossa.
     
  3. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Renkaat tais olla myös sieltä Camaro Cupista. Mutta eipä tuolla niin väliä, hyvinhän mies ajoi.
     
  4. T.N

    T.N Gearhead

    Tais olla kumminkin enemmän kuin 300hp . Niin lujaa meinaan ampu
    kun latu aukes ja sehän oli vuonna 2003 jurvassa kun Uppa oli mukana.
    Ei taida 300hp: vielä tarvita neljää 2-kurkkuista weberiä ?
    Ja renkaina siinä oli michelin sport cup "puolislicksi" kumit.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    No sitten...seison korjattuna jos oli jotain muuta kuin 300hv 305 yhdellä Holleylla kuten luokkasäännöissä.
    Mitä tulee Webereiden tai kinslerin tuomaan vääntökäyrän muutokseen niin et ole tainnut nähdä millasia eroja kyseiset setupit tuo joten ei ihme että ampui...
    Mitä milloinkin tarvii on eri asia tosin kun mitä on pultattu kiinni...
    Michelin sport cupit voi jopa silloin ollut Classic Camaron ratasarjan silloiset viralliset kisarenkaat, kuten ennen Pirelli Zero Corsat. nämä joita koitettiin aikanaan saada Roadsport V8 luokan renkaiksi tuloksetta ja itseltä hiipui into täysin luokkaan.
    Tulikos siitä sitten rutinaa ja valitusta tyyliin "se ajaa slickseillä" kun ei ole näkynyt/ annettu ajaa jatkossa?

    aikanaan meinaan eräs Nainen V8sin toimituksesta lausui nämä legendaariset sanat jonka vuoksi CamaroCuppereita ei voitu kutsua vieraiksi ajamaan kun muuten oli rivistö hiukan ohutta (viime vuosituhannen puolella). Totesin erittäin kärkkäästi silloin että Blondien ei pidä sohlata asioissa mistä ei mitään ymmärrä ja pysyn edelleen kannassani.
    Pirelli Zero Corsat kun EI ole slicksejä.
     
  6. T.N

    T.N Gearhead

    [quote="
    Tulikos siitä sitten rutinaa ja valitusta tyyliin "se ajaa slickseillä" kun ei ole näkynyt/ annettu ajaa jatkossa?

    Ei tullu minkäänlaista marinaa mistään suunnasta , tosin sehän
    osallistui kisaankin sarjan ulkopuolisena kuskina.
    Eli auto täytti kyllä muuten luokan kriteerit.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Syystä että ei halunnut maksaa HRFn jäsen ja liittymismaksuja. Uppahan taitaa jo maksiskella ihan Autourheiluseuraan jäsenmaksuja joten why bother jos pääsi testaamaan nopeutta.
    Mielestäni tuo HRFn pakote olla jäsen on myös yksi syy miksi "ulkopuolisia" ei näy kun kyseessä ei ole kalenterikisa, kyllä sinne kirittäjiä sekaan mahtuisi ei kalenterikisoissa erityisesti.
    En näe mitään estettä sille että esim roadsport tai Historic ratasarja ei olisi avoin, päinvastoin pelkkiä etuja.
     
  8. T.N

    T.N Gearhead

     
  9. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Onhan niille parempaakin käyttöä, niillä maksaa netin kuukaudeksi että voi jauhaa täällä paskaa :rotfl:
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    NOIN MÄKIN OLEN AJATELLUT!
    Mutta kun katsellut esim entistä pomoa vierestä niin joka penni sillä oli työn ja tuskan takana ja himo ajamaan kova..tallissa makaa aito Mini Cooper valmiina Historicciin esim ja pennit tiukassa lasten ja talonrakentamisen ja yrittäjyyden takia.
    Ja mitä näitä rata-autoilijoita olen tavannut niin järjestään olemme normaaleja persaukisia.
    to ex pomo oli vaan yksi esimerkki elävästä elämästä.
    Mulla taasen on omat rengassodat HRFn V8 luokan sääntönikkareiden kanssa, kuten itsekkin sanoit Upan auto vaati lisää ugaa jotta pärjäsi, enemmän ajonautintoa ja turvallisempaa olisi jos renkaissa olisi enemmän pitoa kun kuskeilla taitoa ja uskallusta ottaa niistä irti tai että pito olis johdonmukaista koko kisan läpi.
    Mutta tää on vaan mun mielipide, Ruotsin CamaroCupperit tosin kauhisteli Suomen Roadsport sääntöjä kutakuinkin hengenvaarallisiksi ja nämä sanat tuli esim suoraan Bryntessonin Tonyn suusta.
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    näköjään
     
  12. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    No tota...

    Säännöt on mitä on ja niiden puitteissa mennään...

    Olen aina ihemetellyt niitä kun yrittäää aivan isometsänä vääntää sääntöjä..onko se sit oikeesti illalla himassa makeeta istua ja kattoa sit kymmenen eskon pokaalia, et...vähä mä olen hyvä...enkä ees jääny kiinni...

    Kyl mua ainakin pelottas jos noihin mosseihin lyötäs alle slicksit. Joillain on ties mitä itse tehtyjä alustaratkaisuja ja sit panta sinne viel se ylimääräinen rasitus kun tulis pitoa...Nyt edes noi renkaat toimii sulakkeina...
     
  13. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eikös tällöin homma taas muutu vaaralliseksi, sitä ajetaan vieläkin kovempaa, jolloin virhe kovemmassa vauhdissa voi maksaa enemmän sitä sinunkin mainostamaa kovalla työllä saatua rahaa. Kovempaa kurviin ja kovempaa pöpelikköön. Yleensä rengassäännöissä on perustana tasapuolisuus, katurenkaillakin pääsee moni harrastelija tarpeeksi lujaa, saati sitten slickseillä. Mitä kalliimmaksi renkaat muuttuu sitä vähemmän harrastelijoita on luokissa.
     
  14. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Minäpä en ole vielä neuvonut toisille että pysykää poissa radoilta että autonne pysyvät ehjinä, voi kadullakin tulla mummo fiestalla alle. Kunhan saat ikuisuusprojektisi radalle niin älä mene kuin varikolle että autosi pysyy ehjänä, autot on ajamista varten, niin on todennut eräs mussemaanin auton rakentanu mies, harva taitaa puhtaalla kisa-autolla ajaa kirkkonummelta kalajoelle ja takaisin ja ajaa muutkin huviajot sillä, eikä neuvo toisia olemaan pois radoilta vaan kehoittaa ajamaan radoilla että amatööritkin oppii ajamaan ja mielellään neuvoo amatööreille rata-ajon niksejä.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Voihan asian ajatella noinkin että rengas on sulake mutta kun se sulake napsahtaa puolen kierroksen jälkeen niin aika lyhyt on.
    Taasen jos Sallitaan pitävemmät renkaat niin ne jotka ei osaa/uskalla ajaa oppii ajamaan pikkuhiljaa johdonmukaisesti käyttäytyvillä renkailla eikä varomaan siviilipaskojen totaalista ja ennenaikaista pidonmenetystä.
    Ja jos omatekoiset alustaratkaisut ei edes kestä sitä rasitusta ne on tehty päin helvettiä, niitten pitää kestää kontaktitkin ja reunakivien ylitykset.

    Säännänvääntäjistä mä olen periaatteessa samaa mieltä mutta Unfair Advantage on fakta välineurheilussa, jokainen huijaa jos ei jää kiinni.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    En puhunut siitä että autoille tapahtuisi mitään..sillä ei ole paskankaan väliä ja jos tuntisit minut livenä et olisi laukonut tuollaista päästäsi.
    Puhuin ihan henkilövahinkojen välttämisestä ja SIITÄ että autoissa olisi EDES turvavarusteet kunnossa ennenkuin aletaan kaivamaan kelloja Erityisesti kun ratintakana on minunkaltaiseni reikäpäätunarit.
    Jos tietäisit millaista raippaa esim 61 Vetteni on saanut omasta kädestä olisit aidosti hiljaa.
    Luulen että ne takavaloja katselleet Hemi Charger ja GN Regal omistajat muistavat ikuisesti miten kävi.
    Ja samalla Pelillä on leikitty ennenkuin tulin järkiini myös kerhopäivillä mm Ahvenistolla. Arvaas onko tollasessa Vessassa edes turvavöitä...
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jokainen kellä on pokaaleja hyllyssä on syyllistynyt tuohon ketä tiedän.Ihan jokainen.
     
  18. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    No mä tiedän monta kun ei ole....

    Tosin pelasin mä yli-ikäsenä minipoikien koriksessa - ja olin kuningas...
    Nyt mä olisin vielä parempi niiden natiaisten keskuudes!
     
  19. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    ja ehkä se just onkin tossa V8-luokassa. Siel ei näinä viime vuosina kukaan....
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kukaan mitä?

    Huijaa tai ole sitä mieltä että renkaat sais pitääkkin taikka olis kiva saada välillä vaikka ulkomailta kirittäjiä ?
    Viimeksi mullekkin sanottiin että tunge alle mitkä renkaat ja minkä kokoiset vaan ei sillä ole väliä kukaan ei niitä tarkasta kuhan jotain kuviota on tosin tästä on aikaa jo vuosia.
    Tosin ei hänkään enään aja sarjassa.
     

Kerro tästä muillekin!