Roadsport V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ThunderRacing, 11.6.2006.

  1. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Niinpä.

    Ei o näkyny ketään yrittämäs laittomal autol...A:ssa jotkut väli kuvittelee et katsastus äijät ei näää, mut kasis ei o näkyny

    Oispa tosi makeeta laitta slicksit alle ja voitta muut katurenkailla. Kyl varmaa muija kostuis.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    mielenkiintoinen muija sulla....

    Ei vaan olis Todella hienoa kun Suomessa olis kunnon Ryminäluokka esim. slickseillä jossa olis V8 pauketta eikä ajuettais vaan jotain rypistelyä ja nöyristeltäis vaan V8it näyttäis mistä se Kana pissii Aidosti.
    Menikö kaaliin?

    Muistan elävästi Miten Hållfastin Keke aina härnäsi Asconia niin kauan että ne paukahti mutta yleensä kävi niin että paukahti kyllä Camaro ennen ja hänkin kirosi rengassääntöä vai oletko sä Sitä mieltä että Se on ihan ok kun esim F-Bodyt joutu ajamaan Vakiolla rengaskoolla ja Corvetet pienemmällä kun Vakiot ja taasen aika moneen jenkkiin mahtuu rengasta yllinkyllin...
    Esim Camarot lähes järjestään 3sella alkavilla levelyksillä takana ja edessä hiukan kapeammilla.
    Chevellet/Challengerit/Cudat myös you name it they can take it.
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    montakos mottia on avattu ?
     
  4. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    No mitäköhän niistä koneista vois löytyä? Liikaa kuutiotuumia? sekun ei rajoita mitään!
    Rengassääntöhän on just niin päinvastoin kun voi olla. Jos on iso kone niin saa laittaa isommat renkaat. Sehän se just tasapainottaa!

    Noi on kuitenki ne säännöt ja noil on siel ajeltu. Vähän meinas vituttaa ku kielsivät 18" vanteet. Mut sit löyty 17" jotka ei ottanu kii.

    Jos joku haluu muutosta ni pitäs olla valmis menee HRF hallitukseen ja taistelee muutoksen puolesta. Aika vähis noi on ollu.

    Karille iso hatun nosto siitä mitä on tehny siellä koko Roadsportin puolesta!!! Vaikee on varmasti ollu vääntää siellä kiviseinää vasten.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos sun mielestä 265 on isot/riittävät jenkkiin niin ihme ettei nickisi ole DX racing.
    265 kun on juurikin kisaseoksella se koko millä Camaro Cupperit ajaa (Vakio C5 Vetten jarruin) ja niillä on 350set je NEKIN sulattaa siviilikumit alle Hetkessä.
    Taisi mennä pointtini perille "isoista" koneista.
    Ilmeisesti V8 luokka halutaan pitää HRFn omana Honda Challengena ettei vaan olisi liian näyttävä ja nopea luokka.

    ai toikin...eli nyt kiristetään jo jarrulaikankin koko.
    Ei sen puoleen että katurengas tarvii mitään 380 laikkaa mutta jarrutuntuma on kyllä eri tasoa aina isommalla.

    Nykyyän on joo vähissä.

    No Karille kuuluu kiitos edes siitä mitä on saanut pidettyä puoliaan.
    Muuten koko saatanan HRF ajelisi taunuksilla tai cortinoilla , minun mielestä.
     
  6. garagektc

    garagektc Gearhead

    luulis että rengassääntöihin saa muutosta jos "addressissa" on useampia nimiä, tai sitten ei.
    onhan se toki outoa että muuten kohtuu vapaata luokkaa rajoitetaan rengastuksella tai no aika yleistähän se on. mutta mites sitten jos slikseillä sais ajaa, ne olis toisten mielestä vääriä ja toisille liian kapeita.
    vapaa rengassääntö, no joo, varmaan tulis lisää kalustoa, vai tulisko.

    eli kun ei sopivia sääntöjä kerran ole niin kannattaisko lopettaa koko sarja tai koko laji. valjastettais moottoriradat lintujen rauhoitetuiksi leirialueiksi.

    sit järjestettäis yks viikon mittainen ratatapahtuma jossa kaikki sais vapaasti ajaa ihan millä vaan ja nopein olis voittaja. sehän olis tasa-arvoa...
    ja seuraavana vuonna 50 nopeinta sais osallistua. näiden tilalta poisjääneiden tilalle otettais nopeimman ajan ulkomaisissa kisoissa ajanut halukas kuljettaja.
    pysyis joku taso näissä kisoissa eikä kaikenmaailman amatöörit kuluttais ratoja ja pilais lajin mainetta.

    ja hiukan asian vierestä, jos esim kemora varattaisiin ensi kesänä päiväksi, löytyisikö ei akk-lisenssin omaavia kuskeja joita kiinnostaisi tulla paikalle?
     
  7. attes

    attes 1st gear

    eiköhän V8 autoille voisi sallia leveemmät renkaat. Slikseihin ei ehkä kannata lähtea koska niiden hinta ja kesto on harrastuskilpaillijoille (osalle) turhan kallista.

    Samoin alustat pitäisi rakentaa uusiksi kun vaihdettaisi slikseihin.

    Katurenkaita on kuitenkin niin eri hintaisia joten jokaiselle löytyy sopivat.
     
  8. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Kuinka leveät ne sitte pitäis olla?
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    No 345 leveet riittas, :D
    Olisko sellainen kaytanto kohtuullinen, etta ne autot jossa alkuperais asennus renkaina on leveemmat kuin saantojen sallima maksimi, sais automaattisesti poikkeusluvan.
    Vai onko pelkoa etta radat tayttys Turbo Porsseista ja Lambo Countach'eista leveemman rengastuksen ansiosta 8)
     
  10. garagektc

    garagektc Gearhead

    aika hyvä pointti olis tuo alkuperäisen leveyden salliminen. tuskin nuo autot siitä syystä muiden ympärillä kahdeksikkoa ajelis ja tulispa ainakin radoille enemmän ja näyttävää kalustoa.
     
  11. valtope

    valtope Gearhead

    säännöt

    Moi

    Jos säännöt ei kerran miellytä, tehkää oma "sarjanne", jossa ajatte just niillä autoilla, renkailla, jarruilla, joilla haluatte, ja ei oo pakko ajaa lisenssiä, maksaa ilmoittautumismaksuja, eikä laittaa AKK vaatimia turvavarusteita.

    Muuten jos sarja kiinnostaa, keskittykää tekemään sääntöjen mukainen auto, älkääkä "itkekö" säännöistä.

    Itse teen niin, että luen sääntökirjan, ja teen auton sen mukaan, enkä odota, että säännöt muutetaan mun auton mukaan.

    tsemppiä autonrakenteluun pimeinä syysiltoina, teette sittten millaista autoa tahansa, mihin "sarjaan" tahansa.

    ps. kaikissa kilparyhmissä tuppaa oleen jonkinlaiset säännöt
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ei tassa olla nahdakseni suuremmin itketty, mina parjaan hyvin ilman teita ja te ilman mua, eli naihin tunnelmiin paatan taman keskustelun :wink:
    Se oma sarja tuntuu taas hieman kiinnostavammalta kuin hetkisitten, oisko WCRR cupille tilausta? Enskesana Kemoralla ja Jurvassa?
     
  13. napa

    napa 3rd gear

    kannatetaan tuota omaa sarjaa kaikille itsetehdyille ja/tai tehdastekoisille keskimoottori autoille, jotka nyt eivät saa ajaa kilpaa missään luokassa :mad:
     
  14. attes

    attes 1st gear

    juu ja säännöt sit sellaisiksi että ihan millä vaan pääsee ajamaan..

    Eikös tällainen sarja ollutkin jo...joku super saloon...taisi kuolla pois kun kuskeja ei tullut viivalle slikseineen..
     
  15. napa

    napa 3rd gear

    super saloon luokka kuoli siihen, kun akk teki siihen paskat säännöt, eli juuri nuo keskimoottoriset ja muut "rakennetut" autot kiellettiin :mad: ilman muuta ajaisin sitä, jos se olis vielä mahdollista... ennen akk:n sääntöuudistusta tais olla suosituin rataluokka suomessa :odroll:
     
  16. garagektc

    garagektc Gearhead

    ainakin super saloon oli mun mielestä paras luokka. oli lähes tehdasautoja ja todella ison hatunnoston ansaitsevia omavalmisteita.

    kuinkahan akk suhtautuu pienimuotoiseen cuppiin joka ajettaisiin varsinaisten ratatapahtumien ulkopuolella? on varmaan muitakin vaihtoehtoja selvittää asia kuin että järjestetään tapahtuma ja jos/kun sitten akk aiheeseen puuttuu niin vedetään herneet nenään.
    olishan se mukavaa että myös lisenssikuskit sais halutessaan osallistua, jos vaikka tallissa lojuu nykyluokkiin soveltumaton kilpuri...
    jotain sääntöjähän tommoseen on pakko rakentaa ja kalusto katsastaa, muuten se on sama sitten ajella auto kerrallaan ympyrää.

    saishan sinne tulla etumoottorisellakin, please...se on aika hidaskin vielä :D ja kuski ihan kädetön :rotfl: :rotfl:
     
  17. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Kemora +1
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Sinänsä huvittavasti sanottu, mutta toi on kilpailun rajoittamista, jos AKK siihen kielteisesti suhtautuu. Ainakin jos EU:n kilpailukomissaarilta kysytään.
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kannatusta 345 leveyteen ja muihinkin ehdotuksiisi.
    Jos luokassa sallitaan vain V8 mottorit niin ei ole pelkoa possuista ja häristä ,ehkä joku hevonen kuitenkin tulee toinen saksasta toinen italiasta.

    Super Saloon on olemassa sääntökirjassa mutta nykysäännön (putkirunko ja muut itsetehdyt korikehikot NO-NO) täyttävät autot on vähissä.
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllähän tuosta on jo kanne tehty ja tuloskin putkahti.
    AKK todettiin kattojärjestöksi ja sallii siis muutkin yrittäjät jos turva-asiat sun muut kriteerit on kunnossa. Eri asia on saaku mikään muu järjestäjä kaikki pilkkuja täytettyä mutta ei liene kukaan vielä yrittänyt joten siitäkin on turha murehtia etukäteen ellei edes yritä.
     

Kerro tästä muillekin!